חופשת חנוכה יצאה לדרך



אלפי ירושלמים יצאו לחופשת חנוכה שתימשך עד יום חמישי הבא, איך עוברים חופש נוסף עם הילדים?

על רקע דיבורים על תכנית משרד החינוך לקצר את החופש הגדול, תלמידי בית הספר יצאו לחופש. הבוקר (יום ה') בלי פקקים, עם בתי ספר ריקים, הורים רבים שוברים את הראש כיצד למלא את החופשה הקרבה.

התוכנית החדשה של משרד החינוך אמורה להיכנס לתוקף כבר בקיץ הקרוב ולאורך השנים הבאות יצטרפו אליה גם כיתות גבוהות יותר. משרד החינוך מתכוון לקצר משמעותית את חופשת הקיץ במערכת - בשלב ראשון בכיתות א' וב'. על פי התוכנית מדובר בקיצוץ של כחודש, שבמהלכו לא יתקיימו לימודים מלאים אלא פעילות חינוכית.

עם מגוון של מופעים, מוזיאונים ומוקדי תרבות ההורים צריכים להחליט היכן הם בוחרים לבזבז את הכסף.

פריחת התרבות בעיר הבירה נמשכת גם בחורף, והפעם עורכת העיר ירושלים לכבוד חג החנוכה אירועי הדלקת נרות והופעות אומנים בכל שכונות העיר.

החל מחגיגה לילדים ולכל המשפחה ועד הצגות, תהלוכת לפידים, פירומניה, קרקס, סדנאות, חגיגת זמר ריקוד ועוד האירועים יתקיימו ב- 19 שכונות העיר ו- 2 מופעים נוספים בבית מזי"א כולם מוזמנים.

חברת החשמל מזמינה את הציבור הרחב לפגוש את 'שטקר' במהלך ימי חג החנוכה, בקניון מלחה בירושלים. 'שקע' , 'תקע' ונציגי חברת החשמל יסבירו למשפחות ולילדים את היתרונות והמשמעויות של כניסת הגז הטבעי לייצור החשמל, ירחיבו על פעילויות החברה לשמירה על איכות הסביבה, ויעודדו את הלקוחות להרשמה למייל ה"ירוק". כמו כן, הילדים יוזמנו להצטלם עם שטקר התינוק ויקבלו תמונה ממוגנטת במתנה, שניתן יהיה להעלותה גם לפייסבוק האישי. הפעילות תתקיים בקניון מלחה בירושלים, בין התאריכים 2-4.12.2013 בין השעות 10:00-16:00 הפעילות היא חלק מקמפיין הגז הטבעי של חברת החשמל. 

 נר ראשון – יום רביעי, 27/11/13

תהלוכת לפידים, הפעלה חגיגית לילדים והפתעות

הגבעה הצרפתית – 17:00

הפנינג חגיגי בשילוב מוסיקה וסדנאות עם תיאטרון פסיק בהצגה "התיבה הקסומה"

גבעת משואה – בשעה 17:30

"פירומניה" בקהילה -חוויה אינטראקטיבית של אש, הומור וסכנה -בקטעי משחק משעשעים משולבים עם קטעי ריקוד וירטואוזים.

גילה - בשעה 17:30

נר שני – יום חמישי, 28/11/13

כיפה אדומה - אנסמבל אגדות ומנגינות בהצגה מוסיקלית צבעונית ותיאטרלית

רמת שרת - בשעה 16:30

"אור עולה בבוקר" – חגיגת זמר לחנוכה בשילוב קטעי משחק עם גליקליין וגיאדורון

גוננים - בשעה 17:30

נר חמישי –יום ראשון, 1/12/13

תיאטרון "משו-משו"  בקבלת פנים מיוחדת ובהצגה "היער שצמח לבד"

גינות העיר - בשעה 10:00

"פירומניה" בקהילה- בקטעי משחק משעשעים משולבים עם קטעי ריקוד וירטואוזים. חוויה אינטראקטיבית של אש, הומור וסכנה

בקעה - בשעה 10:00

חגיגת חנוכה עם תיאטרון הקרון בהצגה "פיראט באמבט"

ביתהכרם - בשעה 11:00

הצגת תיאטרון אספקלריא בהצגה "עשה לך שאלה"

ביתרוס - בשעה 12:00

תיאטרון הקרון בהצגה "חכמים בלילה – אגדת חלם" ודמויות שטח

מורשה - בשעה 10:00

תיאטרון "משו-משו" בהצגה "ז'אק יהודה המכבי ומסעות יום חג החנוכה"

פסגת זאב - בשעה10:00

תיאטרון האינקובטור במופע "צחוקות" - סטנד-אפ לילדים

פיליפליאון - בשעה 16:30

אנסמבל "צלילים שלובים" בקונצרט ממיטב יצירות המוסיקה הקלאסית, סיפורים ושירי חנוכה

תלפיות מזרח - בשעה 20:30

בית מזי"א – בשעה 17:00 - הדלקת נרות, הפנינג חגיגי בשילוב מוסיקה, סדנאות והצגת תיאטרון פסיק "שלושת הלימונים"  לתושבי השכונות בתשלום סמלי

נר שישי– יום שני, 2/12/13

הפנינג חגיגי בשילוב מוסיקה וסדנאות עם תיאטרון פסיק בהצגה "התיבה הקסומה"

נווה יעקב - בשעה 16:00

תיאטרון קומקום בהצגה "הדיגודג הזהב" וסדנא בעקבות ההצגה

עין כרם - בשעה 16:30

נר שביעי– יום שלישי, 3/12/13

קבוצת תיאטרון מסתורין במופע הקרקס הנודד – ליצנות, אקרובטיקה,  תלבושות מרהיבות ועוד לב העיר - בשעה 10:00

תיאטרון הקרון בקבלת פנים מיוחדת והצגה "מעיל הפלאים"

רמות אלון - בשעה 17:00

קבוצת תיאטרון קורה בקבלת פנים צבעונית, סדנאות חווייתיות ותיאטרון סיפור "השולטן והאש"

קטמון ח'-ט' - בשעה 16:00

בית מזי"א– שעה 20:30 –הקומדיה הירושלמית – מופע מצחיק על חרדים וחילוניים בירושלים, קבוצת תיאטרון פסיק

נר שמיני– 4/12/13

תיאטרון פסיק מפגש עם מסכות "הקומדיה דלארטה" בשיתוף הקהל

חומת שמואל – בשעה 20:30

צלילים שלובים – אנסמבל יצירות המוסיקה הקלאסית, סיפורים ושירי חנוכה

ארנונה הצעירה, רח' ישראל אלדד 11 – 20:30.

מוזאון מגדל דוד מציע חוויה משפחתית לחג החנוכה שכולה אור: סיור חנוכיות בעיר העתיקה וחיזיון לילי מרהיב שנפרש על קירות חצר המצודה. הסיור מתחיל בהדלקת נרות במצודה וכשהחשכה תרד נצא לסמטאות הרובע היהודי בהן נהנה מהאור הקסום של החנוכיות המוצבות על אדני חלונות הבתים. הסיור ילווה בסיפורים על האור ומקורו, על מסורות החג ועל ניסים ונפלאות. את הסיור נסיים בתצפית על הכותל המערבי ובסיפורה של מנורת הזהב ונקנח בסופגניות טריות וחמות. מומלץ לצרף לסיור צפייה בחיזיון הלילי שמוקרן על קירות חצר המצודה - לעיני הצופים נפרשים מראות מרהיבים של העיר ירושלים לאורך תקופות שונות בליווי מוזיקה מקורית. החיזיון הלילי מתאים לבני כל הגילאים ודוברי כל השפות. 

מוזיאון ישראל, נערך לחג החנוכה ומאפשר כניסה חינם למוזיאון לילדים במהלך החג, באגף הנוער במוזיון מציעים סדנאות יומיות מ-10:00 עד15:00 במחיר סמלי.

ברובע היהודי מציעים סיורים ליליים, בשעות הערב. בשמונת ימי החנוכה, מוארות חצרות הרובע היהודי בירושלים וסמטאותיו באורן המיוחד של מאות חנוכיות. סיורי חנוכיות בירושלים משלבים את חוויית הביקור בסמטאות ובחצרות ברובע היהודי בירושלים, עם הכרת הסיפורים ההיסטוריים של החג ושל ירושלים, סמוך למקום התרחשותם בזמן ימי הבית השני.

 יד יצחק בן-צבי, מזמינה את הציבור הרחב להכיר מזווית חדשה את עיר הבירה של ישראל ולחוות פעילויות מדליקות, במגוון סיורים חגיגיים בהדרכת מיטב מדריכי יד בן-צבי. הסיורים מתקיימים ברחובות העיר ירושלים, באווירה חגיגית ומוארת ברוח ימי חג החנוכה. בין הפעילויות: סיור ייחודי בבתי כנסת נסתרים ברוח החג, פעילות אייפדים מדליקה במסגרתה, מגלים את המנורות החבויות בצריף הנשיא יצחק בן-צבי ברחביה, להביט על ירושלים לאור נצנוצי נרות החנוכה משעות בין ערביים לחשכה, לטייל בפינות מוכרות ונסתרות בנתיבי סיפורים ואגדות ברוח החג, ללמוד מהעבר מנהגים ומסורות, להתרגש בזמן הדלקת נרות בשכונה ירושלמית, טיול בעקבות סמל המנורה בין עצי הזית בעמק המצלבה ועד כנסת ישראלסיור בעקבות מערכות המים והביצורים בתקופה החשמונאית ועוד. הסיורים החגיגיים מתקיימים במהלך ימות החג בין התאריכים 28.11.13 - 4.12.13 וכוללים מסלולי סיור בשכונת הגנים רחביה, בעמק המצלבה, ברובע היהודי, בשכונות הנחלאות, בכותל המערבי, ברובע היהודי, בשכונת מחנה יהודה, ביד יצחק בן-צבי ועוד.

במוזאון ארצות המקרא ירושלים, הגיבורים חוזרים" בפסטיבל חנוכה לכל המשפחה, בו הילדים יפעלו כעיתונאים המסקרים גיבורי עבר בשיתוף עם בית אבי חי בימים א' – ה', כ"ח בכסלו – ב' בטבת תשע"ד, 1 – 5 בדצמבר 2013, בשעות 10:00, 12:00, 14:00.

 

באלרוב שדרות ממילא הקימו אולפן תלת-ממד של התכנית 'X Factor ישראל', תערוכת חנוכיות מרהיבה "למנצח בנגינות" של האמנית והפסלת הבינלאומית זהבה בנימין, משחקיית לגו לילדים, הדלקת נרות חגיגית והפתעות נוספות 28 בנובמבר- 5 בדצמבר 2013 הכניסה וההשתתפות במרבית האירועים חינם.

 במתחם התחנה מגוון אירועים במהלך החג, אירועי שבוע המחול הבינלאומי, פרויקט אוסקולה (Oscula), יריד "אוצרות בתחנה", תערוכת הרכבות, הדלקת נרות חגיגית מידי ערב והפתעות נוספות 28 בנובמבר- 5 בדצמבר 2013 גם כאן הכניסה וההשתתפות במרבית האירועים היא חינם.

תמונות: יח"צ 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה