סינמה סיטי בירושלים: בינתיים סגור בשבת



בית המשפט העליון דן הבוקר (יום א') בהחלטה סביב פתיחת הסינמה סיטי בשבתות. בג"ץ קבע: ינוהל משא ומתן בין היזמים למדינה בנושא ורק אם יגובש מתווה הוא יובא לידי דיון במועצת העירייה

שאלת מיליון הדולר הגיעה היום לבית המשפט העליון, האם הסינמה סיטי ייפתח בשבת?. בית המשפט העליון דן הבוקר (יום א') במלחמה סביב פתיחת הסינמה סיטי בירושלים בשבתות. השופטים קבעו כי כעת ינוהל משא ומתן בין היזמים למדינה בנושא, ורק אם יגובש מתווה הוא יובא לידי דיון במועצת העירייה, כרגע המתחם יישאר סגור בשבתות.

כזכור בחודש יוני האחרון, הגישו פעילי תנועת "התעוררות" את העתירה לבג"ץ, בדרישה לאפשר את פתיחת המתחם בשבתות, היום אמר לנו עופר ברקוביץ, סגן ראש העיר ויו"ר תנועת התעוררות; "אנו מברכים על החלטת בית המשפט לכפות על עיריית ירושלים ומשרד האוצר לנהל משא ומתן על הסכם חדש שייתן ביטוי בסוף השבוע. העובדה שהסכם זה יובא לאשיור נוסף במועצ העיר תחייב את התעוררות להמשיך להוביל את המאבק לפתיחת הסינמה סיטי בשבת, באמצעות מאבק תיבורי והשפעה פוליטית על חברי מועצת העיר. אנו נחושים להתמיד במאבק עד להשגת היעד". 

חנן רובין, חבר מועצת העיר ירושלים,  "אני מכבד את ההחלטה של בג"ץ אני חושב זו החלטה נכונה צריך לדון בנושא מחדש, החוזה החדשה הזה יגיע למועצת העיר ופה אני מקווה שלא נלך למלחמה אלא לפשרה, וגם חברי מועצת העיר החרדים יודעים שאנחנו רוצים לפתוח את המקום הזה במתכונת של פשרה, אלא להפוך את זה לדיון ענייני של שמדבר יעל השבת ועל עתיד השבת בירושלים ואיך שומרים על זהות יהודית חזקה מהבחינה הזאת".


עו"ד יוסי חביליו שהגיש את העתירה בשם 'תנועת התעוררות' הוסיף "אני רואה הישג בהחלטת בית המשפט קודם כל בזה שהיזמים סוף סוף הביעו את עמדתם בצורה נחרצת שהם מעוניינים בפתיחת המתחם. נכון להיום היזם מעוניין והאוצר מעוניין,  אנו נמצאים בסיטואציה שעיריית ירושלים כופה על היזם ועל האוצר לא לפתוח את המתחם בשבת. לא ייתכן שהעירייה בעצם תכפה על רוב הציבור בירושלים לא לצרוך שירותי תרבות וקולנוע שרוצים לצרוך את השירות ובשנת 2014 זה לא מידתי ולא ראוי". 

נציגי החרדים דרשו כי המתחם ייסגר בשבתות ובחגים ובכך בעצם למנוע הפרת סטטוס-קוו בירושלים, רגע אחרי קביעת החלטת בית המשפט אומר לנו יצחק פינדרוס כי הוא שמח על ההחלטה שכרגע המתחם יישאר סגור בשבתות, עוד הוא מוסיף שהרוב של החרדים במועצת העיר הוא שיקבע את ההחלטה הסופית; "אין ספק שההיגיון אומר המיקום הוא מיקום שיכול הלוות הפרעה ולכן העירייה קיבלה את ההחלטה מושכלת הזו. כפי שהשופטת אמרה היא מבינה את השינוי בעמדת האוצר, אני רוצה לבשר לך שמאז החוזה שאושר בעיריית ירושלים יש יותר חרדים ודתיים במועצת העיר ויש רוב ברור דתי וחרדי ולכם אני חושב שמועצת העיר תתנגד באופן ברור לפתיחת המתחם בשבת".

כזכור, המתחם סגור בשבתות וחגים בשל התניה בחוזה שנחתם בין משרד האוצר ליזמים לפני כארבע שנים, אלא שמאז שני הצדדים הודיעו כי הם מעוניינים לשנותו, והגורם היחידי שמתנגד לכך הוא עיריית ירושלים. בהחלטתם, קבעו השופטים כי לאור השינוי בעמדת הצדדים יש להביא את הנושא לדיון חדש במועצת העירייה תוך זמן סביר והיא שתכריע בעניין.  

בעקבות החלטת בג"צ היום על החזרת ההכרעה בנושא פתיחת הסינמה סיטי לידי העירייה אומרת רחל עזריה, סגנית ראש העיר ירושלים ויו"ר תנועת ירושלמים, "בתי הקולנוע בסינמה סיטי צריכים להיפתח בשבת, לטובת בילוי זמן פנאי ומשפחה ביום המנוחה השבועי.החלטת בג"צ מוכיחה שהגיע הזמן שאנחנו, נבחרי הציבור, נהיה אמיצים מספיק כדי לשבת ולהגדיר מחדש את הסטטוס קוו במדינה. הסטטוס קוו נקבע לפני 66 שנה כשהרגלי הבילוי של הישראלים היו שונים לחלוטין. אני מזמינה את הקולגות שלי, חילונים, דתיים, חרדים וערבים לשבת סביב השולחן ולנסח את אופי השבת הירושלמית שמתאים לציבור המגוון."

כאמור, השופטת מרים נאור, קבעה היום כי "המשיבים מעוניינים לנהל משא ומתן ולפתוח את ההסכם לאור נכונות האוצר לפתוח את המתחם בשבת. תוך זמן סביר מדיון המשא ומתן תתכנס המועצה ותדון בהסכם".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה