שבועות במוזיאון המדע- הצצה ייחודית אל מאחורי הקלעים של המוזיאון



סיור ייחודי בבית המלאכה ומעבדת הMAKE- * כיצד עובדים עם מדפסת תלת ממד? * מה קורה במינוס 196 מעלות? * מה עוד אפשר ליצור מכפפות? * מעיפים טילים * מנפחים בלונים ללא מגע * מפריחים טבעות ועוד שלל הפתעות...
לייב בפייסבוק המוזיאון
ערב שבועות, יום חמישי 28.5.20 בין השעות 10:00-11:30

ממש רגע לפני שחוזרים לשגרה ושערי מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים יפתחו, מזמין אתכם המוזיאון עם כל המשפחה לסיור וירטואלי לא שגרתי שיעניק הצצה חד פעמית אל מאחורי הקלעים של המוזיאון.

במימון ותמיכת הקרן לירושלים, מוזמן הקהל הרחב לסיור ייחודי ומסקרן במסתורי המוזיאון בהדרכת שמוליק פרידמן, מדריך בכיר במוזיאון.

הסיור יערך במקומות ובפינות במוזיאון שאליהם לא מגיעים המבקרים ביום יום. לדוגמה בית המלאכה של מוזיאון המדע, המקום בו כל תערוכה מתחילה ונוצרת. בבית המלאכה יפגשו המבקרים את מנהל בית המלאכה, אורי סיני, ואת מפתח המוצגים הראשי ד"ר אמיר בן שלום שיגלו איך נולדים המוצגים בתערוכות השונות ויספרו על המכשירים והכלים השונים הנמצאים בבית המלאכה המשמשים אותם לבניית המוצגים.

סיור וירטואלי במוזיאון המדע. צילום: יעל אילן

המבקרים יקבלו הצצה מיוחדת ביותר ויכירו את תהליכי הבנייה של שני מוצגים ייחודיים – פנדולייט - מטוטלת האור המוכרת ומטוטלת החול – העתידה להיחשף לראשונה לציבור במהלך אירוע ייחודי בקיץ הקרוב.

תחנה נוספת בסיור היא מעבדת ה-MAKE של המוזיאון. מנהל המעבדה, אלעד פז, ידגים כיצד עובדים עם מדפסות תלת ממד, ויציג את חותך הלייזר ומכשירים נוספים. צוות המעבדה יספר וידגים כיצד הכין מסכות מגן לצוותים הרפואיים בזמן משבר הקורונה ויכין הפתעה לסיום הביקור.

בית המלאכה של מוזיאון המדע. צילום: יעל אילן

במהלך הסיור תיערך הדגמה מדעית - כיצד להפריח טבעות אוויר, ולנפח בלון ללא מגע? המבקרים יראו איך משתעשעים עם חנקן נוזלי (זהירות, מינוס 196 מעלות!), ילמדו כיצד להעיף טילים שונים (לא לעשות בבית!). ותינתן הצצה אל מאחורי הקלעים של שני מוצגים מוכרים – פסל 'טיסה' בו יבחנו מקרוב הדמויות המגולפות בעץ והמנגנונים המניעים אותן, ושפופרת ההתפרקות כולל הצצה אל חדרון נסתר המאפשר את הפעלתה.

עוד פעילות מרתקת היא בניית הכפפפון – כלי נגינה קורונה-סטייל העושה שימוש בכפפה חד פעמית ובחומרים שונים המצויים בכל בית.

להלן הלו"ז:

10:00 – מאחורי הקלעים – ביקור חד פעמי בבית המלאכה.

10:20 – הדגמה מדעית – צימוקי מדע. מה קורה ב-196 מעלות? כיצד מנפחים בלונים ללא מגע? מה הקשר בין גלגול מטבעות למערכת השמש?

10:40 – מה קורה במעבדת ה-MAKE במוזיאון ומה מסתתר מאחורי שפופרת ההתפרקות?

10:55 – בנייה אישית קורונה סטייל – מה אפשר לעשות עם כפפות? קבלו את הכפפפון!

11:05 – "מעיפים טילים" הדגמה מרהיבה!

11:20 – עולים על טיסה ונפרדים..

11:30 – סיום הלייב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה