ותודה לדונטה סמית': הפועל ירושלים עלתה לפיינל פור אחרי 84:86 על הפועל ת"א



הפועל ירושלים תפגוש את אילת בחצי גמר הפיינל פור אחרי משחק פושר שלה, אבל משחק ענק של דונטה סמית' שסיים עם 33 נקודות

סדרת מתח. ככה אפשר לכנות את סדרת רבע הגמר בין הפועל ירושלים להפועל תל אביב. הקרב הזה הגיע הערב(רביעי) לסיומו כשהפועל ירושלים ניצחה 84:86 באחת הסדרות המעניינות ביותר בכדורסל הישראלי. במשחק הקודם האלופה הפסידה לתל אביב בדרייב אין אחרי משחק קשוח עם מאפייני פלייאוף מובהקים. דני פרנקו עלה עם החמישיה הקבועה שלו שכללה את רולנד, הלפרין, סמית', אליהו וגפני, כשג'וש דאנקן חזר לסגל האדומים על חשבונו של אדגר סוסה.

 

מהלך המשחק: הרבע הראשון נפתח עם מומנטום תל אביבי. האורחים פתחו עם ריצת 2:7 ולירושלים לקח כמה דקות להתעשת לפני שהצליחה להדביק את הפער. אלא שהאורחת באה מוכנה ונחושה, שיחקה משחק הגנה נהדר ברבע הראשון, והצליחה לסבך את הפועל בשלב מוקדם של המשחק. לקראת סיום הרבע אירע מקרה בו טימור ורובינסון התעמתו על הפרקט וחלה מהומה גדולה, בה לימונד ומנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל התעמתו מילולית. הדבר הזה נתן דחיפה לתל אביב והם פתחו פער שוב, ובסוף הרבע 35:23 לאורחת. ברבע השני תל אביב נחלשה, אבל ירושלים לא ניצלה זאת כדי לצמק את הפער. בפלייאוף כשלא מנצלים מצבים מקבלים בראש בצד השני. הפועל תל אביב פשוט רצתה יותר והגדילה את היתרון לקראת סיום המחצית. אלא שבדקות האחרונות ירושלים הצליחה לשחק את המשחק הרגיל שלה, וצימקה את הפער מתל אביב. 46:40 לאורחת בהפסקה. את המחצית השנייה ירושלים פתחה טוב, ואפילו היה לה הזדמנות לעלות ליתרון, אבל היא לא ניצלה אותה כשהחטיאה המון זריקות, והשאירה את היתרון בצד של האורחת. 64:61 להפועל תל אביב בסיום הרבע השלישי. ברבע הרביעי המתח היה בשיאו. ירושלים כל פעם התקרבה לתל אביב, אך היה חסר לה הגרוש ללירה על מנת להשוות. לקראת הסיום ירושלים עלתה ליתרון ראשון והאוהדים בארנה נכנסו לטירוף. 2:30 דקות לסיום התוצאה הייתה שיוויון 77:77, וזה היה הזמן של שחקני הקלאץ'. בזמן שבר טימור לא קפא על הקו, נייט רובינסון קלע רק זריקה אחת משתיים. דונטה סמית' שהצטיין במשחק הזה קטף ריבאונד וקלע סל ועבירה בדרך ל-82:78 לירושלים. היתרון המשיך לדלג בין הקבוצות כשהפעם רובינסון קלע שתי נקודות אחרי החטאה של סמית' מהקו, בדרך ל-84:83 לתל אביב. אלא שעבירות לא חכמות של תל אביב שלחו את ירושלים לקו וככה היא ניצחה את המשחק. 86:84 לירושלים שעולה לפיינל פור, שם תפגוש בחצי הגמר את הפועל אילת למשחק אחד בלבד.

 

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו: "באנו לסדרה לא טוב. לא הכרנו הפועל תל אביב כזאת. נייט רובינסון התנהג כמו פרחח, במשחק הראשון הוא דחף אותנו לפינה אחרת שלא היינו רגילים אליה. זו לא סדרת פלייאוף רגילה. זה היה קשה מול מועדון כזה. היינו קצת בלחץ, ודרך ההגנה בהמשך המשחק הצלחנו להביא את הניצחון הזה. נולדנו מחדש. זה ניצחון מתוק."

 

בלטו בירושלים: סמית' 33 נקודות, רולנד 15, גפני 14, טימור 8.

 

ב-6.9.16 הפועל ירושלים והפועל אילת ישחקו אחת מול השנייה בהיכל הפיס ארנה במסגרת חצי גמר הפיינל פור.

 

תמונה באדיבות Flash 90. צלם: יונתן סינדל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה