היום כנס זרקור לעסקים במרכז מורשת בגין



כנס "זרקור לעסקים" יצא היום (יום ג') לדרך, הכנס מפגיש בין ירושלמים ותיקים, תושבים חוזרים ועולים חדשים המעוניינים לפתוח או לבסס עסק קיים

כנס "זרקור לעסקים" התקיים הבוקר (יום ג'), בהשתתפות מאות יזמים ירושלמים ותיקים, תושבים חוזרים ועולים חדשים המעוניינים לפתוח או לבסס עסק קיים. הכנס התקיים במעמד סגן ראש העיר, עופר ברקוביץ', במרכז מורשת בגין בירושלים בפעם הרביעיתונערך בשיתוף מט"י ירושלים, עיריית ירושלים, הרשות העירונית לתעסוקה והאגף לפיתוח כלכלי, משרד הקליטה, בנק מרכנתיל וארגון נפש בנפש.

גולן טובי, מנכ"ל מט"י ירושלים, אמר כי "המטרה והשאיפה שלנו היא שעסקים יוקמו בירושלים וישגשגו. אני מעריך ששנת 2015 תהיה חיובית ואופטימית, למרות הירידה בפעילות הכלכלית של העסקים בחודשים האחרונים". בפנייה ליזמים בכנס אמר: "אתם הכוח והיכולת של ירושלים להצליח. כל מה שנעשה למען זה יתרום לכל אחד מאיתנו ולעיר כולה".טובי הוסיף כי "שיתוף הפעולה בין עירית ירושלים ומט"י נרקם מתוך אמונה משותפת כי הפיתוח העסקי בירושלים הוא צו השעה ואחד מהמנועים המרכזיים לפיתוחה הכלכלי של העיר. יזמות עסקית הופכת לחלופה ריאלית יותר ויותר לתעסוקה,בייחוד בתקופה בה העיסוק כשכיר הופך לפחות בטוח וודאי. אנחנו נמשיך לפעול ללא לאות כדי להשיג מגזר עסקי צומח ופריחה כלכלית בעיר הבירה שלנו."

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ אמר: "ירושלים עוברת מהפכה משמעותית בשנים האחרונות.אנחנו מקום ראשון בכמות התיירים הנכנסים מבין הערים בארץ, חלה התקדמות בתחום זה ובתחום התרבות. מ-20 סטארט-אפים שפותחו ב-2012, ירושלים קפצה למעל 100 השנה".ברקוביץ הוסיף כי בשנה האחרונה הוקם המינהל לפיתוח כלכלי שמאגד יחידות סיוע לעסקים, וכי העירייה מפתחת תכנית חומש שתכלול מתן תמריצים מתאימים ומשרדים ליזמים מתחומי הייצור והאמנות, ניו-מדיה והיי-טק.

לצד תכנית החומש, עובדים בעירייה על עידוד ספקים מקומיים. "בשנתיים האחרונות התחלנו לתת עדיפות עניינית לספקים ירושלמים על פני ספקים תל-אביביים. במהלך מחובר, ניצור כלכלה מקומית מקיימת.יש היום כתובת אמיתית לעסקים בירושלים. העיר הזאת מיוחדת ובעלת פוטנציאל – אני מאמין שאנחנו יכולים לנצל אותו".

עינב בר, מחזיקת תיק העסקים הקטנים בעירייה:"הבנו בעירייה שצריך לקדם את העסקים בעיר ואנחנו מאמינים שעיר מצליחה זו עיר שיש בה עסקים מצליחים. לכן הורדנו עלויות של בעלי עסקים בעיר וממשיכים בשיפור הזמינות אליהם. עשינו קפיצה, העירייה רואה את עצמה ככזו שחייבת לעזור לעסקיה. בעלי העסקים הם מבחינתנו האקטיביסטיים החברתיים. יש כיום עירייה שרוצה בהצלחת העסקים בעיר".

 

במהלכו הועברו הרצאות מפי מרצים מקצועיים מובילים בתחומם, וביניהם: אלון אולמן, "המנטור לעסקים", ד"ר עו"ד יניב זייד- דר שכנוע ואודי ברקאן- GPS לעסקים, יועץ עסקי. נוסף על המרצים השתתפו בכנס גם: חיים עמר, מנהל הרשות העירונית לתעסוקה, רונן ויניק, מ"מ מנהל האגף לקידום עסקים, איריס הומינר, מנהלת אגף היזמות של משרד הקליטה.

 

לצד ההרצאות התקיימו פאנל "הכה את המומחה" בהשתתפות מט"י, מעלו"ת, האגף לקידום עסקים, משרד הקליטה, בנק מרכנתיל דיסקונט, ופאנל יזמים, שכלל שיחה עם יזמים שהקימו עסק בירושלים, ביניהם: זאב סטאבמג'אנגלו, מעיין יזדימאלגנטמאנקיז שהפציר בנוכחים: "אל תברחו לתל-אביב, זו טעות". ירושלים עוזרת הרבה יותר לעסקים", יצחק אטלס מפוגו, דיני קסרולה, בעלים של דוויני,פיתה בר בשוק. בסוף הכנס התקיים יריד ייעוץ אישי, בו המשתתפים התייעצו עם מומחים בתחומים: מימון, רישוי, זכיינות, ייבוא, ייצוא ועוד.


תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה