במסגרת פרויקט מיוחד של מרכז אדלר לאפזיה והחוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה בירושלים יצרו רוני טוביה, בוגרת החוג לתקשורת צילומית ושרה מצליח, קלינאית תקשורת מצוות המרכז, סדנת צילום שיוצרת אפשרות ליצירת תקשורת לא מילולית באמצעות צילום וכלים נוספים

אנשים רגילים קמים בבוקר, הולכים לעבודה, וביום אחד, חייהם משתנים. פגיעות מוחיות כגון אירוע מוחי וחבלות ראש כתוצאה מתאונות דרכים, נפילות ועוד עלולות לגרום ל'אפזיה"; ברגע אחד אנשים אלו מאבדים את היכולת לדבר, לכתוב ואף להבין שפה מדוברת וכתובה.

בעקבות כך הם מתקשים להביע מחשבות ורצונות  בצורה מילולית והתקשורת עם הסביבה הופכת עבורם ועבור בני משפחתם לאתגר של ממש.

במסגרת פרויקט מיוחד של מרכז אדלר לאפזיה והחוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה בירושלים יצרו רוני טוביה, בוגרת החוג לתקשורת צילומית קבוצה  ושרה מצליח, קלינאית תקשורת מצוות המרכז,  סדנת צילום בה משתתפים 5 חברי המרכז . סדנת הצילום יוצרתאפשרות ליצירת תקשורת לא מילולית באמצעות צילום וכלים נוספים.  חברי הקבוצה, כסטודנטים לכל דבר, למדו על עולם הצילום , למדו טכניקות צילום והחלו לפתח שפה צילומית אישית .

לאחר שנה של לימוד והתנסות בצילום, חברי הקבוצה מציגים את עבודתם האישית במסגרת התערוכה " מבט מקרוב", שתוצג בחוג לתקשורת צילומית .

התערוכה תאפשר לכל אחד מהם להציג את היכולות שלו לחברה, שבדרך כלל רואה רק את  קשייו ואת כשלי התקשורת עימו..

מצוף קטלוג המציג את סיפורם האישי של כל אחד מחברי הקבוצה, ומסביר את החזון העומד מאחורי תערוכה זו.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בין התאריכים 6.3.14 – 13.3.14

איפה? במכללה האקדמית הדסה, החוג לתקשורת צילומית.

הכניסה חינם.

ניתן יהיה לרכוש את הצילומים של חברי התערוכה

 מהי אפזיה?

אפזיה היא פגיעה נרכשת בשפה ובדיבור. בעקבות פגיעה מוחית אנשים עם אפזיה מאבדים ברגע אחד את יכולתם להשתמש בשפה. הם מתקשים לדבר, לכתוב ולהבין שפה מדוברת וכתובה. אנשים עם אפזיה חווים קושי להביע את מחשבותיהם ורצונותיהם, והתקשורת עם הסביבה הופכת לאתגר עבורם ועבור בני משפחותיהם. למרות קשיי השפה, האינטליגנציה והצורך התקשורתי והחברתי ​שלהם אינם נפגעים כלל.

מהו מרכז אדלר לאפזיה?

מרכז אדלר לאפזיה, הפועל בחוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה, הוא מרכז ייחודי בארץ העובד עם אנשים בשלב הכרוני של הפגיעה.  המרכז  פועל ללא מטרות רווח, הוא פתוח לאנשים עם אפזיה ובני משפחותיהם ומטרתו ליצור קהילה שבה אנשים עם אפזיה יוכלו ליצור תקשורת  ללא קשר לרמת הפגיעה השפתית שלהם.

החזון שלנו הוא ליצור במרכז אדלר לאפזיה מסגרת שתאפשר לכל אחד מחבריו למצוא את התחומים שבהם הוא יכול לבטא את עצמו בצורה יצירתית ותקשורתית עם יכולות השפה והדיבור הקיימות.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה