פעילי איכות הסביבה ערכו "מסע לוויה" לים המלח מול משכן הכנסת



בעקבות דחיית הצעת החוק להגנת ושיקום ים המלח שהגיש אתמול ח"כ דב חנין, ערכו היום (שני) חברי ארגון ידידי כדור הארץ "מסע לוויה לים המלח" מול משכן הכנסת. ח"כ חנין: "קל לסמס לטובת ים המלח, אבל הרבה יותר קשה להצביע עבורו"

 פעילי סביבה מארגון ידידי כדור הארץ מזה"תערכו היום (שני, 21.11.11) מסע לוויה לים המלח מול משכן הכנסת. זאת, בעקבות דחיית ועדת השרים את הצעת החוק להגנת ושיקום ים המלח, שהגיש ח"כ דב חנין.

 הפעילים הגיעו למשכן הכנסת לבושי שחורים, ונשאו אלונקה עליה גופתו הסימלית של ים המלח. מסע הלוויה נערך במחאה על ההזנחה ארוכת השנים של ים המלח בידי רשויות המדינה, אשר נחשפה בהצבעת ועדת השרים אתמול, שדחתה את הצעת החוק להגנת ושיקום ים המלח. הצעת חוק זו מציעה פתרונות מקיפים וכוללים למצוקת הים, והיא נחוצה על מנת להציל את הים הגווע. ארגון ידידי כדור הארץ מזה"ת קורא לממשלה לאמץ הצעת חוק זו, ולתעדף את שיקום ים המלח.

 ח"כ דב חנין, יוזם הצעת החוק להגנת ושיקום ים המלח,  אמר באירוע: "קל לסמס לטובת ים המלח, אבל הרבה יותר קשה להצביע באמת עבורו. אסור להחמיץ את הרגע – כי ים המלח באמת הולך וגווע לנגד עינינו. רק התמודדות כוללת, כפי שהצעת החוק שלנו מציעה – תוכל לעצור את ההידרדרות המהירה ולהתחיל להפוך את הכיוון."

 

גדעון ברומברג, מנכ"ל ישראלי בארגון ידידי כדור הארץ אמר כי: "המקום הנמוך ביותר בעולם מבחינה גיאוגרפית, הוא גם אחד המקומות הנמוכים בסדר היום של מדינת ישראל, כפי שבא לידי ביטוי בהצבעת ועדת השרים אתמול. תוכנית לשיקום ים המלח ברוח הצעת חוק זו, הכוללת: השבה מסיבית של מים לנהר הירדן הדרומי, צמצום היקף השאיבה מהאגן הצפוני, קציר מלח במימון המפעלים, ועצירת פרויקט תעלת הימים – היא הכרחית על מנת שגם הדורות הבאים יזכו ליהנות מפלא הטבע המשותף שלנו ושל שכנינו מירדן והרשות הפלסטינית."

 

אודות ידידי כדור הארץ מזה"ת

ידידי כדור הארץ במזרח התיכון הוא ארגון סביבתי חוצה גבולות, הפועל בישראל, ירדן והרשות הפלסטינית, ומתמקד בסוגיות המים: ניהול בר קיימא של משק המים, חלוקה אזורית צודקת של משאב המים, והגנה על מקורות מים מזיהום ומשאיבת יתר.

בין הפרויקטים המגוונים עליהם עובד כעת הסניף הישראלי, ניתן למנות את: שיקום מורד הירדן, הצלת ים המלח, הסכם מים ישראלי-פלסטיני ועוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה