הלימודים בבירה יתקיימו היום כסדרם



לאור תחזית מזג האוויר המעודכנת החליטה העירייה בשיתוף ארגון ההורים העירוני כי הלימודים היום (ד') יתקיימו כסדרם בכל בתי הספר, גני הילדים, מעונות היום והמשפחתונים בירושלים

כלל הכבישים פתוחים, ואולם בשל חשש לקרה בשעות הבוקר המוקדמות הציבור מתבקש להמשיך לגלות עירנות ולנהוג בזהירות בהתאם לתנאים. במהלך הלילה פזרה העירייה כ-50 טון מלח בצירי התנועה. מערך החירום של עיריית ירושלים ימשיך בהערכות לכל תרחיש.

אתמול (ג') התלמידים הירושלמים שציפו לקום לבוקר לבן התאכזבו. לאור זאת הוחלט כי הלימודים יתקיימו כסדרם בכל בתי הספר, גני הילדים, מעונות היום והמשפחתונים בירושלים. יש לציין כי במהלך היום ייתכנו ממטרי שלג בעיר שעל פי התחזית לא עתידים להיערם באופן משמעותי. מערך פינוי השלג ממשיך בהיערכות לכל תרחיש. הציבור מתבקש לגלות עירנות ולנהוג בזהירות בהתאם לתנאים.

עיריית ירושלים הכינה מבעוד מועד כ- 100 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. במידה ותהיה החרפה בתחזית, נערכת העירייה לגיוס עוד עשרות מפלסות וטרקטורים וכלים הנדסיים לסיוע, חילוץ ופינוי הצירים. כמו כן, לראשונה השנה תפעיל העירייה כעשרה רכבי 4X4 עליהם יותקנו כפות לפילוס צירים במטרה לתת מענה לפינוי ציר הרכבת הקלה וצירים נוספים בעיר.

כמו כן הצטיידה העירייה בכ- 400 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג אשר יפורזו במינהלים הקהילתיים, בשכונות וב-500 מוסדות חינוך שונים ברחבי העיר.

העירייה הצטיידה באלפי מנות מזון, אלפי אתי חפירה, אמצעי חימום, גנרטורים, שקיות חימום, אמצעי תאורת חירום, מאות שמיכות ושקי שינה שיחולקו למינהלים הקהילתיים, לטובת סיוע לתושבים הנזקקים. העירייה הנחתה את רשתות המזון והספקים להיערך ולהצטייד בהתאם, על-מנת לתת מענה לתושבי הבירה לפני הגעת הסופה. העירייה קוראת לתושבים להיערך לקראת השלג ולהצטייד בהתאם.

ראש העיר, ניר ברקת הנחה את צוותי העירייה להגביר את הסיורים לאיתור דרי רחוב והעברתם ללינה זמנית במהלך ימי הסערה. כמו כן החטיבה לקידום נוער בעירייה מקיימת סיורים לאיתור בני נוער ברחוב ומפנה אותם להלנות במקומות מוגנים חמים הכוללים מזון.

במינהלים הקהילתיים פועלים מערכי חירום שכונתיים שייתנו מענה ישיר לתושבים בזמן הסופה, בתאום העירייה. תושבים שצריכים סיוע, מידע על השכונה או המעוניינים להתנדב, מוזמנים לפנות אל המינהל הקהילתי בשכונתם.

בעת ירידת שלג צפויים שינויים בפעילות התחבורה הציבורית  וסגירה של  צירי הכניסה לעיר. ניתן לקבל עדכונים שוטפים ישירות לנייד באמצעות האפליקציה של עיריית ירושלים הזמינה לכל משתמשי האנדרואיד והאייפון הנקראת "עיריית ירושלים" (ראה תמונה להמחשה). העירייה תקיים הערכות מצב בדבר קיום או אי קיום לימודים ותודיע על כך באמצעי התקשורת ובאמצעים נוספים. ראש העיר, ניר ברקת הנחה את צוותי העירייה להגביר את הסיורים לאיתור דרי רחוב והעברתם ללינה זמנית במהלך ימי הסערה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת מציין "עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לקראת השלג. שלג בירושלים הוא חגיגה לירושלמים ואנחנו מצפים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה בלבן. השלג מחייב מוכנות עירונית ואחריות אישית של כלל התושבים ואנו קוראים לכל התושבים להתכונן לקראת השלג, להקדים את ההערכות, לגלות אחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי ההצלה."         

הנחיות לציבור:

יש להיערך מבעוד מועד לסופה הצפויה עם אספקה של מזון ומים למספר ימים.

העירייה הנחתה את רשתות המזון והספקים להיערך ולהצטייד בהתאם, על-מנת לתת מענה לתושבי הבירה לפני הגעת הסופה.

העירייה קוראת לציבור התושבים והמבקרים כי בעת ירידת שלג להישמע להוראות המשטרה המצילות חיים להימנע מנסיעה בכבישים, ולא לבצע נסיעות שאינן הכרחיות, על מנת לאפשר לצוותים העירוניים ולגורמי ההצלה לשמור על הצירים המרכזיים פתוחים.

לאור הסופה, צפויים שיבושים משמעותיים בפעילות התחבורה הציבורית בתוך ירושלים ובתחבורה הציבורית הבינעירונית. בעת השלג יופעלו קווי תחבורה ציבורית מיוחדים בעיר.

משטרת ישראל תסגור את צירי הכניסה לעיר בהתאם להערכות המצב וירידת השלג והעיריה קוראת תושבים להיערך לכך מראש,להקדים הגעה או יציאה מהעיר ולהישמע להנחיות המעודכנות שיופצו באמצעי התקשורת השונים.

יש לנקוט באחריות אישית ובשיקול דעת ולהיערך לשהות בבתים.

לחולים הנוטלים תרופות באופן קבוע, להצטייד מראש במלאי תרופות לימי הסערה, חולים הזקוקים לציוד רפואי חשמלי - להקדים את ההערכות לימי הסופה, ולהיערך ככל הניתן עם אספקה של מקור חשמל חלופי.

המלצות נוספות לתושבים:

לבדוק תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור ולהצטייד באמצעי חימום לא מבוססי חשמל.

לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות.

לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום ובמטען גיבוילטלפונים סלולריים.

להצטייד באת חפירה לפינוי הכניסות לבתים במידת הצורך, לחזק אנטנות, דודי שמש, סככות וחפצים אחרים על הגגות.

לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה, או לעוף כמו עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים.

במסגרת האחריות והערנות האישית, העירייה מבקשת מתושבי העיר לבדוק האם שכניהם זקוקים לסיוע או עזרה. בעת הצורך, המינהלים הקהילתיים יפעלו במתכונת חירום על-מנת לסייע לציבור בנושאי שגרת חיים (מספרי הטלפון של המינהלים הקהילתיים יפורסמו באתר האינטרנט העירוני).

בכל מקרה של מצב חרום, או דיווח על מפגעים, ניתן לפנות למוקד עיריית ירושלים 106, או למוקדים של שירותי הביטחון וההצלה, על פי הצורך (משטרה: 100 / מד"א: 101 / כיבוי אש: 102 / חברת החשמל: 103).

הלימודים בעיר יתקיימו כסדרם. לעמות זאת באזור גוש עציון מוסדות החינוך, לרבות בתי ספר גנים ומעונות, כולל תלמידי החינוך המיוחד, יפעלו היום במתכונת של יום שישי והפיזור לבתים בהסעות יהיה בשעות הקבועות לסיום הלימודים ביום שיש. החלטה זו מתייחסת גם לכל תלמידי גוש עציון הלומדים במוסדות החינוך שבירושלים באפרת בקרית ארבע ובביתר. ביישוב קידר יתקיימו הלימודים כרגיל.

לקראת אפשרות של שלג בירושלים, קוראת סיטיפס לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילות על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת. בימי שלג בשנים האחרונות ננטשו רכבים על מסילות הרכבת הקלה ובעקבות כךהרכבות לא יכלו לנוע מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה.

סיטיפס מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ- 5 סמ' בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר. אנו ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של סיטיפס, באתר החירום של עיריית ירושלים או במוקד הטלפוני.

תמונות: אורן בן חקון, ודוברות הדסה 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה