מסתכלים על "זקנה אחרת"



תערוכת צילומים חדשה המציגה את הזקנה באור מקורי, נועז ומשעשע תפתח בתיאטרון ירושלים, התמונות בתערוכה מופיעות גם בלוח השנה החדש של ג'וינט אשל ו"נופי ירושלים" שיושק ויחולק בפתיחת התערוכה

גיבורי התערוכה הם דיירי הדיור המוגן ״נופי ירושלים״. שמחת החיים, הדמיון ותעוזתם אפשרו להם להתמסר בהנאה גלויה, בהתלהבות ובהתרגשות להוראות הבימוי של הצלמים אורן בירן וערן שהרבני. התוצאה משתקפת היטב בסדרת הצילומים שיש בה התבוננות חדשה ושופעת הומור על הזקנה.

אורן בירן, צלם לוח השנה: "הרעיון של ״מבט אחר לזקנה ״איננו תקף רק לאיך החברה מסתכלת על זקנה אלא גם לאיך זקנים תופסים את עצמם ביחס לחברה. כשקיבלנו את פרויקט לוח השנה לידינו ידענו שאנחנו רוצים לעבוד עם הקשישים כמו שאנחנו עובדים עם צעירים. ידענו שאנחנו רוצים להתמקד ברגעים ובסיטואציות יומיומיות ולהראות שלא משנה בני כמה אנחנו, ישנם דברים שהגיל לא משנה להם."

התמונות בתערוכה ובלוח השנה מעידים על הרוח והאווירה השוררים ב״נופי ירושלים״ והם מבטאים את המאמץ הגדול של ג׳וינט ישראל אשל להעמיק את המודעות לזקנה על היבטיה המגוונים, לתרום לשינוי עמדות כלפיה, לשפר ולחזק את תדמיתם של הזקנים בעיני עצמם ובעיני סביבתם.

באירוע ההשקה ב-8 בספטמבר ב-17:30 בתיאטרון ירושלים צפויים לקחת חלק הצלמים והמצולמים ולספר על החוויה שעברו במהלך הצילומים ותחושותיהם מול התמונות שהם "מככבים" בהם.

לדברי יוסי היימן, מנכ״ל ג'וינט ישראל-אשל: "התערוכה ולוח השנה הם מרכיבים במאמץ של אשל להעמיק את המודעות לזקנה ולקדם שינוי בתפיסת הזקנה ובתדמיתה בקרב צעירים בפרט ובציבור הרחב בכלל. הצלמים והזקנים מוכיחים בסדרת הצילומים הזאת שבזקנה יש גם הרבה אופטימיות, הומור ושובבות מלאת שמחת חיים. חשוב לזכור שחלק מהמצולמים כאן עברו את גיל 90. הם מזכירים לכולנו שאדם הוא אדם הוא אדם, לא משנה באיזה גיל – עדיין נהנים ממסיבות ומפגשים חברתיים, עדיין רוצים לחוות קשרים חברתיים, עדיין רוצים לשחק ולצחוק". היימן מוסיף כי "בימים אלה אנו נמצאים בשיאו של תהליך גיבוש תכנית העבודה ומרכזו המאמץ לדחוק את התלות של הזקנים בשירותים המוסדיים ולשמר תפקוד עצמאי ככל הניתן. מחקרים רבים הוכיחו כי קיים קשר הדוק בין תפישת העצמי והמצב הנפשי, למצב בריאותי ותפקודי. סדרת הצילומים הזו תסייע לנו רבות בשבירת סטיגמות, בחיזוק תפישה עצמית חיובית יותר של זקנים את עצמם ותהווה כלי נוסף לדחיקת הדרדרות תפקודית".

לדברי פנינה זולצבכר, מנהלת "נופי ירושלים": ״הדיירים שלנו בעזרת הצלמים הצעירים, נהנו מכל רגע במהלך הצילומים והם מראים בצבעים עזים ובסיטואציות מלאות כוח את מה שג'ורג' ברנרד שו אמר 'אנחנו לא מפסיקים לשחק כי אנחנו מתבגרים, אנחנו מתבגרים כי אנחנו מפסיקים לשחק'."

תמונה: באדיבות יח"צ  

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה