בלוג חיי הלילה של שוורצמן



השבוע אני מציגה בפניכם יחצן ותיק, אחד מהאנשים היותר מוכרים בעולם הלילה בעיר. את דרכו הוא החל במועדון ה"קמפוס" האגדי, ומאז חתם את שמו וידיו בעשיית עולם הלילה בעיר

ירושלמים יקרים,

מתן קדוש (24), אוטוטו נשוי טרי! בלוח הזמנים הצפוף של מתן (בשל ההכנות לחתונה), הצלחתי לתפוס עימו שיחה אישית בה הוא מביע את דעתו על עולם הלילה הירושלמי.

מתי החלה דרכך בעולם הלילה?

דרכי בחיי הלילה החלה בגיל 14 כאשר פנו אליי יחצני נוער ממועדון ה"קמפוס", לאחר שהם חיפשו יחצן מאזור גילה. 

מתן, היית מספר שנים חלק מצוות הנהלת מועדון ה"קמפוס" האגדי. איך התמודדת עם העובדה שהמועדון האגדי נסגר, שאליו גדלו דורות של בליינים?

ללא ספק ההתמודדות הייתה קשה מאוד. מועדון ה"קמפוס" היה בית עבורי ועבור מאות בליינים.  רגע הכאב הגדול היה במסיבת הסגירה, בו מצאתי את עצמי עומד בתוך המועדון ובוכה כמו ילד קטן ללא יכולת לעצור את הדמעות. אין לי ספק שנתגעגע למועדון ה"קמפוס" האגדי.

כיום אתה משתייך למשפחת מועדון האומן 17, ולמרות שליין 'אין שני, ליום שני' יצא לפגרה אתם ממשיכים לעשות חיל בעיר. איך זה להיות שייך למשפחה ענקית בין המועדונים המדוברים בארץ?

ליין "אין שני ליום שני" היה פשוט היסטרי. לא האמנו שיום שני יהיה יום בוא נצליח להוציא  אנשים לבילוי בחיי הלילה. יצאנו לפגרה כדי לרענן את הבליינים, וכרגע אנחנו נמצאים במסעדת "קדמה" שבשדרות ממילא ונותנים חווית בילוי שונה ומיוחדת ממש מול חומות העיר ירושלים, בימי שני בערב ושישי בצהריים. אין ספק שלהיות חלק מצוות המועדון המדהים הזה- אומן 17 נותן תחושת גאווה. המעבר שלי לאומן גרם להמון רעש (חיובי כמובן), וזה הגיע אחרי המון שנים שבהם עבדתי במועדון המתחרה ("קמפוס"). יש באומן אנשים מדהימים, מהברמנים ועד למנהלים ופשוט כייף להיות חלק מזה.

לא מזמן הצעת נישואין לבת זוגתך יעל כץ. אתה צעיר ומלא במרץ לעשייה בחיי הלילה, האם לדעתך זה יכול להוות מכשול?

נכון, החתונה ב-14 לאוגוסט ואת מוזמנת. ההפך הוא הנכון, יעל בת זוגתי תומכת בי לאורך כל הדרך. כמו שאת וודאי יודעת, תחום חיי הלילה הוא מאוד דינמי ומשתנה. ישנן תקופות טובות יותר וישנן תקופות טובות פחות, ולמזלי יש לי בת זוג מדהימה וגם כשלא טוב היא תמיד מלווה אותי ותומכת בי. בסופו של דבר חיי לילה הם מקצוע לכל דבר ועניין.

באופן כללי, אפשרי לקיים מערכת יחסים כשאתה איש לילה מוכר, ובין היתר מצריך קשר עם בלייניות לשם עבודה?

נכון שהסטיגמה אשר הודבקה לאנשיי חיי הלילה היא בדרך כלל שהם פרפרים וכו'. כאשר אתה ותיק בחיי לילה, הבלייניות הופכות לידידות שלך משום שאנו מנהלים סוג של מערכת יחסים תמידית. בסופו של דבר שם המשחק הוא אמון בין בני זוג!

מה דעתך בנושא המדובר ביותר לאחרונה בחיי הלילה בעיר, על אי נאמנותם של יחצנים למקומות הבילוי השונים?

כיחצן שעבד שמונה שנים במועדון ה"קמפוס" וסירב לעשרות הצעות, אני אישית מאמין ביציבות  במקום אחד כמה שיותר זמן, אך לפעמים ישנם דברים וגורמים שלא מסתדרים, ויחצן נאלץ לעבור ממקום בילוי מסוים לאחר גם כנגד רצונו. בסופו של דבר אני מאמין שכל יחצן ימצא את הפינה שלו שבה הוא יישאר לאורך זמן.

מילה על חיי הלילה בעיר?

ממכרים.

ספר לקוראים שלנו על חוויה נוראית מעולם הלילה?

חוויה נוראית בחיי לילה עבור יחצן היא כשלא מגיעים בליינים! לשמחתי ברוב שנות פעילותי בחיי לילה, ידעתי הצלחות ומסיבות טובות, אך באחת ממסיבות הנוער שעשיתי ב"קמפוס" לפני כמה שנים נכשלתי ובגדול. הגיעו למסיבה 80 בליינים וממש התאכזבתי, הייתי רגיל למסיבות של 1000 אנשים ופתאום הגיעו מעט. ללא ספק לא אשכח את חוויה הזו לעולם.

מה לדעתך צריך וניתן לשפר בחיי הלילה בעיר?

 

צריך לשפר את דרכם של כמה יחצנים. רוב היחצנים הם חברים טובים ומפרגנים אחד לשני, אך ישנם יחצנים שמונעים מלכלוך והרס. בסופו של דבר אנחנו פה בכדי לשרת את הבליינים ולספק להם את חוויית הבילוי הטובה ביותר, עבורם התחרות היא מעולה אבל צריך לדעת לשמור על הטעם הטוב!

מקום בילוי מועדף בעיר (באובייקטיביות רבה)?

באמת שקשה להיות אובייקטיבי,  אבל באמת שאין מקום בילוי מועדף עליי כי כאשר חבריי היחצנים מצליחים במקום מסוים, אני שמח ונהנה להגיע ולשמוח איתם! לסיום אאחל בהצלחה לכל העוסקים בתחום שמרו על ההדרים השליליים מחוץ למשחק ותהיו חיוביים...!

 

כמידי שבוע כאשר אני מציגה בפניכם את אנשי הלילה המובילים את סצנת הבילויים בעיר, הם מגלים לי ולכם הקוראים את הדעה האישית והכנה שלהם, ובנוסף אנו זוכים להביט עליהם מזווית קרובה ושונה ממה שאנו רגילים לשמוע עליהם. מתן קדוש הוא ללא ספק דמות מוכרת בעולם הלילה, אשר יצר, יוצר ועוד יצור בעתיד.

 

עד לסופ"ש הבא,

צאו, בלו ותיהנו- זכרו אם שותים לא נוהגים!

שלכם,

יפית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה