בג"ץ קבע: לאסור ההפרדה במאה שערים



בדיון בבג"ץ בעתירה שהגישה חברת המועצה רחל עזריה בגין "גדר ההפרדה" הפיראטית בין גברים ונשים שהציבו גורמים חרדיים בשכונת 'מאה שערים', קבע הרכב השופטים כי "מדובר בתהליך של השתלטות פוגענית מצד מעטים כלפי רבים בשכונה", והורה למשטרה לבטלה. עזריה: "המשטרה מבינה כי יש לה אחריות גם על הציבור החרדי במדינה"

לאחר שגורמים חרדיים בשכונת 'מאה שערים' הציבו "גדר הפרדה מגדרית" בתחומי השכונה, ובנוסף הציבו סדרנים מטעמם על מנת להבטיח כי גברים ונשים לא יתהלכו בעירוב במהלך חול המועד, הגישה ביום שישי האחרון חברת המועצה רחל עזריה, עתירה לבג"ץ כנגד עיריית ירושלים והמשטרה, בה טענה כי "ההפרדה פוגעת באופן קשה בכבודם, בחירותם ובחופש התנועה של העוברים והשבים", וקראה לבית המשפט להורות לאלתר למשטרה לקיים את התחייבותה לאכוף את החוק.

היום (א') דן בג"ץ בעתירה בהרכב השופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, אשר גרוניס וחנן מלצר, וקבע כי מדובר "במצב שאינו תקין", וכי מדובר בהפרת התחייבות בנושא של העירייה והמשטרה, שכן אין זו הפעם הראשונה שהעניין נידון בבית המשפט. לסיכום קבעו השופטים כי גדר הפרדה מעין זו לא תתקיים בשום צורה שהיא, וכי בנוסף ימונה איש קשר לקהילה מטעם המשטרה, אשר ירכז תלונות דומות בעתיד.

נציג המשטרה בדיון, מפקד המחוז נציב ניסו שחם, אמר כי מדובר ביוזמה של כמה בודדים הנחשבים כמיעוט קיצוני גם בתוך הקהילה שלהם, והבטיח כי מראות שכאלה לא יחזרו שוב להיראות בשכונה.

לאחר הדיון, אמרה עזריה כי "גם בג"ץ וגם המשטרה מבינים שההפרדה אינה חוקית ושיש להם אחריות גם על הציבור החרדי במדינת ישראל. אני מרגישה כי זה חלק מהחזרת האחריות של המדינה על הנעשה בה".
 

 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה