מכון לב בירושלים לעזרת חיל הים



חיל הים פנה למכון לב- ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בי-ם בבקשה שיפתח מערכת שתוזיל משמעותית את התחזוקה והתיקון של מערכת התצפית הקיימת על ספינות החיל וגם ביחידות מובחרות של חיל היבשה.

מערכת תצפית ה-POP- הנמצאת על ספינות חיל הים וביחידות מובחרות של חיל היבשה, עולות אלפי דולרים ליחידה אולם, עלות החלפת החלקים עולה אף יותר.

כאשר מתרחשת תקלה כלשהי, נבדקים תפקודי החלקים השונים בעזרת חלקים רזרביים לאיתור מקור התקלה. שיטת עבודה זו יוצרת הכרח להחזיק מאגר של רכיבים רזרביים.

חיל הים פנה למכון לב- ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בי-ם בבקשה לסייע לפתח מוצר זול ופשוט לתפעול, המסוגל לדמות תקשורת של שניים מחלקי המערכת המרכזיים שעלותם עשרות אלפי דולרים ליחידה: ידית השליטה והמצלמה עצמה. למעשה, המכשיר שפותח במכון לב, שעלותו אלפי שקלים בלבד ידמה את החלק הנבדק ובכך יסייע לאתר תקלות.

בימים אלו, חיל הים מבצע רכישה של 10 יחידות של מכשיר שפותח ע"י סטודנטים במסגרת פרויקט הגמר. מנכ"ל מכון לב, ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה (אל"מ במיל') שי גלבוע: "המכשיר המדובר אמור לסייע בהוזלה משמעותית של תחזוקה ותיקון של ציוד תצפית מתקדם שנמצא על ספינות חיל הים וחיל היבשה. אני שמח שהיכולת ההנדסית של סטודנטים במכון לב המביאה לידי ביטוי יכולת הנדסית מצוינת, תורמת למאמץ של הורדת עלויות התחזוקה תוך שמירת כשירות מבצעית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה