ההורים לתלמידים בבית הספר "תל"י גאולים", בירושלים החליטו: "לוקחים את הבטיחות בידיים". במסגרת התכנית, "סע לשלום", מגיעים בכל בוקר, הורים מתנדבים ומורידים בבטחה את הילדים מול שער בית הספר

המראה הזה כבר מוכר. בכל בוקר ישנו פקק תנועה ענק מול שערי בית הספר וילדים קטנים  מסתובבים בין מכוניות נוסעות. להורים בבית הספר "תל"י - גאולים" בירושלים זה נמאס, והם החליטו לעשות מעשה.

לאחרונה, הצטרף בית הספר ללמעלה מ-100 בתי ספר בארץ, המפעילים את תכנית "סע לשלום". במסגרת התכנית, מגיעים בכל בוקר, הורים מתנדבים ומורידים בבטחה את הילדים מול שער בית הספר.

עמותת "אור ירוק", מלווה את הפרויקט, שבו כל הורה מגיע פעם או פעמיים בשנה, לחצי שעה בבוקר, מקבל את פני הילדים בחיוך ומוריד אותם בצורה בטוחה מכלי הרכב. בכך, מעבר לבטיחות הילדים, נמנעים עומסי התנועה הגדולים מול בית הספר.

ההורים שמתנדבים מספרים על סיפוק גדול מאוד מהפעילות ההתנדבותית, ומדגישים את הדוגמא שהם משמשים עבור ילדיהם, על הצורך לתרום לקהילה שבה הם גרים וחיים בה. זהו מצב שבו יש רק מרוויחים- הילדים מגיעים בבטחה לבית הספר, התנועה זורמת וההורים נותנים דוגמא אישית לילדים על חשיבות התרומה לקהילה.

מנהלת התכנית בעמותת "אור ירוק", לי טופח-טל: "התכנית מתאימה לכל בתי הספר ואנו בעמותה מאמינים כי התנדבות ודוגמא לילדים בנושא בטיחות בדרכים, תפחית את מספר הילדים שמאבדים את חייהם בתאונות דרכים". 

צילום: אור ירוק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה