מתלבטים לגבי ביטוח אחריות מקצועית? מה לחפש כשבוחרים סוכנות ביטוח



כל בעל מקצוע בשוק החופשי, בכל תחום שהוא, חייב להחזיק ברשותו ביטוח אחריות מקצועית. פוליסה זו נועדה לספק לו כיסויים רלוונטיים, למקרים בהם הוא נתבע על ידי לקוחות וגורמים אחרים מולם הוא עובד על רקע רשלנות מקצועית או סיבות אחרות, וכן למקרים בהם נגרם נזק לצד ג', בין אם זה נזק פיזי או נזק לרכוש, בעקבות עבודתו.

unsplash

ניתן למצוא דוגמאות וסוגים שונים של פוליסת ביטוח אחריות מקצועית המיועדת לעורכי דין, רופאים, רואי חשבון, מאמני כושר, פסיכולוגים, מאמנים אישיים, מטפלים ועוד.

למעשה, כמעט בכל תחום היום אפשר למצוא פוליסת ביטוח אחריות מקצועית אשר התנאים והכיסויים נקבעים על פי סוג המקצוע של המבוטח, ועל פי מאפיינים כספיים של העסק שלו. בין אם זה המחזור שלו ובין אם זה על פי עלויות העבודה שלו.

כשבעל מקצוע בתחום מסוים מתעניין ברכישת ביטוח אחריות מקצועית, עליו לבחון לא רק את הפוליסה עצמה, הסעיפים הנכללים בה, סוג וגודל הכיסויים שהיא מציעה, אלא גם איפה כדאי לרכוש את הפוליסה, דרך איזו סוכנות. לעיתים, הבחירה בסוכנות מסוימת, תשפיע לא פחות מאטרקטיביות הפוליסה עצמה, ככל שתהיה.

5 פרמטרים לבחירה נכונה של סוכנות ביטוח

ניסיון – פרמטר חיוני ביותר בכל תחום, בוודאי בעולם הביטוחים, בפרט כשמדברים על ביטוח אחריות מקצועית, הוא הניסיון של הצוות המועסק בסוכנות ועובד מול המובטח באופן ישיר. הניסיון יכול לעזור, בין אם זה באופן בו הם מציעים את הפוליסה ללקוח ובין אם זה בכל מה שקשור למימוש שלה בפועל.

מומחיות –סוכנויות רבות מציעות פוליסות מגוונות, אך אין זה אומר שהן מתמחות בכל אחת מהן. לכן חשוב לבחור סוכנות ביטוח שמציעה באופן ספציפי התמחות בביטוח אחריות מקצועית. כך אפשר יהיה גם לקבל את כל המידע הרלוונטי על הפוליסה, להבין טוב יותר את ההבדלים בין הפוליסות השונות וכמובן לקבל מענה לכל שאלה ובעיה.

שירות לקוחות – אחד הדברים החשובים ביותר בסוכנות ביטוח באופן כללי ובפרט בכל מה שקשור לביטוח אחריות מקצועית, הוא נושא שירות הלקוחות. זה לא מספיק שצוות הסוכנים ידע להתאים את הפוליסה למבוטח ולמכור לו אותה. הוא צריך גם להיות מסוגל לספק שירות מלא, אמין, זמין, מהיר, בכל עת כשהוא יידרש לכך.

תנאי הפוליסה – סוכנויות ביטוח מציעות, כידוע, פוליסות מחברות שונות. כאשר ניגש אליהן לקוח, הצוות שלהן צריך לדעת כיצד להתאים לו את הפוליסה הרלוונטית. לכן חשוב לבחון את הסוכנות גם על פי התנאים של הפוליסה שהיא מציעה.

גודל הסוכנות – יש שיטענו שסוכנויות גדולות עדיפות על קטנות, בגלל היכולות שלהן, אחרים יטענו שסוכנות קטנה עדיפה, בגלל הקשר והיחס האישי. כל אחד צריך לבחון מה נכון יותר עבורו ולבחור בהתאם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה