תנועות הנוער בירושלים יוצאות להילחם בגזענות



תנועת הנוער העובד והלומד ותנועת השומר הצעיר, בשיתוף הקרן לירושלים, החליטו להקים תכנית משותפת להתמודדות עם הגזענות והשנאה בקרב הנוער בבירה. במסגרת התכנית מדריכים מהשכבה הבוגרת של התנועות ייפגשו כדי לדון בנושא הסובלנות והחיים המשותפים

הקרן לירושלים יוזמת פורום של תנועות הנוער המרכזיות בעיר. המטרה: יצירת תכנים חינוכיים לחניכים ופעולות משותפות נגד גילויי שנאה

התכנית מיועדת לחברי התנועות הציוניות הגדולות בעיר ובניהן בני עקיבא, עזרא, הצופים, הנוער העובד והלומד והשומר הצעיר. מדריכים מהשכבה הבוגרת של התנועות ייפגשו כדי לדון בנושא הסובלנות והחיים המשותפים ולייצר מערכים חינוכיים שיועברו לחניכי התנועות. בעתיד אף מתוכננות פעולות משותפות של התנועות במקומות שונים בירושלים כדי לבטא את מחאתן נגד גילויי גזענות ושנאה.

"לאחר הקיץ הקשה שעבר על החברה הישראלית, ובעקבות ריבוי מקרי הגזענות בירושלים, החלטנו שצריך להגיע אל בני הנוער ולוודא שהם יוצרים משקל-נגד לתופעות כאלה", מסביר ד"ר אודי שפיגל, מנהל מחלקת החינוך בקרן לירושלים. "מצאנו רצון לשיתוף פעולה בנושא בקרב נציגי תנועות הנוער, שלקחו את היוזמה לידיהם והחליטו להוביל את העניין קדימה".

נציגים מכל תנועה ייפגשו אחת לשבועיים ללימוד הנושא ולגיבוש תכני הפרויקט. המטרה היא  להשפיע על השיח ברחוב הירושלמי ולהגביר את המודעות לחשיבות של הקיום המשותף בעיר מתוך הבנה שמדובר בעיר רב-תרבותית. כאמור, לקראת סוף התהליך המדריכים יבחרו פרויקט שיבטא פעולה משותפת של תנועות הנוער למאבק בגזענות. את התהליך תלווה הקרן לירושלים ואנשי מקצוע מהמרכז הבינתרבותי הנתמך על ידי הקרן.

"באווירה השוררת בירושלים היום, זהו פרויקט הכרחי", אומרת הדר רז, רכזתהנוער העובד והלומד בירושלים. "אנחנו מאמינים כי יש ליצור מרכז חזק ושפוי בעיר, שעל אף המחלוקות האידאולוגיות והזרמים השונים, מסכים על כללי המשחק ושומר על הדמוקרטיה. תנועות הנוער הערכיות והציוניות מסוגלות לכך ואנחנו חושבים שבשורת השינוי תצא מאתנו, מהדור הצעיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה