תיאטרון פסיק הירושלמי משיק פעם נוספת את הפנינג החנוכה לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ילדים בסיכון וילדים ממשפחות נצרכות במחיר נמוך במיוחד ושווה לכל נפש –10 ₪ לכרטיס

מיזם "מעות חנוכה" מעניק דגש מיוחד גם לעידוד ההתנדבות בקהילה, טיפוח ההכרה בקיומו של האחר וקבלתו בעזרת שלל פעילויות משותפות לילדים רגילים לצד ילדים בעלי מוגבלויות, וכן עידוד הדו קיום בירושלים בפרט וישראל בכלל באירועים משותפים לילדים יהודים וערבים.

תיאטרון פסיק נוסד ב-1997 על ידי השחקנים אסי שמעוני ,שמואל הדג'ס ועוזי ביטון, מנוהל ע"י עמותה ופועל בבית מזיא לתיאטרון. המיזם נולד בהשראת מנהג ישראל לחלק לילדים "דמי חנוכה" במהלך החג. חנוכה הוא גם חג החינוך, ובמתן מעות חנוכה לומדים הילדים לחלוק את מזלם הטוב עם הסביבה ולתת צדקה לנזקקים. בתיאטרון פסיק רואים שליחות חשובה בנתינה ובהעשרת הקהילה, והיות וחנוכה ידוע גם כחג האור מאמינים בתיאטרון הירושלמי בחינוך מגיל רך לאהבה ואמונה בתיאטרון ובכוחו להאיר את הסביבה.

"אנו רואים במיזם זה חלק מהחזון שלנו", אומרים מנהלי התיאטרון. "החזון הוא יצירת אמנות תיאטרון הראויה לשמש אבן דרך בעיצוב התרבות הישראלית, ובמישור החברתי  לקדם  פרויקטים עירוניים למען  אוכלוסיות שונות בעיר ירושלים."

במיזם "מעות חנוכה" חוברת הנהלת תיאטרון פסיק לקרן ירושלים ואגף התרבות בעיריית ירושלים. המופעים השונים יתקיימו בין השאר באולמות בבית מזי"א וכן במוסדות ובתי ספר ברחבי העיר. בסך הכול מיועדים ליטול חלק כ- 1500 ילדים ובני משפחותיהם באירועים השונים, המאפשרים גם לאוכלוסיות קשות יום ובעלות צרכים מיוחדים ליהנות ממופעי תרבות באווירה המיוחדת של חג החנוכה, שהפך מזוהה עם הפקות ענק שעלות הכרטיסים עבורם גבוהה בהתאם.

פרויקט "מעות חנוכה" מציע חלופה שתאפשר ליהנות מחוויה בלתי נשכחת, מתאימה ומכובדת ככל ילדי ישראל. המיזם יצא מן הכוח אל בין השאר הפועל תודות לתרומות נדבנים, בהם איש העסקים  יוסי ליפקין אשר גדל בשכונות ירושלים, חי כיום במיאמי שבארצות הברית ותרם השנה חלק נכבד מתוך 220,000 ₪ שכבר גויסו (כולל ממכירה מוקדמת של כרטיסים ב 10 ₪ שכבר החלה). רשימת המתגייסים להצלחת הפרויקט הולכת וגדלה, ומעידה יותר מכל שגם בימים הסוערים העוברים על ירושלים וסביבתה, רוח האחווה וההתגייסות למען הזולת רק גדלה.

תיאטרון פסיק מקיים בכל ימות השנה פעילויות התנדבות בהן משתתפים כ 150 תלמידים חובבים תושבי ירושלים (בין השאר ניתן לעבור סדנת ליצנות קצרה המכשירה אותם לארח ולשמח את הילדים), רובם כבר השתלבו גם בהכנות למיזם "מעות חנוכה" הקרוב.

רשימת האירועים והמופעים של "מעות חנוכה 2014" מגוונת, וכוללת בין השאר הצגות ילדים איכותיות, מופעי מוזיקה וסדנאות יצירה והפעלה, בהן סדנת תיפוף וסדנת איפור. כל ההצגות שיועלו במסגרת הפרויקט, בנוסף להיותן מהנות ומבדרות, כוללות מסרים וערכים חינוכיים שיהוו בסיס לדיונים משותפים לאמנים ולילדים. רשימה חלקית של הצגות "מעות חנוכה 2014" כוללת עיבוד מיוחד לאגדת "שלגיה", הצגות מסכות בהשראת הקומדיה דל-ארטה הקלאסית ואגדות עם כמו "תיבה קסומה",  "מעשה באיכר עשיר ועני", "ארלקינו בעקבות המטמון" ו"הרפתקאות אוקטביו ואוגוסטו".

 אירועי "מעות חנוכה" יחלו בתחילת דצמבר וימשכו לאורך כל החודש, לא רק בימי חג החנוכה. בסיום הפרויקט, ב 29 בדצמבר, מיועד להתקיים אירוע הוקרה בבית מזי"א לסגל מורי החינוך המיוחד בירושלים שיכלול העלאת ההצגה "מעבר לגדר" של תיאטרון פסיק, עיבוד מאת גורן אגמון בבימויו של שמואל הדג'ס לסיפור מאת חיים נחמן ביאליק על אהבת נעורים של צעיר יהודי בשם נוח לשכנתו הגויה. 

תמונה: יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה