השבוע הקרוב מביא עמו בשורה חדשה לעיר ומציע מגוון רחב של אירועי תרבות רב תרבותיים, מוזיקליים וחברתיים מרתקים ורובם ללא תשלום בכלל! "פשוט שרים", "אינדיסיטי" פסטיבל העוד יוצאים לדרך כבר הערב

פשוט שרים
הערב (חמישי) יתקיים ברחוב שוש בעיר האירוע הנפלא "פשוט שרים, אוכלים ורוקדים" המשלב מוסיקה עכשווית, אוכל ומסיבת רחוב והכל בשיתוף פעולה של יהודים וערבים. באירוע התרבות יתקבצו אמנים, מוסיקאים, שפים ערבים ויהודים במרכז העיר ינגנו, ישירו ויבשלו יחד.

היוזמה לאירוע צמחה במרכז הלל ובשיתוף עיריית ירושלים, כאשר המטרה היא  להפגיש בין יהודים וערבים  דרך אירועי תרבות משותפים. השנה, בעיקר לאור המצב בירושלים, החליטו ליצור אירוע חוצות ענק.

 בשנה שעברה התקיימו מספר אירועי "פשוט שרים", חלקם נתקלו בהפרות סדר ומפגיני ארגון להב"ה שפגעו באירוע. 

במופע המרכזי יופיע ההרכב התימני Yemen Blues  ולובנה סלאמה

YEMEN BLUES  מהפרויקטים המעניינים בנוף המוסיקלי העכשווי,  יחד עם לובנה סלאמה  - מהבולטות בעולם השירה הערבי, סולנית התזמורת של נצרת, זמרת המופיעה ברחבי העולם ובעלת נוכחות בימתית מרהיבה במופע משותף שנוצר במיוחד לאירוע.

לאחר סיום המופע המרכזי יתקיימו ברחוב שושן מופעי מוסיקה בפאבים השונים:

המזקקה – בית תרבות של עמותת בר-קיימא, יארח את אנסמבל שג'ן – מוסיקה ערבית קלאסית וחפלה עם דיג'יי נאיף ודיג'יי מרוואן. בבר ה"קקטוס 9"  תתקיים מסיבת מוזיקת עולם עם דיג'יי פלר ודיג'יי שטייטל שיק  בטוביה בר תתקיים מסיבה עברית עם דיג'יי שחר אוד, שירים קלאסיים מאריק איינשטיין ועד מוש בן ארי.

בנוסף, לאורך הרחוב יפוזרו מעל 100 יצירות אמנות אורבניות שזורות, החל מציורי קיר ענקיים ועד לבובות מיניאטוריות שמוחבאות בין צינורות הביוב.

"פשוט שרים, אוכלים ורוקדים" ,רחוב שושן, מרכז העיר, 19:25, הכניסה ללא תשלום


פסטיבל "אינדיסיטי"


פסטיבל "אינדי סיטי", שיועד ליולי האחרון אך נדחה עקב המצב הביטחוני, חוזר לירושלים. ביום רביעי ה-12.11, תחת הכותרת "Live Harmony " ישתלטו אירועי אינדי סיטי על לוקיישנים שונים במרכז ירושלים, עם הופעות של אמנים מסגנונות, מגזרים ותרבויות שונות. ירושלים משמשת בית חם למוסדות תרבות, אמנים ויוצרים, הניזונים ממנה ומחיים את הדופק שלה, בירה אמיתית לתרבות ולמוזיקה.

מגוון רחב של פאבים ברחבי העיר ינגנו  מוסיקה בלקנית, רוסית, טכנו, רוק, פופ, אתני וג'אז. הפסטיבל מבקש להבליט את הכוח והיופי שבשילוב בין תרבויות, ולומר בקול הכי מוסיקלי שיש כי ההרמוניה מנצחת.

לולהמארש wishing girl
https://www.youtube.com/watch?v=pZnm6KTvcGw

Yemen Blues - Jat Mahibathi

https://www.youtube.com/watch?v=H-k37Kbnov0


המופעים יתקיימו במקביל על שלוש במות שיוקמו במקומות שונים בעיר:

ברחוב החבצלת יופיעו החל משעה 20:00 בערב ההרכבים: MOAN, סיסטם עאלי וניצן חורש והקאט אאוט קלאב.

ברחוב הורקנוס יופיעו החל מ-19:30 ההרכבים: שבתה, לולה מארש, סומסום והקותימאן אורקסטרה.

בבמה שברחוב הלני המלכה יופיעו החל מ-19:30 עמיר לב, הקולקטיב ו- Tiny Fingers. 

הופעות נוספות, בהם ניב אסט, Eco&Tito, לילה, sayaf ו- cut n' base, יימשכו אל תוך הלילה בברים הסמוכים, לצד מסיבות "אפטר פארטי" ותקלוטים חיים. הקליפים שצולמו לעונה זו יוקרנו על גבי האבנים הירושלמיות של בנייני הסביבה. לאורך כל האירוע יופעל יריד מוסיקה, יד שנייה ו - Street Art , בו ייקחו חלק מעצבים צעירים.

"אינדיסיטי" , יום רביעי, 12.11.14, החל מ19:30 במרכז העיר: רחוב החבצלת, הורקנוס והלני המלכה. הכניסה ללא תשלום.

פתיחת פסטיבל העוד
פסטיבל העוד הבינלאומי בירושלים מציין השנה 15 שנים להיווסדו ומציג תכניה עשירה של הפקות מיוחדות, ישראליות ובינלאומיות. הפסטיבל, בהפקת בית הקונפדרציה ובניהולו האמנותי של אפי בניה, יפתח במופע המציג פרשנות מוסיקלית מסקרנת של קורין אלאל לאמרותיו של קהלת; ויינעל בהופעת בכורה יחידה בישראל של הזמרת היווניה הגדולה סאבינה ינאטו עם אנסמבל "אביב בסלוניקי". הפסטיבל יציג לראשונה בארץ מופעים של נגן העוד המרוקאי מוחמד אהדאף והזמר האזרביג'אני גוצ'אג אסקרוב. בין המופעים הישראליים: מחווה של הפייטן ר' דוד מנחם והמלחין והיוצר שם טוב לוי ליצירתו של הרמח"ל ועוד..

"עבדים על סוסים ושרים הולכים על הארץ "  הוא שם המופע של קורין אלאל במסגרתו תשיר  עיבודים שלה מתוך מגילת קהלת. היא מזמינה את  הקהל למסע מרתק אל שורשי הקיום האנושי. אלאל הולכת בעקבות מילותיו של קהלת ומגלה את המנגינה הטמונה בהן, מנגינה המחברת בין קודש לחול, בין ישן לחדש, וממש כמו הטקסט עצמו הנה על-זמנית וכובשת לב.

קורין אלאל גיטרה, שירה | אורן לץ גיטרה בס | אילן קורןכלי נשיפה | יואל בן שמחון עוד | "אליוט" די.ג'יי וסימפולים | מיכאל גוטליב פסנתר

המופע של אלאל יתקיים הערב (יום ה') בשעה 21:00 בתיאטרון ירושלים, מחירי הכרטיסים נעים בין 72-120 שקלים.


הפסטיבל יתקיים בין 6-15 בנובמבר, במרכזי התרבות השונים בעיר: תיאטרון ירושלים, בית שמואל והצוללת הצהובה. מחירי המופעים נעים בין 80-150 שקלים.

 

תמונה: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה