יום המדע הישראלי



לרגל אירועי יום המדע הישראלי המתקיימים בשיתוף משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, מזמין מוזיאון המדע בירושלים את הקהל הרחב לבקר במוזיאון וליהנות משלל פעילויות ותערוכות – ללא תשלום החל מהשעה 14:00

בין הפעילויות שיתקיימו במוזיאון:

תערוכת "מכונות וחיוכים":

דידי ורדי, ותיק המייקרים בישראל, חוגג 30 שנות יצירה ופעילות במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים עם תערוכה חדשה, רטרוספקטיבה ובה עשרות רבות של מוצגים פעילים ומחייכים, מוצגים שחושפים את המנגנונים המכניים שמאחורי הפעלתם, מוצגים שעשויים מחומרים פשוטים, זמינים וממוחזרים. מוצגים הומוריסטיים שמעוררים צחוק וסקרנות, ומעודדים לחקור, לבדוק וליצור.

בתערוכה עשרות רבות של מוצגים ביניהם מכונה שמסובבות צלחות סיניות ללא הפסקה, יו-יו ענקי, מכונת כדורים, אופניים מנגנים, אופניים הולכים, מכונת בועות סבון ענק  ועוד. 

לצד התערוכה יוצעו מגוון של פעילויות לכל בני המשפחה ברוח של עשייה, יצירה והנאה:

סדנת בנייה

סדנת בנייה והתנסות 'אוטומטה' (מתנה לכל משתתף!): ברוח תנועת MAKE העולמית. בסדנא ילדים והורים יתנסו באפשרויות השונות לבניית מנגנונים, מחומרים פשוטים וזמינים. 

סביבת בנייה והתנסות  אינטראקטיבית

'גיל-גולה'– סביבת בנייה מודולרית הבנוייה מקירות עץ עם מאות חורים ואשר מתפרסת על פני מטרים רבים. בעזרת חלקי עץ , שיפודי עץ, לוחות, גולות ושאר אביזרים פשוטים בונים מסלולי גולות משעשעים כיד הדימיון והיצירה. חוויה לעבודה עצמית ומשפחתית ואף קבוצתית. תוך כדי בניה ומשחק לומדים חוקים פיזיקליים שונים.

הדגמה משעשעת:  מרוץ כלי עבודה

מבית היוצר של דידי ורדי, מרוץ משעשע ומפתיע של כלי עבודה ששינו את ייעודם. 

סרט טבע בתלת ממד

מעוף החיים: סרט טבע מרהיב בתלת ממד מבית היוצר של דיסני Nature. חגיגה צבעונית מופלאה שמזמינה את הצופים לעוף עם פרפרים, דבורים, עטלפים וציפורים, מפרח לפרח ולהאביק ביחד איתם פרחים מרהיבים שצומחים באזורים שונים ובתנאים מגוונים ברחבי העולם. בסרט צילומים מקרוב ובטכניקות ייחודיות שחושפים בפנינו את היצירתיות המדהימה שבטבע ושיטות הפיתוי של הפרחים, שזקוקים למעופפים על מנת להתרבות. לסרט קריינות בעברית. בתשלום   של 10 ₪.

בלעדי במוזיאון המדע : רחוב סומסום 2015- מגלים סקרנות!

העונה החדשה  של התוכנית המצליחה "רחוב סומסום" נכתבה בייעוץ מדעי של מוזיאון המדע בירושלים וכל פרקיה צולמו בין כתלי המוזיאון. מוזיאון המדע בירושלים מציע למבקריו מגוון פעילויות, סיורים ומשימות ממותגות סומסום בליווי הבובות האהובות, שיתקיימו במתחם בו צולמה העונה החדשה. כגון: ביקור בסט הצילומים של רחוב סומסום, סלפי-סומסום עם הדמויות האהובות של הבובות, סיור בין המוצגים האהובים שצולמו בפרקי העונה החדשה.  משימות אתגר ב'מפעל החול'  ועוד.

 צילום: ששון תירם באדיבות יח"צ מוזיאון המדע 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה