ברקת לראש הממשלה: 'דרוש גיבוי להשבת השקט לירושלים'



ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת פונה לראש הממשלה בנוגע לחיזוק משטרת ירושלים לדבריו "השר לביטחון פנים לא מספק למשטרת ירושלים את האמצעים הדרושים"

 במכתב ששיגר ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לראש הממשלה, בנימין נתניהו עם העתקים לשרי הממשלה, הוא דורש את חיזוק משטרת ירושלים אל מול אתגרי הביטחון בעיר, במכתבו ברקת מבקר את השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ וטוען כי "אינו מספק את האמצעים הנדרשים למשטרת ירושלים". 

במכתב מציין ברקת "בהמשך לשיחותינו בחודשים האחרונים, מאז רצח הנער מוחמד אבו-חדיר ומבצע צוק איתן אנו עדים לעליה משמעותית בהפרות הסדר בירושלים ולפגיעה הולכת ומתמשכת בביטחון ובתחושת הביטחון של תושבי בירת ישראל.  אם לא תיעצר ההידרדרות הנמשכת בביטחון האישי בבירת ישראל אנו עלולים לחוות התפשטות של התופעה לכלל איום על כלל מדינת ישראל. בסיורי הרבים בשטח אני רואה שוטרים וקצינים מקצועיים ונחושים, העושים ימים כלילות במאמץ אדיר להביא את הפורעים לדין ולהחזיר את הביטחון לירושלים. זו גם ההזדמנות להודות למשטרה על פועלה בשטח ולשבח את השוטרים על מסירותם. אולם השוטרים והמפקדים בשטח אינם יכולים לנצח ללא גיבוי משמעותי ומתן אמצעים ראויים כדי להתמודד עם האתגר הקשה. לצערי השר לביטחון פנים לא מספק למשטרת ירושלים את האמצעים הנדרשים לה כדי שתדע לנצח את מפרי הסדר".

 ברקת מציין את הצעדים שלדעתו ישיבו את השקט 

1. תגבור דרמטי ומשמעותי של כוחות יס"מ מיוחדים לטיפול בהפרות הסדר.

2.  פיזור הכוחות המיוחדים בתוך השכונות שעל קו התפר, כולל הצבת תחנות משטרה במקומות המועדים לפורענות, בתפיסת ביטחון עדכנית ויעילה.

3. הגדלה משמעותית של מערך המודיעין הטקטי של משטרת ירושלים שיאפשר פעילות יעילה אל מול מפרי הסדר.

4. החמרה מיידית של הענישה במהלך משולב עם הפרקליטות, במטרה לשים סוף ל"דלת המסתובבת" במסגרתה מאות מתפרעים שעצרה המשטרה משוחררים מהר וחוזרים לעסוק בטרור ובפשיעה.

 עוד מוסיף ברקת "נושאים אלה ואחרים הם באחריותו של השר לביטחון פנים ומשרדו, אך השר ומשרדו אינם מספקים את הפתרונות אל מול גודל האתגר ולא נוקטים צעדים משמעותיים לחיזוק הביטחון ולהשבת הסדר והשקט לירושלים ופיקוד המשטרה ותושבי ירושלים נותרים חסרי אונים. אדוני ראש הממשלה, אני מבקש את התערבותך האישית המיידית בפתרון המשבר, שכן אנו נמצאים בנקודת זמן מכרעת וקריטית. כאמור, הפרות הסדר בירושלים עלולות להיות סימן לבאות ולהתרחב לערים נוספות ולסכן את כל תושבי מדינת ישראל. מדינת ישראל צריכה משטרה חזקה המגובה ומקבלת אמצעים נאותים מהמשרד לביטחון הפנים. המשרד צריך להיות קשוב לשוטרים, לספק את הכלים הנאותים למשטרה ולהוביל את שאר משרדי הממשלה למדיניות של ענישה ראויה וחזקה למתפרעים. אני פונה אליך בבקשה להתערב אישית ומיידית ולהוביל בנחישות ובאחריות - כפי שעשית תמיד, ולאחרונה במבצע צוק איתן - את המאבק בפורעים בעיר ולהשיב את הביטחון לבירת ישראל".

 

מלשכת השר לבטחון פנים נמסר בתגובה כי הם "דוחים בתוקף את הטענות ואומרים כי השר מלווה את האירועים מתחילתם, קיים מספר רב של דיונים עם המפכל ומפקד המחוז בנושא, ביצע סיורים בנקודות הבעייתיות ואף נפגש עם התושבים. כל הדרישות שנתקבלו מהמחוז אושרו במיידי. מדיניות השר לאפס סובלנות כלפי המתפרעים ברורה לכלל הכוחות בשטח ולראייה בשבועות האחרונים בוצעו מאות מעצרים כנגד מפירי הסדר וחלה ירידה משמעותית בכמות הפרות הסדר".

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה