תמיד משמח לפגוש במופעי ילדים שאינם "מתיילדים" אלא מתייחסים בכבוד הראוי לאנשים הקטנים שמבינים הרבה יותר ממה שנדמה לנו, אם כן, רגע לפני שהילדים נפרדים מהקיץ, מוצג הערב בתיאטרון ירושלים מופע מחול האוצר את רגעי השיא מיצירותיו של אוהד נהרין ומותאם לכל המשפחה. בנוסף, קונצרטים של מוסיקה קאמרית בימק"א וגם "אוכלים" חוזר באופן חד פעמי, הערב בתיאטרון החאן

דקה'לה – אוהד נהרין לילדים


הערב בתיאטרון ירושלים, הזדמנות מרגשת לפגוש את הפנים של נהרין ובת-שבע באופן שמותאם לכל המשפחה. דקה'לה מבוסס על המופע "דקה דאנס" ומורכב מאוסף קטעי מחול מתוך יצירותיו של אוהד נהרין. 
בימים אלה מוקרן גם הסרט "מיסטר גאגא", תיעוד החושף את עבודתו הטוטאלית של נהרין, אמןהמחול מהבולטים והאהובים בארץ.


דקה'לה. תיאטרון ירושלים. יום חמישי (3.9) 17:30,  21:30.


הפסטיבל הבינלאומי ה-18  למוסיקה קאמרית ירושלים

רביעיות מיתרים ושלישיות פסנתר של בטהובן

זו השנה ה-18 שבה  יגיעו לארץ עשרות מוסיקאים מכל רחבי העולם. בפסטיבל בניהולה של אלנה בשקירובה ינוגנו יצירות מן הקאנון של הרפרטואר הקאמרי המוכר והאהוב בצד הבטחה לביצועים מרתקים ליצירות פחות מושמעות.

הפסטיבל הזמין השנה יצרה שתבוצע בבכורה עולמית.  "סטבאט מאטר" מאת המלחין הירדני, היושב בגרמניה סאעד חדד. חדד נולד בשנת 1972 בעמאן, למד פילוסופיה בבית ג'אלה ומוסיקה בעמאן, ירושלים ולונדון. היצירה תכלול טקסט מספר תהילים שיושר בעברית.

בנוסף תבוצע בבכורה ישראלית  יצירה לכלי הקשה מאת תומר יריבובביצועו. היצירה תבוצע ב-11.9 (לפני ביצוע הסונטה של ברטוק לשני פסנתרים וכלי הקשה). היצירה  נקראת: Bar-Toks- שיחה עם ברטוק במאה ה-21.


הפסטיבל למוסיקה קאמרית. 03.09-12.09.2015. ימק"א

מיזם "ימי תרבות 2015" – בחאן יציגו את "אוכלים"

במשרד התרבות ממשיכים זו השנה השלישי באירועי "ימי תרבות", במסגרתם מוצעים לציבור אירועי תרבות: הצגות, מופעי מחול ורחוב בעלות של 20 שקלים בלבד. 

אלא, שהמסחור של המופעים מעורר מחלוקת לגבי מעמדם בשאר ימות השנה, שאינם "ימי תרבות" בהגדרתם. אין ספק שההטבה הכלכלית משתלמת, אך אם היא אינה מצליחה להעלות את קרנה של יצירת האמנות אלא להוזיל אותה, יש שאלות שצריך לשאול במשרד התרבות והספורט. בתיאטרון החאן לקחו את היוזמה, ופתחו את השערים להצגה ב-20 שקלים. ובכן, ניתן לצפות היום ב"אוכלים" מחזה מאת יעקב שבתאי העוסק בפרשייה התנכית אודות כרם נבות, המהדהדת את שאלת השאלות "הרצחת וגם ירשת?"


"...כרם היה לנבות היזרעאלי אשר ביזרעאל אצל היכל אחאב מלך שמרון: וידבר אחאב אל נבות לאמר תנה לי את כרמך ויהי לי לגן ירק כי הוא קרוב אצל ביתי ואתנה לך תחתיו כרם טוב ממנו אם טוב בעיניך אתנה לך כסף מחיר זה" 
משל פוליטי רב עצמה ואקטואלי להחריד, שגיבוריו התנכיים הם המלך אחאב, אשתו איזבל ונבות היזרעאלי, שאת כרמו חומד המלך. 

יעקב שבתאי (1934-1981) מחשובי הסופרים העבריים, פזמונאי פורה, מתרגם ומחזאי.
מספריו: זכרון דברים וסוף דבר. ממחזותיו: נמר חברבורות וכתר בראש.

ימי תרבות. "אוכלים". תיאטרון החאן. יום חמישי (3.9) – 18:00, 21:00


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה