מחליפים פיקוד במרחב קדם במשטרה



היום (יום א') התקיים טקס החלפת פיקוד במרחב קדם במעמד מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, סגל הפיקוד של המחוז, קצינים ושוטרים. מפקד המרחב היוצא, תנ"צ אפי חביביאן, שמונה לפקד על מרחב ציון העביר את הפיקוד על המרחב לנצ״מ חיים שמואלי

אפי חביביאן, נשוי ואב ל – 4 ילדים ומתגורר בכפר מנחם , הקים ופיקד על מרחב קדם בירושלים, מילא בעברו תפקידי פיקוד ומטה מרכזיים, בהם סממ"ר נגב, ק' אג"מ מחוז ירושלים, סממ"ר דוד ועוד. בראש השנה תשע"ה קודם לדרגת תת ניצב ומונה לפקד על מרחב ציון.

חיים שמואלי,  נשוי ואב ל – 4 ילדים ומתגורר בירושלים, מילא בעברו תפקידי פיקוד משמעותיים באג״מ ובמודיעין, בהם ראש הזרוע המבצעית בימ״ר ירושלים, מפקד תחנת שפט, סגן מפקד מרחב דוד ועוד. בחודש נובמבר השנה קודם לדרגת נצ״מ ומונה לפקד על מרחב קדם.

במהלך הטקס פתח מפקד המרחב היוצא, תנ"צ אפי חביביאן, וציין כי " לפני כשנה קיבלתי את המשימה להקים את מרחב קדם, המרחב החל את פעילותו במרץ 2014 לאחר תהליך ארוך וסדור של עבודת מטה בראשותו של סממ"ז ירושלים".
עוד הוסיף כי " אירועי הסדר הקשים שהיו בחודשים האחרונים הוכיחו באופן ברור על חשיבותו של הקמת מרחב קדם שעמד בהצלחה רבה בכל המשימות והאתגרים שעמדו מולו.
לצד כל זאת בפני המרחב עומדים אתגרים ומשימות לא פשוטות לנוכח האירועים ומעצם מיקומו הגאוגרפי של המרחב ומתוך הכרה וצורך בימים אלה אושרה עבודת מטה מורחבת להגדלת המרחב מתוך כוונה להחזיר את השקט והביטחון האישי לכל אזרח בירושלים ובארץ בכלל".
תנ"צ אפי חביביאן הודה לקציני ושוטרי המרחב ולוחמי מג"ב וציין " במשך תקופת שירותי במרחב גיליתי קצינים ושוטרים אמיצים שעמדו לצידי, חדורי מוטיבציה ובעלי רמה מקצועית גבוהה, צוות שלא חושש להתמודד עם אירועי סדר קשים, חותר למגע ועובד סביב השעון ימים כלילות, מתמודד עם אתגרים בלתי פוסקים ועמד בגבורה אל מול האירועים הקשים, ועל כך אני רוצה להודות לכם שוטרי המרחב ולוחמי מג"ב  מקרב לב".
עוד הודה תנ"צ חביביאן לסגנו סנ"צ חיים בובליל וציין שהיה "שותף מלא ועמד לצידי בהקמת המרחב ואף שימש בחודשיים האחרונים כממלא מקום ממ"ר".

בסיום דבריו הזמין את מפקד המרחב הנכנס, נצ״מ חיים שמואלי, העניק לו את מפתח מרחב קדם וציין כי "אין לי ספק כי חיים באישיותו המיוחדת ונועם הליכותיו ומקצועיותו יוביל את המרחב ויצעיד אותו קדימה להישגים ולמטרות שעבורו הוקם המרחב".

מפקד המרחב הנכנס, נצ״מ חיים שמואלי, ציין בדבריו כי הוא מקבל את הפיקוד על מרחב קדם בתחושת התרגשות וגאווה, נכון ומוכן לאתגר מנהיגותי ומקצועי. ״רואה בתפקיד זכות גדולה ושליחות חשובה שיש עימה אחריות כבדה״. 
״מדובר בתפקיד מורכב ומאתגר עם מגוון עשייה רחב של פעילות משטרתית וקהילתית - שילוב מורכב ועדין של חיי הקהילה והמציאות בה, הסמיכות של יהודים לצד מוסלמים ונוצרים והרגישות בשכונות קו התפר״. 
נצ״מ שמואלי הדגיש כי ״במרחב נפעל למען תושבי שכונות מזרח ירושלים, יהודיות וערביות, בנחישות ורגישות, תוך מקצועיות וחתירה למגע ובשילוב הידברות שוטפת ואפשרות לסיג ושיח ומתן שירות שוויוני לכלל תושבי המרחב״.

עוד הוסיף כי ״תבונתו של אדם היא נר אלוהים שאורו חודר לעומקם של דברים, אבצע עבודתי בשיתוף פעולה ועבודת צוות עם סגל הפיקוד של המרחב ולוחמי מג״ב ויחד נעמוד מול כל האתגרים, נשמר את היתרונות ונבחן דרכנו כל העת״.

נצ״מ חיים שמואלי הודה למפקד המרחב היוצא, תנ״צ אפי חביביאן״, שיבח את מקצועיותו ואמונתו בהון האנושי ״אני מקבל ממך מרחב פעיל, דינמי ומשמעותי עם קצינים ושוטרים מיומנים הפועלים ללא לאות״. ואיחל לא הצלחה בתפקידו החדש.

עוד הודה לסגנו, סנ״צ חיים בובליל, שמילא את מקום מפקד המרחב באחרונה, על העשייה הרבה במקצועיות ראויה.

מפקד המחוז ניצב משה (צ'יקו) אדרי, חתם את הדברים וציין כי " המרחב שהוקם נועד לחיזוק שלטון החוק בשכונות המזרחיות של ירושלים, לצורך המענה השירותי של התושבים לשירותי משטרה, תוך טיפול במאפיינים הייחודיים של האוכלוסיה".
"מרחב קדם עמד בחזית האירועים, במסגרת מבצע ׳שומרי החומות׳, בעוז וכחומה בצורה בין השכונות למרקם חיים נורמאלי".
עוד הוסיף מפקד המחוז כי "במקום שיש מרחב חזק, ישנם מפקדים מובילים, נחושים ובעלי כושר מנהיגות היודעים לשלב בין תבונה מבצעית והידברות קהילתית. הודה למפקד המרחב היוצא, תנ"צ אפי חביביאן על הקמת המרחב וציין כי " היכולות האישיות, תוך מקצועיות, נסיון מבצעי, הכרת השטח והבנת המאפיינים של התושבים והשוטרים הביאה לדמותו של המרחב כיום".

מפקד המחוז בירך את מפקד המרחב הנכנס, נצ"מ חיים שמואלי, שנבחר לתפקיד לאחר נסיון מבצעי עשיר בירושלים ולאחר סינון מבין מועמדים ראויים ומצויינים וציין "מפקד נבחן ביכולת שלו להשפיע ולהיות בנקודת ההכרעה בזמן ובמקום. לאור יכולתך האישית והמקצועית לצד הבנת המרקם המיוחד של ירושלים וההצטיינות בתפקידייך הקודמים, בטוח כי תעמוד באתגרים להביא את השקט והביטחון לכלל תושבי המרחב" והדגיש כי "מחוז ירושלים יעמוד לחיזוק המרחב מתוך הבנה שלמרחב השפעה משמעותית על האירועים והביטחון האישי של התושבים".

 

תמונה: באדיבות חטיבת דובר המשטרה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה