הבטחות בנייה בכנס של ארגון קבלני ירושלים

$(function(){setImageBanner('6dbdc636-5d05-484e-bf05-c1e6afb04eb4','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

הצהרות מפתיעות של שר הכלכלה והתעשיה הנכנס, אלי כהן, השר כחלון, השר לשעבר גלנט ומאיר תורגמן בכנס המקצועי של ארגון בוני ירושלים והסביבה בים המלח בסוף השבוע האחרון

בסוף השבוע האחרון נערך, במלון ישרוטל בים המלח, כנס מקצועי של ארגון בוני ירושלים והסביבה יחד עם ארגון הקבלנים באר שבע והנגב, בהשתתפות כ- 200 קבלנים, בני משפחותיהם ואורחים נוספים מתחום התכנון והבנייה. ממלא מקום ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק תכנון ובנייה מאיר תורג'מן, הודיע בכנס: בהתייחס לדבריו של השר גלנט בנוגע לבנייה בגבעת המטוס, שהשבוע הוא יפנה יחד עם ניר ברקת  לראש הממשלה בדרישה  לאשר ולאפשר את פיתוח גבעת המטוס לבניית כ-5,000 יחידות דיור.

תורגמן גם הצהיר, שהוא יאשר בעטרות 1,500 דונם הקיימים לבנות שם כ-15,000 יחידות דיור, עבור המגזר החרדי.  תורגמן אמר, שהוא סיכם בפגישתו עם שר האוצר משה כחלון, שבכל שכונה שבו יהיו פרויקטים של פינוי בינוי, המנהל יקצה קרקע משלימה ולעניין זה הוקמה וועדה שתטפל בנושא זה.

בין האורחים המכובדים שהשתתפו בכנס היו: שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק, מ"מ ראש עירית ירושלים ומחזיק תיק תכנון ובנייה מאיר תורג'מן.

את כולם אירחו יו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה בועז ישראל ועמיתו מהדרום אלי אביסרור.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר בכנס, שעם היכנסו לתפקיד, בדק ומצא שבישראל תהליך בניית שכונה מיום שהיזם החליט לבנות ועד לכניסת הדייר לדירה, כל התהליך נמשך  15 שנה, בעוד שבארצות אחרות התהליך נמשך בין 3 ל-6 שנים. השר גלנט שם לו למטרה לקצר משך תהליך זה.

עוד אמר השר גלנט שמדיניות הממשלה היא להוזיל את מחירי הדירות על ידי הוזלת מחירי הקרקעות המשווקות לבנייה ולהגדיל את מספר העובדים הזרים והפלסטינאים שיעבדו בענף הבנייה.

גלנט ציין, שכבר פורסמו מכרזים לקרקעות עבור בניית  70,000 יחידות דיור במחיר למשתכן, שישווקו עבור זוגות צעירים. כמו כן אמר גלנט שלהגרלת המחיר למשתכן נרשמו למעלה מ-60,000 זוגות צעירים. לדעתו קיימת  דרישה ל - 100,000 יחידות דיור.

השר גלנט התייחס בכנס גם לבנייה בירושלים וציין שהבנייה בירושלים היא אידיאולוגית ועקרונית ולכן צריך לבנות בירושלים ובירושלים רבתי.

אכן קיימים מכשולים עירוניים ובעיקר פוליטיים בתקופת ממשל אובמה. כתוצאה מכך, ראש הממשלה לא אישר את עבודות הפיתוח בגבעת המטוס.

שר הכלכלה והתעשייה החדש אלי כהן, בהופעתו הראשונה כשר,  התייחס לפעילותו למען ענף הבנייה בישראל.

השר כהן ציין שהגיש מספר הצעות חוק שאושרו בכנסת ויישומם החל:

כגון– פטור מערבות מכר על המע"מ שמשלמים הדיירים ברכישת דירה, פטור זה ישחרר עבור ענף הבנייה למעלה מ-9 מליארד ₪. פיצול דירות ולחייב את הרשויות לאשר בניית דירות בנות 3 חדרים למען זוגות צעירים. תיקון חוק התכנון המכונה שבס-כחלון המחייב את הרשויות לאשר הגדלת מספר יחידות הדיור.

עוד אמר השר הנכנס, שעד היום שווקו קרקעות לבנייה מעל 25,000 יחידות דיור  וכבר כ-7,000 נמכרו ב"מחיר למשתכן" לזוגות צעירים.

השר כהן דוגל בהחלטת שר האוצר למיסוי דירה שלישית על מנת לפנות דירות, במקום למשקיעים, לזוגות צעירים. השר כהן חולל סערה כשאמר שהוא מציע למשקיעים לרכוש דירות בלונדון וברלין כדי לאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירות בישראל. השר כהן גם אמר בכנס "אנחנו לא ענבל אור שמוכרת לכאורה דירות באובר בוקינג". מ"מ ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק תכנון ובנייה מאיר תורג'מן, הודיע בכנס, בהתייחס לדבריו של השר גלנט בנוגע לבנייה בגבעת המטוס, שהשבוע הוא יפנה יחד עם ניר ברקת  לראש הממשלה בדרישה  לאשר ולאפשר את פיתוח גבעת המטוס לבניית כ-5,000 יחידות דיור.

תורגמן גם הצהיר, שהוא כיו"ר הוועדה המקומית יאשר בעטרות 1,500 דונם הקיימים לבנות שם כ-15,000 יחידות דיור, עבור המגזר החרדי.  תורגמן אמר, שהוא סיכם בפגישתו עם שר האוצר משה כחלון, שבכל שכונה שבו יהיו פרויקטים של פינוי בינוי, המנהל יקצה קרקע משלימה ולעניין זה הוקמה וועדה שתטפל בנושא זה.

יו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה, מר בועז ישראל, התייחס לבעיות מחסור בקרקעות בירושלים, מחסור בעובדים פלסטינאים,  קשיים שהבנקים עושים במתן אשראי לקבלני הפיתוח. התוצאה מכך שבשנת 2016 הייתה עלייה במחירי הדירות בירושלים. מר בועז ישראל פנה לשר הבינוי והשיכון בבקשה לשפר את תנאי מכרזי הקרקעות במחיר למשתכן על ידי פרסום מכרזים במנות קטנות ולאפשר תמהיל במחיר למשתכן ומחיר חופשי. בנוסף, ביקש מהשר שיפעל לשיפור חוק מוסר התשלומים כדי למנוע התמוטטות של חברות בנייה ופיתוח.

רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ, התייחס לפעילות של התאחדות בוני הארץ בכל נושא תמ"א 38 והתחדשות עירונית. בריק אמר שפרויקטים שאינם כדאיים כלכלית לא יבוצעו.

שר הבטחון לשעבר בוגי יעלון התייחס בכנס לפרשת אלאור עזריה ותקף את השרים בנט וליברמן ואת חבר הכנסת לשעבר שרון גל על התערבות פוליטית מיותרת שגרמה למשפחה ולחייל סבל רב. לדעת יעלון החייל עזריה לא פעל  לפי נוהלי הצבא, אך אם זאת הפרשה הייתה יכולה להסתיים הרבה יותר מהר ובצורה אחרת אילולא התערבותם של פוליטיקאים.

יעלון התייחס גם לדו"ח צוק איתן, שהתפרסם לאחרונה ותקף את השר בנט שבמהלך המלחמה  יצא לעיתונות בנושא המנהרות ואמר דברים שלא היה כדאי לומר אותם בזמן מלחמה. בסופו של דבר לא היו אזרחים הרוגים כתוצאה מהמנהרות. מטרת בנט הייתה להיכנס לעזה ולהשתלט עליה. בוגי שמח שהממשלה לא אימצה את הצעת בנט שכן, עד היום האזור שקט..

מגיני הוקרה חולקו לשני חברים מהנהלת ארגון בוני ירושלים, הרצל לוי ואסף גולן, על פעילותם הרבה למען קבלני ירושלים.

 

קרדיט צילום – שמואל אדלר

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה