גאווה ירושלמית: השף שלום קדוש הצטרף ל"מטבח המדיני הבינלאומי"



שלום קדוש, השף של מלון לאונרדו פלאזה בירושלים, זכה להיות הישראלי הראשון המצטרף למועדון הגסטרונומי היוקרתי "Des Chefs Des Chefs", בו חברים שפים של ראשי ממשלה, נשיאים ובתי מלוכה מ-30 מדינות בעולם

גאווה ירושלמית. השף שלום קדוש
השף הותיק שלום קדוש זכה לכבוד להיות הישראלי הראשון המצטרף למועדון היוקרתי, אשר מה שמייחד את חבריו היא העובדה כי כולם מבשלים עבור ראשי מדינות או בתי מלוכה. 
 
המועדון, אשר הוקם בצרפת בשנת 1977 מונה 30 חברים, אשר ביניהם ניתן למצוא את השף של נשיא צרפת, השף של מלכת אנגליה, השפית של הבית הלבן, השף של הנסיך ממונקו ושל ראשי מדינות נוספים. התנאי לקבלה למועדון הוא שפים שעובדים עבור בני משפחת מלוכה וראשי מדינות.

הסיבה לכך לדבריהם, היא שרק מעמד ותפקיד שכזה יכול להבטיח את הסטנדרטים הגבוהים והטובים ביותר. במידה ואין למדינה שף ראשי, יכול להתקבל למועדון שף שיש לו קשר לבישול באירועים ממשלתיים, דוגמת השף קדוש.

המועדון מקיים מפגשים של החברים בו אחת לשנה,  כאשר בכל שנה בוחרים לערוך את המפגש אצל ראש מדינה אחר במטרה לאפשר לשפים לחקור את קשרי התרבות והמסורת הקולינרית של אותה מדינה בה הם נפגשים.

 בשבוע שעבר חזר קדוש ממפגשו הראשון  עם חברי המועדון, מפגש אשר התקיים  ברוסיה.  במסגרת הביקור הוזמנו חברי המועדון  כאורחי הקרמלין והתקבלו ע"י  נשיא רוסיה, דימיטרי מדוודב.

שלום העניק לחברי המועדון במתנה כפיות עם סמל ירושלים ולנשיא רוסיה העניק ספר בישול של מאכלים ירושלמים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה