ארגון "שלום עכשיו" עותר בארה"ב נגד הגדרת ירושלים כבירת ישראל



השלוחה האמריקאית של ארגון השמאל "שלום עכשיו", הצטרפה לעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון בארצות הברית , המבקשת לאסור את רישום המילה "ישראל" בדרכונים המונפקים בירושלים, באומרם כי ""כל צעד שיפגע ביכולת ההכרה בירושלים כבירת שתי המדינות יפגע בישראל ובסיכויי תהליך השלום". ח"כ דנון: "צריך לסגור אותם לאלתר"

במרוצת השנים, מיום הקמת המדינה ב-1948, נמנע הממשל האמריקאי מלהכיר בריבונות אחת רשמית כל שהיא בעיר (ישראלית/פלסטינית או ירדנית), וכפועל יוצא ממדיניות זאת - אזרחי ארצות הברית אשר נולדו בירושלים או ביקשו להנפיק דרכון בקונסוליה האמריקאית בעיר - הסתפקו ברישום המילה "ירושלים" בדרכונם, ללא ציון המילה "ישראל" (להבדיל מאלה שהנפיקו דרכון בתל אביב, שם צויינה המילה "ישראל" לאחר ציון העיר "תל אביב").

חרף החלטת הקונגרס האמריקאי משנת 2002 (עת כיהן הנשיא בוש), הקובעת כי אזרח שירצה להוסיף את המילה "ישראל" לאחר ציון העיר "ירושלים" יוכל לעשות זאת - המדיניות של משרד החוץ האמריקאי לא השתנתה, בטענה כי העניין נמצא בשיקול הרשות המבצעת, האחראית הבלעדית לסוגיות של יחסי החוץ.

על פי נתוני משרד החוץ האמריקאי, בעשר השנים שקדמו לעתירה הונפקו 100 אלף דרכונים לאמריקאים ילידי ישראל, וזאת מבלי לחשב 52 אלף דרכונים לאמריקאים ילידי ירושלים. 

בחודש מאי האחרון,הוחלט כי הסוגיה תעבור להתדיין בבית המשפט העליון בארצות הברית, הנוהג לדון במספר קצוב של תיקים בכל שנה, בעיקר כאלה הנוגעים לסוגיות היחסים בין הרשויות במדינה.

אל הדיון ביום שני הקרוב, הצטרפו מספר חברי קונגרס פרו-ישראליים וארגונים יהודיים בארה"ב, המבקשים לאשר את הוספת המילה "ישראל" לדרכונים המדוברים. מנגד, ארגון "שלום עכשיו" הצטרף אף הוא לדיון, בעתירה לאסור את הוספת המילה "ישראל".

בהודעה שפרסם הארגון בנושא נכתב: "שלום עכשיו הוא ארגון ציוני של יהודים אמריקאים שמחויבים להשגת שלום וביטחון לישראל. מזה למעלה מחצי עשור, לארה"ב יש תפקיד מפתח בקידום משא ומתן להסדר הקונפליקט, כולל סוגיית הליבה של ירושלים. כל שינוי מהמדיניות ארוכת השנים של ארה"ב של סירוב ההכרה בריבונות של ישראל על כל חלק מירושלים יפגע באופן אנוש בתפקיד של ארה"ב כמתווכת הוגנת של המשא ומתן. כל צעד שיפגע ביכולת ההכרה בירושלים כבירת שתי המדינות יפגע בישראל. רק פתרון שתי המדינות יבטיח את הישרדות ישראל כדמוקרטיה וכמדינה יהודית. אם הדלת הזו תיסגר, תיסגר הדלת על פתרון שתי המדינות".

 ארגון "שלום עכשיו" בארצות הברית נוסד ב-1982, ומשמש למעשה זרוע לגיוס כספים עבור פעילויות הארגון בארץ.

"צריך לסגור אותם לאלתר"


חבר הכנסת דני דנון (ליכוד), מסר בתגובה לדברים כי "שלום עכשיו ממשיכים את הקו הבוגדני כלפי מדינת ישראל. הם מבצעים פעולות שפוגעות בחוסנה של המדינה וצריך לסגור אותם לאלתר".


מזכ"ל "שלום עכשיו" בישראל, יריב אופנהיימר, מסר כי :"מול המאמצים האדירים שעושים המתנחלים בארה"ב למען הבנייה במזרח ירושלים, ישנם גם קולות ציוניים מנוגדים המבקשים לקדם הסדר מדיני בירושלים המבוסס על פתרון שתי המדינות. אמריקאים למען שלום עכשיו הם ארגון עצמאי של אזרחי ארה"ב שמנסה להפעיל לחץ נגדי על הממשל לטובת קידום הסדר שלום".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה