פעיל הימין יהודה גליק נפצע קשה מירי במרכז מורשת בגין



במרכז מורשת בגין נורה הערב (יום ד') יהודה גליק על ידי רוכב אופנוע עם קסדה. יהודה פונה במצב קשה כתוצאה מירי בפלג גופו העליון, לבית החולים שערי צדק. נערכות סריקות לאיתור החשוד במעשה

הערב (יום ד') בשעה 22:07 נמסר למד"א מרחב י-ם על גבר שנורה סמוך למרכז מורשת בגין בדרך חברון בירושלים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לביה"ח שערי צדק.
הפצוע הוא יהודה גליק, בן כ-50 הנמצא במצב קשה כתוצאה מירי בפלג גופו העליון. גליק נשוי ואב לשמונה ילדים. יהודה גליק הוא פעיל מרכזי בתנועות המקדש וסמל המאבק למען עליית יהודים להר הבית ולמען זכות התפילה שם. 

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 50 מוטל  כשהוא בהכרה וסובל ממספר פצעי ירי בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו במהירות לבית החולים כשמצבו קשה".

אריה יפה פרמדיק איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה הנפגע היה עדיין בהכרה וסבל ממספר פצעי ירי, לאחר טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שהענקתי לו בזירה הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב קשה ולא יציב, עוברים ושבים סיפרו כי היורה נמלט מהמקום לאחר שביצע את הירי".

בבית החולים הוא הורדם והונשם והועבר לחדר הניתוח.

מהמשטרה נמסר כי הוא נורה על ידי רוכב אופנוע חבוש בקסדה שנמלט מהמקום, נערכות סריקות לאיתור החשוד במעשה. בשלב זה הרקע לא ידוע. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ובאזור הוקמו מחסומים. 

במקום התקיים כנס תחת הכותרת: "ישראל חוזרת להר הבית". בכנס השתתפו סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, ח"כ מירי רגב, ח"כ משה פייגלין ועוד. 

סגן השר שהיה הנואם המרכזי בכנס שאירגן יהודה גליק על אירוע ההתנקשות: "אני המום שדקות ספורות אחרי הדברים שנשאתי הערב בכנס של יהודה קרה הגרוע מכל."מאשר יגורתי בא לי", דיברתי על אובדן השליטה של משטרת ישראל ואובדן הביטחון האישי בירושלים וכמה דקות לאחר מכן מתבצע בלב ירושלים חיסול ממוקד. דקות ספורות לפני היציאה מהמקום עוד שוחחתי עם יהודה על דרכי פעולה לעתיד, לא האמנתי שזה מה שיקרה. פרט למאבטח אחד בכניסה, לא הייתה אבטחה לכנס. היכן כל השוטרים שהובטח לנו שיגנו עלינו?? ראש הממשלה והשר אהרונוביץ' צריכים להשליט סדר באופן מידי ולהשיב את הביטחון והריבונות. אני מתפלל לרפואתו של יהודה."
 
ח״כ משה פייגלין: ״רוכב האופנוע פנה ליהודה גליק שהכניס פוסטרים לרכב. הרוכב שאל בעברית ובמבטה ערבי כבד את גליק האם הוא יהודה גליק, כשענה שכן הוא ירה בו ונמלט״.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "מדובר באירוע חמור מאוד שהוא תולדה של הסתה חמורה. צריך לפעול ביד קשה מול כל הסתה וליבוי יצרים בעיר, ואני בטוח שהמשטרה וכוחות הביטחון ימצו את הדין עם המחבל ויחזירו את השקט לירושלים". 

השר אורי אריאל בתגובה לאירוע: "אני מתפלל לרפואתו המלאה של יהודה גליק. הכדורים שנורו הערב לעברו כוונו לעבר כל היהודים שרוצים לממש את זכותם היהודית והמוסרית לעלות למקום הקדוש ביותר לעם היהודי ולהתפלל בהר הבית. אני דורש מראש הממשלה לאפשר באופן מיידי לכל יהודי לעלות להר הבית באופן חופשי, ולנקוט באגרוף ברזל כנגד הפושעים האחראים למעשה."

תגובת ח"כ אורית סטרוק לאירוע: "ההתנקשות המזעזעת בליבה של ירושלים היא תוצאת ההסתה המתמשכת של אבו מאזן מחד, והגמגום הישראלי בסוגיית הר הבית מאידך. אני קוראת לממשלה להבהיר שהטרור אינו משתלם, ולפתוח כבר השבוע את הר הבית לתפילת יהודים, ומתפללת לרפואתו והצלתו של יהודה גליק".
 
ח"כ מוטי יוגב: "ניסיון הרצח בלב ירושלים בירת ישראל של יהודה גליק פעיל זכויות האדם בהר הבית הוא מזעזע. מעבר לתגבור הכוחות הדבר מחייב ביצוע "חומת מגן" בירושלים למעצר כל ראשי ארגוני המחבלים וכמובן תפיסת המתנקש. כמו כן יש לחזק את שליטת ישראל בהר הבית למנוע באופן נחרץ כל אלימות בהר ובכל מרחב ירושלים.
באופן אישי איני מהעולים להר הבית מפאת קדושתו אך בהיבט הלאומי עלינו להבהיר ולהדגיש בפועל כי הר הבית בידינו. בתפילה לרפואה שלמה של הפצוע יהודה יהושוע בן ברנדה בתוך שאר חולי ישראל  וביטחון ושלום לירושלים השלימה."
 
תמונות: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה