רישיון ממבט ראשון - טיפים להצלחה בטסט הראשון

$(function(){setImageBanner('e493e53a-f75c-4ecc-9f6c-3fbde5e1965c','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

הוצאת רישיון הנהיגה היא תהליך מתיש, אשר רבים מתקשים בו. העלות הכספית המכובדת של שיעורי הנהיגה, דחיית הלימוד למבחן התאוריה, והחשש האדיר לקראת הטסט, המבחן המעשי – כל אלה אינם תענוג בלשון המעטה. עם השנים נקשרו בשמם של בוחני רישוי רבים אגדות, אשר לחלקן בסיס של אמת, וחלקן נועדו לתרץ כישלון בבחינה. במאמר זה, נפרט על מספר טיפים שיסייעו לכם להצליח לקבל רישיון בטסט ראשון.

unsplah

מעבר טסט ראשון הוא סמל סטטוס בחברה הישראלית

גיל הנעורים, בעיקר השנים סביב כיתה י"א וי"ב, הוא גיל חשוב מאוד להתפתחות הערך העצמי של בני הנוער. אחד מהמבחנים המשמעותיים שרוב בני גילאים אלו נדרשים לעבור בישראל, הוא רישיון הנהיגה. הוצאת רישיון הנהיגה מעניקה לבני הנוער עצמאות אדירה, ומהווה צעד משמעותי בתהליך ההתבגרות שלהם. כאשר אדם משלים את מכסת שיעורי הנהיגה שלו, ומחליט יחד עם מורה הנהיגה להירשם למבחן הרישוי, המטרה העיקרית אשר עומדת לנגד עיניו היא מעבר טסט ראשון. מעבר טסט ראשון הוא משמעותי מבחינה פיננסית, מאחר והוא חוסך את התשלום על שיעורי נהיגה נוספים ועל מבחן חוזר, אך יש לו משמעות נוספת גם כסמל סטטוס. מעבר טסט ראשון מקנה דחיפה אדירה של ביטחון עצמי ועמידה בלחצים, שיכולה להיות חיונית להמשך חייהם של הנער או הנערה. חשוב להדגיש בפני בני נוער שעוברים טסט, שעליהם עדיין לעשות הכנות רבות לפני שייצאו לכביש, כולל מעבר חודשי הליווי, ושעליהם לעשות ביטוח צד ג' ומקיף המותאמים לנהגים חדשים, כך שיוכלו לצאת לדרך ברגל ימין.

 

בקשו ממורה הנהיגה לעבור סימולציות

מעבר טסט ראשון הוא מבחן לא רק ליכולותיו של בן הנוער הלומד נהיגה, אלא גם למורה שלו. מורה הנהיגה צריך להכין את תלמידיו לנהיגה בכל מצב, אך עליו גם לייחד מספר שיעורים להכנה ייעודית למבחן הרישוי. על השיעור להתחיל בנקודת ההתחלה של מבחני הרישוי בעיר, ולעבור במסלולים חביבים על הבוחנים. כדאי מאוד לבקש ממורה הנהיגה לערוך לכם גם סימולציות שלמות של מבחן הרישוי. במסגרת סימולציות אלו, מורה אחר מחברת לימוד הנהיגה יהיה בתפקיד הבוחן, וייקח אתכם מנקודת התחלת הבחינה לנסיעה ברחבי העיר. במהלך הנסיעה, המורה המחליף יתקשר עמכם כבוחן לכל דבר ועניין, ויגביל את השיחות לכיוונים והנחיות כלליות. לאחר הסימולציה, בקשו טיפים כיצד לשפר את הנהיגה שלכם, ועבדו עליהם יחד עם המורה הקבוע שלכם. הסימולציות יסייעו לכם לשמור על שלווה בזמן הבחינה האמיתית, מאחר והסיטואציה כבר תהיה מוכרת לכם.  

 

אל תאבדו תקווה לאחר כל טעות קלה

טעות של נהגים רבים במהלך בחינת הרישוי, היא לאבד תקווה לאחר טעות קלה שהתרחשה בשלבים מוקדמים של הבחינה. גם אם החניה שלכם לא הצליחה באופן מלא, או שבלמתם בפתאומיות כדי להימנע מפגיעה ברכב אחר, אל תאבדו תקווה. תוכלו לבקש לנסות שוב להיכנס אל החניה הצרה, או להתנצל על העצירה הפתאומית, ולהמשיך לנהוג כרגיל. הבוחן פעמים רבות יתרשם דווקא מההתמודדות שלכם עם הטעות, ומהיכולת שלכם להמשיך לנהוג באופן בטוח ושקול, בלי לאבד את הראש. בסופו של דבר, הבוחנים יודעים שלאחר כמה עשרות שעות על ההגה אתם עדיין לא נהגים מקצועיים, וחלקם יהיו סלחניים כלפי טעויות קלות ולא מסוכנות.

 

נסו להקרין רצינות במהלך הבחינה

כאשר אתם מגיעים אל בחינת הרישוי, הקפידו להגיע אליה באופן מכובד. יש להגיע לפני הזמן, כאשר ברשותכם כלל המסמכים הדרושים. הגעה באיחור, מתוך מחשבה שהבחינה שלפניכם ככל הנראה תתעכב, יכולה להוביל את הבוחן לבטל את הבחינה שלכם לחלוטין, או להפוך אותו לחסר סבלנות לטעויות במהלך המבחן. נוסף על כך, יש להגיע בלבוש מכבד, אשר יקרין רצינות. לעיתים, דווקא הדברים הקטנים הללו יכולים לעשות את ההבדל, ולהפוך את הבוחן לסלחן ואמפתי כך שייטה להעביר אתכם את הבחינה בהצלחה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה