$(function(){setImageBanner('125669b5-0d7f-4085-b7f1-965d5cc430b5','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42933,'Image','');})

מוזיאון ארץ ישראל פותח השבוע בחגיגות המציינות 50 שנים להווסדו, יצירה ירושלמית מקורית של תלמידי הסטודיו למשחק ע"ש "ניסן נתיב" , וגם מפגש נוסף בסדרת "סיפורים במונו עם היוצרת אתי אנקרי

ארבעה ערבים של מוזיקה ישראלית במוזיאון ישראל

במסגרת תערוכת "1965 היום" החוזרת בזמן אל שנת ההקמה של מוזיאון ישראל, יתקיימו הופעות מוסיקה של אמנים הממלאים מקום מרכזי בפס הקול של המוסיקה הישראלית ביובל האחרון. מוזיאון ישראל החוגג 50 שנה להיווסדו, מקיים ארבעה מופעים של יוצרי מוסיקה מובילים במסגרת התערוכה "1965 היום", אשר נפתחה השבוע. חוה אלברשטיין, מיכה שטרית וארקדי דוכין, כנסיית השכל ושלומי שבן יופיעו בחלל התערוכה עצמה בין המוצגים הייחודיים המייצגים את התרבות הישראלית בשנת 1965.

תערוכת "1965 היום", חוזרת לשנת ההקמה של מוזיאון ישראל, ומציגה את התרבות החומרית והחזותית שאפיינו את ישראל של שנה זו – החל מפריטים יומיומיים אותם ניתן היה למצוא בכל בית, דרך האמנות שנוצרה אז בארץ ובעולם, וכלה ביומני קולנוע ובסרטונים ביתיים המספרים את סיפורה של שנה "רגילה" לכאורה שדברים רבים קרו בה. התערוכה "1965 היום" מאפשרת לנו להתבונן בשנה זו מבעד לעיניים של אלה שחיים ב-2015 וכבר יודעים את מה שצפוי לקרות לאלה שחיו אז, לפני 50 שנה. זהו מסע בין התרפקות נוסטלגית לבין בחינה ביקורתית של העבר ושל היכולת שלנו להעריך כראוי את ההווה.

הערב (ה')  יתקיים המופע "שלומי שבן והפסנתר". שבן, אשר אלבום הבכורה שלו יצא בשנת 2000, הוא אחד המוזיקאים המקוריים, המאתגרים והמצליחים שהצמיחה המוסיקה הישראלית בעשור הנוכחיומתבלט בכישרון הופעה הנדיר, בחוש הומור וביכולת להפנט את הקהל באמצעות כריזמה יוצאת דופן.

בערב שלמחרת ה-13.5 יתקיים מופע אינטימי של מיכה שטרית המארח את ארקדי דוכין. שטרית ודוכין הם מהאמנים המשפיעים ביותר בתרבות המוסיקה בארץ מאז שנות ה-80. במופע יבוצעו שירים שהפכו לאבני דרך במוסיקה הישראלית, החל משירים של להקת "החברים של נטאשה" ועד לאלבומי הסולו שהוציא מיכה שטרית.

ב-14.5 תופיע כנסיית השכל במופע אקוסטי ייחודי ומרגש "מתפשטת". הלהקה שצמחה בישראל בשנות ה-90 מתאפיינת בשילוב ייחודי של רוקנרול,

עם צלילים אותנטיים-מזרחיים כשכל האלבומים והמופעים שלהם עד כה נוצרו בהשראת הסאונד העשיר הזה.

במופע יבוצעו כל השירים בעיבודים מחדש, במטרה לחשוף אותם בגרסה האינטימית, עירומה ונקייה - הכי קרובה לצורה שבה נכתבו השירים מלכתחילה.

במופע הסיום שיתקיים ב-16.5.15 תופיע חוה אלברשטיין שאלבומה הראשון יצא לאור בשנת  1965 - השנה בה הוקם המוזיאון.

במופע "מה את רואה" יוצרת אלברשטיין מארג בין חדש לישן, ומציגה 50 שנה של עשייה מוסיקלית מהשירים הישנים והאהובים ועד השירים החדשים

הממשיכים לעצב את הזהות הישראלית של ימינו. התערוכה "1965 היום" היא המקום הטבעי מכל למופע זה.

 

מוזיקה ישראלית במוזיאון ישאל. במסגרת חגיגות ה-50 למוזיאון ישראל. יום ה' ובמהלך השבוע

 

"ירושלים אהובתי"

מה קורה כשאוהד בית"ר, נזירה קתולית, ערבי אמיד, גרמני גיור, מתנחלת צעירה ונלהבת ועוד שלל דמויות ירושלמיות צבעוניות, בנות שלוש הדתות, נלכדות יחד מתחת לאדמה קדושה? במהלך סיור במנהרות הכותל המערבי מתמוטט אחד מקירות המנהרה והקבוצה מוצאת עצמה לכודה מתחת לאדמת הר הבית. 

סאטירה מקורית אודות הקונפליקט הישראלי הפנימי המוצג באופן ביקורתי וקומי. תלמידי השנה השלישית בסטודיו למשחק ניסן נתיב ירושלים יצרו דמויות ירושלמיות עסיסיות, לעיתים חסרות רסן, הנאבקות על מקומן בארץ הקודש.   

"ירושלים אהובתי". סטודיו ניסן נתיב ירושלים. יום ה' ובמהלך כל השבוע. 20:30

 

שעת החסד
זלי גורביץ' והחוקר ואיש החינוך אריאל לוינסון, בהנחיית ד"ר אריאל זינדר. 

משוררים רבים אירחו בשיריהם את לשון המקרא, את גיבוריו ולעתים את סגנונו. אך מה קורה כאשר משורר עושה את ההפך, ובמקום לארח בוחר להתארח בעצמו בתוך לשון המקרא, בתוך הריתמוס של דברי הנביאים, וביחידת הדיבור הקטנה והבסיסית ביותר של המקרא – הפסוק? התוצאה מוצגת בתנופה רבה בשירי ספרו העשירי של המשורר זלי גורביץ', "פסוקים". זהו ספר מרתק שכל אחד מהשירים הכלולים בו כתוב בפסוקים שהם בעת ובעונה אחת בני זמננו ובני הזמן ההוא, המיתולוגי, של המקרא. לשיחה סביב הפסוקים המזוקקים הללו מוזמנים במפגש זה המשורר במפגש יבצע עופר כלף לחנים מקוריים שכתב לשיריו של זלי גורביץ'.

בית הקונפדרציה, יום ד',  בשעה 20:30 

סיפורים במונו - השירים והסיפורים שמאחוריהם
הסדרה הפופולארית "סיפורים במונו" חוזרת לעונה רביעית, בגרסת "הסטריאו", בהנחייתו של יואב קוטנר. המפגשים ישלבו סיפורים אישיים, שיחה עם הקהל, מופעים אינטימיים וביצועים מיוחדים. 

ביום ג' (12.5) יתקיים מפגש מיוחד עם הזמרת, היוצרת, המלחינה והשחקנית הייחודית אתי אנקרי. הרבה השתנה מאז שהיא "ראתה לנו בעיניים" אי שם בשנות התשעים. מוזמנים למסע מוזיקלי ברצף הזמן, מהנפש לנשמה. 

"סיפורים במונו" , אתי אנקרי, בית אבי חי, ים ג', בשעה 21:00


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה