שמות רחובות חדשים בעיר



עיריית ירושלים אישרה שמות רחובות חדשים בעיר: כביש הכניסה החדש לעיר ייקרא על שם ראש מממשלת ישראל לשעבר אריאל שרון, צומת שמואל הנביא-בר אילן על שם הרב עובדיה יוסף, רחוב על שם הרב מרדכי אליהו, רחוב על שם הרב יוסף שלום אלישיב, רחוב על שם המשורר נתן אלתרמן ורחובות נוספים

עיריית ירושלים אישרה  אתמול (ד') קריאת שמות רחובות וכיכרות חדשים בעיר על שמם של אישים מכובדים וראויים שמייצגים את כלל גווני האוכלוסייה:

צומת שמואל הנביא - בר אילן ייקרא על שם הרב עובדיה יוסף - הרב הראשי הספרדי, מנהיגה הרוחני ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס וחתן פרס ישראל לספרות תורנית.

כביש 16 שיהווה את הכניסה החדשה לעיר ייקרא ע"ש אריאל שרון, ראש הממשלה

ה- 11 של מדינת ישראל.


רחוב הרב אברהם שפירא – הרב הראשי לישראל, דיין בבית הדין וראש ישיבת מרכז הרב.

רחוב הרב מרדכי אליהו – הראשון לציון והרב הראשי לישראל, פוסק, מקובל ומנהיג דתי.

קריית חינוך הרב יוסף שלום אלישיב – מחשובי הפוסקים בדור האחרון וממנהיגי הציבור הליטאי.

רחוב המשורר נתן אלתרמן- חתן פרס ישראל לספרות ומגדולי המשוררים העבריים בכל הזמנים.

רחוב שרה עזריהו – פעילה ציונית, פמיניסטית ואשת חינוך.

רחוב  הרב משה צבי נריה – אבי דור הכיפות הסרוגות מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא.

כיכר הלוחם הדרוזי –  להנצחת כוחות הביטחון מהעדה הדרוזית שנפלו בעת שרותם.

רחוב הרב יצחק צבי ריבלין - התפרסם כאחד מגדולי ירושלים וממנהיגי המזרחי בארץ ומייסד סניף המזרחי  בירושלים, שהיה הסניף הראשון של התנועה בארץ. כיהן כרב שכונת זיכרון משה.

 רחוב אסתר ציילנגולד – אשת חינוך, מורה ולוחמת.

רחוב פרופסור סוזן דניאל-נטף – פעילה ציונית, חוקרת היהדות ההלניסטית.

רחוב הרבנית מושקה ליבה אורנשטיין – פעילה ציבורית, סייעה לעניים בימים שלפני קום המדינה ובמהלך מלחמת העצמאות. בעלה, הרב אורנשטיין והרבנית זכו לכינוי "שומרי הכותל".

כיכר נ"ר – לרגל 50 שנה לאיחודה של העיר, לזכר חיילים שעשו מעשה חריג בגבורתם וחרפו נפשם להצלת חבריהם: נתן אלבז ורועי קליין.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין: " אני מברך על הבחירה לקריאת רחובות בירושלים על שמם של אישים מכובדים וראויים המייצגים את כלל גווני האוכלוסייה בעיר. אנו זוכים לחלוק כבוד לזכרם של מנהיגים, פורצי דרך ומותרי מורשת שהותירו אבני יסוד חשובות לבניינה של המדינה ולפיתוחה של עיר הבירה, ובתוך זאת אנו חולקים כבוד גם לירושלים."

יעל ענתבי, סגנית ראש העיר ומ"מ יו"ר וועדת השמות: "הליך קריאת השמות בירושלים הוא מורכב וארוך. אני שמחה שהבאנו לאישור מגוון רחב של דמויות מכל הזרמים והעדות ולכבוד לנו  להנציח את פועלם של אנשים ונשים מיוחדים אלה. יותר מאשר העיר ירושלים נותנת כבוד לאנשים ראויים אלה, השמות שבחרנו, מכל גווני  האוכלוסייה, מכבדים ומעטרים את ירושלים".

הנצחת האישים הובאה לאישור מועצת העיר לאחר אישורה בוועדת השמות העירונית בראשות סגנית ראש העיר יעל ענתבי ובוועדה המייעצת בראשותה של  פרופסור נאווה בן צבי.

תמונה: מיכל פתאל/ flash 90  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה