כמה בטיחותי חניון הבניין שלכם? כך תהפכו אותו לבטיחותי יותר



החניון של בניין המגורים שלנו הוא מקום אליו אנו וילדינו נכנסים עם הרכב מדי יום, כך שחשוב לוודא כי רמת הבטיחות השוררת בו היא גבוהה ומספקת. בעוד לא מעט חניונים של בניינים בארץ אינם מתוחזקים מספיק מבחינה זו ולכן אינם בטיחותיים באופן מספק, ניתן בקלות לשפר ולהעלות את מידת הבטיחות המאפיינת את החניון באמצעות הוספה של כמה אביזרי בטיחות פשוטים, אך חשובים ומצילי חיים. להלן כמה אביזרים שכאלו שכדאי להכיר ולשקול להתקין בחניון הבניין שלכם, במידה ועדיין אין בו:

פסי האטה

חניון הוא אזור בו אנו רוצים לוודא כי רכבים לא ייסעו מהר מדי וישמרו תמיד על מהירות נמוכה ומינימאלית. כל מי שנוהג (ומכיר נהגים אחרים...), במיוחד בישראל, יודע עד כמה זה קשה ולא תמיד "בא בקלות". הרבה פעמים נוסעים מהר מדי בתוך חניון, כך שאביזר בטיחות המאט את מהירות הנסיעה הוא בעצם לטובת כולנו. פסי האטה הם האביזר הייעודי המתאים והמתבקש ביותר בהקשר זה – פס האטה מחומרים עמידים כמו PVC או גומי, בצבעים שחור וצהוב, אותו מחברים אל הכביש בנקודות "אסטרטגיות" מסוימות על מנת להבטיח כי הרכבים באזור ישמרו על מהירות נסיעה נמוכה. בחניון כדאי שיהיו פסי האטה בכניסה/יציאה כמובן, כמו גם בכניסה לכל קומה.

 שרפים מערכות מיגון

עמוד חסימה

עמוד חסימה הוא אביזר בטיחות פשוט המאפשר לתחום בקלות אזורים מסוימים, כך שכלי רכב לא יגיעו אליהם (וגם אם בטעות ינסו להגיע, ייעצרו בעמוד החסימה במקום לסכן הולכי רגל..). עמודי חסימה ניתן למצוא לא אחת באזור שבין הכניסה לבניין ולמעלית, לבין המקום בו מסתיים אזור החנייה עצמו. דרך מצוינת להבטיח כי שבילים ואזורי הליכה מסוימים בקרבת החניון יהיו מוגנים מפני כניסה בלתי צפויה של כלי רכב.

 שרפים מערכות מיגון

מעצור חניה

מעצור חניה הוא פס מפלסטיק עבה ועמיד, לרוב בצבע צהוב – שחור, אשר תוחם את החלק הקדמי של החנייה ומבטיח כי הרכב לא ימשיך להתקדם הלאה. בחניונים רבים מעצור חנייה משמש על מנת להבטיח כי הרכבים לא ייתקעו עם הפגוש בקיר שממול, או לחילופין שלא יחרגו מהשטח המוקצה לאותה חנייה. פתרון פשוט, אלגנטי, זול וקל להתקנה, אשר עושה סדר בחנייה ומבטיח כי כל רכב יישאר בגבולות מקום החנייה המוקצה עבורו.

 שרפים מערכות מיגון

מראה פנורמית לחניון

בחניונים רבים ניתן למצוא מקומות מסוימים בהם שדה הראייה של הנהג מצומצם ביותר, דוגמת הצמתים שבמעברים בין קומות שונות בחניון או בין אזורי חנייה שונים. זו כמובן סכנה בטיחותית אשר גורמת ללא מעט תאונות מצערות מדי שנה.

מראה פנורמית לחניון פותרת בעיה זו בצורה אלגנטית ופשוטה. המראה מאפשרת לנהג לראות את הרכבים ואת הולכי הרגל שמגיעים מעבר לפינה, מהאזורים אליהם אין לו קו ראייה ישיר. ניתן למצוא כיום מראות פנורמיות בחניונים רבים, כמו גם בצמתים "בעייתיים" בכבישים, אשר אינם בתוך חניונים. 

 שרפים מערכות מיגון

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה