הורים לצעירה במדרשה בירושלים טוענים: "הבת שלנו עברה שטיפת מוח"

$(function(){setImageBanner('3b87d77b-7f8e-4057-9263-893699739da6','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

מירי ומשה וקנין, הוריה של צעירה הלומדת במדרשה בירושלים, טוענים כי במקום מתבצעת הסתה של בתם נגדם. לדבריהם, מי שעומד בראש המוסד מפעיל כת במקום, ופועל לניתוק הקשר בין הבנות למשפחותיהן

בראיון לתכנית 'רצון חופשי' ברדיו ירושלים, טענו הבוקר (יום ב') הוריה של נופר וקנין כי בתם, שהצטרפה למדרשת 'באר מרים' בשכונת סנהדריה בעיר, מוסתת נגדם. עוד הוסיפו כי מי שעומד בראש המדרשה, אהרון רמתי, פועל לניתוק הקשר בין הבנות להוריהן. עפ"י הטענות לכאורה, במקום מוחזקות עשרות בנות צעירות בתנאים של כת.

מירי וקנין, אמא של נופר, סיפרה: "בתי בת ה-26, נופר, נמצאת שם כבר מספר שנים, ותוך כדי השירות הצבאי היא באה וסיפרה לי שהיא הולכת למדרשה ורוצה לחזור בתשובה. בהתחלה היא הגיעה הביתה אחת לחודש, לאחר מכן הגיעה ביקרה רק בחגים, ואז הפסיקה לבוא הביתה. אנחנו ביקרנו במדרשה. מדובר במקום מחריד בו הכל שבור והרוס, יש מזרונים על הרצפה. מחר נקיים הפגנה כנגד הפעילות במדרשה. יש בנות שיצאו משם, ופוחדות לדבר ולספר על מה שקרה שם". 
 
בהמשך הוסיפה מירי: "בחנוכה האחרון הלכתי להיפגש עם הבת שלי לאחר שלא ראיתי אותה במשך שנה, ואז היא אמרה לי שאם אני רוצה להמשיך להיות איתה בקשר, אני צריכה ללכת לבקש מכתב מרבנים שבו יכתבו שאני מבינה שטוב לה שם ושהיא מאושרת. היא הוסיפה גם שאני צריכה לבקש סליחה מאהרון רמתי, ורק אז אוכל להמשיך להיות עימה בקשר". 


משה וקנין, אביה של נופר, סיפר בתכנית: "היום הבת שלי עתידה להתראיין יחד עם אהרון רמתי ולטעון שאנחנו לא אנשים דתיים. המטרה שלי היא להוציא את הילדה משם ולשים סוף לשטיפת המוח שהיא עוברת". 
 
מעוז שמש, דודה של נופר, התראיין גם הוא בתכנית, ואמר: "המקום הזה פשוט רע לבנות. הן טוענות שטוב להן שם. אך מדובר בשטיפת מוח, אומרים להן שם שההורים הם יצר הרע. נופר היא בחורה שסיימה בהצטיינות את בית הספר ואת שירותה במג"ב. אני לא מבין למה לא עושים כלום כנגד המוסד הזה. אולי מחכים שהוא יהיה גואל רצון הבא".

כאמור, מחר יקיימו בני-המשפחה הפגנה בירושלים מול הכנסת בדרישה לפעול ולחקור את הנעשה במקום.
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "לפני כשנה וחצי הוגשה תלונה בנושא, ובמסגרתה אף נפתחה חקירה סביב התנהלות המדרשה. מבדיקת הדברים עלה כי כל תלמידות המוסד הן בגירות וכי לא מתבצעות בו כל עבירות פליליות, ולפיכך התיק נסגר".
 
ממחלקת הרווחה בירושלים נמסר: "מבדיקות שנערכו עולה כי מדובר בבית ספר חרדי (סמינר) שאינו פועל בסטנדרטים הנדרשים, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט החינוכי. העירייה פועלת בנדון על פי החוק ובשיתוף גורמי הרווחה. מפאת חיסיון לא נוכל להתייחס ספציפית למקרים כלשהם".

תמונה: (אילוסטרציה) למצולמים אין קשר לנאמר flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה