בדיוק בסגנון שלכם – התאמת פתרונות ריצוף לסגנון העיצובי של הבית

$(function(){setImageBanner('c77391b8-63b5-4256-9191-d1861dc9def8','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

בחירת פתרונות ריצוף לבית צריכה להיעשות לאחר שבחרנו ודייקנו את הסגנון העיצובי שלנו. בחירה נכונה תבטיח שילוב נכון בין פריטי העיצוב בבית לריצוף המהווה להם רקע. אז כיצד עושים זאת נכון? הנה כמה טיפים

freepik

אחת מן ההחלטות המשמעותיות שעלינו לקבל בתהליך של שיפוץ בית קיים או בניית בית חדש היא לגבי פתרונות הריצוף שיכסו אותו. הבעיה היא שהמגוון העשיר והרחב של פתרונות ריצוף שונים המוצע לנו בקטלוגים עלול לבלבל אותנו ולגרום לנו לבחור בצורה לא נכונה. בחירה מוטעית כזו עשויה להיות מינורית ורק להפחית מהנאתנו מהבחירה שלנו, אך היא עשויה להתגלות גם כטעות משמעותית הפוגעת באיכות החיים שלנו בביתנו החדש והמשופץ, וכדאי מאוד למנוע זאת מראש.

אם כן, כיצד בוחרים פתרונות ריצוף לבית? ישנם גורמים רבים שחשוב לקחת בחשבון, אך במאמר זה ברצוננו להתמקד בפן העיצובי של הריצוף ובסגנון העיצובי שלו הוא מתאים. היום מקובל להניח ריצוף אחיד ומלא על רוב חלקי הבית, כגון המטבח והסלון, הכניסה וחדרי השינה וכו'. ריצוף שונה יותקן לרוב בחללים הרטובים ובחללים החיצוניים של הבית, וזאת בעיקר מסיבות של שימושיות ועמידות בפני רטיבות. לאור זאת, הבחירה בריצוף המתאים למרבית חלקי הבית שלכם היא בחירה חשובה, שיש לה נראות ברורה והשפעה עיצובית על הבית כולו.

מה הסגנון שלכם?

לפני שאתם מתחילים בתהליך עיצוב הבית, עליכם ראשית להבין מהו סגנון העצוב האהוב עליכם. מומלץ להביט בתמונות רבות של בתים ועיצובים על מנת להבין מה הכי מדבר אליכם – אילו חומרים מרגשים אתכם? מהם הצבעים ששובים את לבכם? מהי האווירה שאתם מבקשים ליצור בביתכם? חשוב להבין גם אילו מהרעיונות שקיבלתם ניתן ליישם בביתכם ואילו פחות מתאימים לכך ומהן הדרכים הנכונות ליצור את המראה הרצוי בביתכם מבלי שהוא ייראה מעוצב מדי או לא נוח לקיום חיי משפחה יומיומיים. אפשרות טובה למיקוד הסגנון שלכם היא ליצור מעין לוח השראה ובו תמונות שונות שאספתם – רהיטים, פתרונות תאורה, חללים שלמים, קירות מעוצבים, ריצופים ועוד. כך תוכלו לקבל תמונה מלאה של הבית האידיאלי שלכם ולהבין כיצד הדברים משתלבים יחד.  

פתרון ריצוף לכל סגנון

כעת, לאחר שגיבשתם את הסגנון העיצובי האהוב עליכם, אתם יכולים להתפנות לבחירה החשובה של פתרונות הריצוף לבית. התאמה נכונה של הריצוף לסגנון העיצובי שבחרתם היא חשובה מאוד ליצירת המראה הכולל וההרמוני שאליו אתם מכוונים.

אם למשל בחרתם בסגנון עיצוב מודרני בצבעים מונוכרומטיים בהירים, ריצוף אבן טבעית לבנה ומבריקה ירומם את החלל ויעניק לו אור רב ומראה נקי ואלגנטי. מצד שני, תוכלו לבחור דווקא בריצוף של אבן צפחה שחורה, היוצרת מראה דרמטי וניגודי עם בית המעוצב בגווני הלבן. אפשרות אחרת היא ריצוף טרצו בהתאמה אישית, שיכול לקחת את החלל למקום אחר לגמרי – מראה מודרני ומתוחכם, עם צבעוניות עדכנית ונוכחות חזקה.

מן הצד השני, אם בחרתם בסגנון עיצובי חמים וטבעי יותר, בהשראה כפרית ובשימוש בחומרים טבעיים ועוטפים, ריצוף פרקט הוא פיתרון מעולה, שכן הוא מכניס אל הבית את יופיו הטבעי של העץ הגולמי ויוצר אווירה חמימה ורכה בבית. בחירה אחרת המתאימה לסגנון עיצובי זה היא אבן טבעית בגימור מחוספס וטבעי יותר, שגם היא מספקת מגע של טבע בשילוב העוצמה של האבן.

פתרונות הריצוף שתבחרו לביתכם יכולים להעניק רקע מושלם לסגנון העיצובי שלכם – אך רק אם תבחרו נכון. אז לפני שאתם בוחרים בריצוף שמוצא חן בעיניכם, הקדישו מעט מחשבה לכל פריטי העיצוב שיצטרפו אליו בהמשך ודמיינו בדיוק כיצד ייראה הבית שלכם.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה