שני מעיינות לסוף שבוע

הרי יהודה משופעים במעיינות ובריכות . בעונה הזו של סוף הקיץ רבים מהם יבשים אבל יש לא מעט שאפשר למצוא בהם מים קרירים ובדרך אליהם גם להנות מהנוף , והכל במרחק של כמה דקות נסיעה מהעיר

סוף הקיץ שיא היובש ואנחנו משתוקקים למים בטבע. רבים מהמעיינות באזור מתייבשים בקיץ אנחנו ממליצים על שניים  שהבריכות שלהם מלאות. עין טייסים ועין כיסלון. עין טייסים

עין טייסים נקרא בעבר עין על ג'וז על שם עץ האגוז שלידו ונוכל למצוא שם גם עצי שקד ולימון וגם בית חווה (סגור). מדובר על מעיין שכבה שמי התהום זורמים ממנו בתעלה לבריכת אגירה בגודל  3 על 3 מטרים. הבריכה מוצלת  ועומק המים  כמטר וחצי. את הנביעה אפשר לראות לפי המערה הסמוכה עם קשת אבנים בפיתחה.

איך מגיעים: נוסעים לקיבוץ צובה (מכיוון ירושלים) וקצת לפני הפניה לקיבוץ שנמצאת מצד ימין לנו, נפנה שמאלה לדרך עפר המסומנת בירוק. ניסע בה כשלושה ק"מ עד שנגיע לעיקול חד שמאלה (יש שילוט) שם נחנה. מהחניה עולה שביל מדרגות שמסומן בשחור עד למעיין ולבריכה. טיפוס של בערך 200 מטרים. המסלול מתאים לכולם וכדאי להביא מצרכים לפיקניק ולהסתלבט במקום. דרך העפר מתאימה לכל רכב. אם אתם לא רוצים לחזור לקיבוץ צובה אפשר להמשיך בדרך העפר המסומנת בירוק  עד לנחל שורק ולכביש 386. שמאלה לירושלים ימינה לצומת נס הרים. כמאה מטר אם נמשיך ימינה בשביל העפר ( מערבה) נגיע לתחנת הרכבת בר גיורא מהתקופה העותמאנית.צוק האיתן של נחל כיסלון

עין כיסלון גם הוא מעיין שיכבה ובסמוך אליו בריכה קטנה בצורת מחבת (ראה תמונה) הבריכה עטופה בשיחי פטל, עצי רימון ועצי תאנה שאמורים להבשיל בעונה זו. ליד המעיין גם שיחי נענע ובבריכה דגי זהב וצפרדעים. גם כאן כדאי להצטייד בשמיכה ומצרכים לפיקניק.
עין כיסלון 1

איך מגיעים: כביש 395 עוברים את הכניסה הראשית לרמת רזיאל, ממשיכים מערבה עד לכיכר הכניסה למושב כיסלון ומשם 1.6 ק"מ מערבה. אחרי הסיבוב של 90 מעלות בכביש תבחינו בשלט גדול "יער הקדושים" שם נחנה את המכוניות. נרד במורד הכביש כמאתיים מטרים ומצד שמאל  יש שביל עפר קצר עד למעיין.

כשאתם חוזרים למכוניות הייתי ממליץ  לנסוע בדרך  העפר  על גדת נחל כיסלון (מערבה) לכיוון יער הקדושים ומשם לאשתאול. הדרך יפה והאתר לזכר נספי השואה מרשים.

עין כיסלון 2

מכיוון שזו עונה חמה יש להצטייד במים לשתיה, וכדאי לעשות את המסלולים בשעות הלא חמות של היום. אפשר את שני המעיינות באותו יום אבל לא חייבים.