6 ימים לפני פתיחת שנת הלימודים לעשרות אלפי ילדים בירושלים בוטלו מסגרות חינוכיות



ארגון ההורים העירוני: משרדי החינוך והאוצר מפקירים את ילדי ירושלים בגני הילדים ובכיתות א+ב עם ההחלטה לבטל את הצהרונים המסובסדים בעיר

שישה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים הודיעו  משרדי החינוך והאוצר על הקפאת תכנית הצהרונים המסובסדים בירושלים בכיתות א+ב ובגני הילדים לשנת הלימודים הקרובה. המשמעות היא שבעוד פחות משבוע עשרות אלפי ילדים בעיר יסיימו את יום הלימודים בשעה 14:00 והורים ייאלצו לעזוב את מקומות העבודה על מנת לאסוף את ילדיהם באמצע היום.

תכנית הצהרונים ציל"ה, היתה אמורה להיפתח באחד בספטמבר, זו השנה השלישית. השנה, אף הצלחנו, בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים וכוח לעובדים (הארגון היציג של הגננות והסייעות), להגיע להבנות (ובהן הסכם עבודה חדש עם העובדות) שייאפשרו פתיחה מלאה של הצהרונים והסרת כל איומי השביתה מצד העובדות.


כעת, פחות משבוע לפתיחת השנה "התבשרו" עשרות אלפי הורים לילדים קטנים בעיר כי התכניתמוקפאת ומשרדי האוצר והחינוך מסרבים להעביר לעיריית ירושלים את התקציב שהתחייבו אליו ובמילים אחרות לבטל את הצהרונים המסובסדים בעיר לילדי הגנים וכיתות א+ב. בעבור עשרות אלפי הורים צעירים ביטול הצהרונים משמעו מכה כואבת, כמעט אנושה. אחרי חודשיים של חופש גדול (חופש שהיה קשה מאד גם לילדי העיר שחוו אזעקות ולא מעט הפרות סדר בשכונות בעיר) ייאלצו ההורים שוב להפסיד ימי עבודה או לחילופין להכניס את הילדים למסגרות פרטיות, יקרות מאד, ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו.

ארגון ההורים העירוני קורא לשרי החינוך והאוצר להעביר באופן מיידי את התקציב להפעלת הצהרונים המסובסדים בירושלים לרווחת ילדי והורי העיר. בנוסף, אנו מבקשים מראש העיר שיעשה כל שביכולתו למנוע את ביטול המסגרות המסובסדות ואם צריך שעיריית ירושלים תספוג לפחות בחודשים הראשונים את העלות המלאה של הפרוייקט.   

פז כהן, יו"ר ארגון ההורים העירוני: "משרדי החינוך והאוצר מסירים אחריות מעשרות אלפי ילדים בירושלים בגני הילדים ובכיתות א+ב. לא ייעלה על הדעת, להודיע עכשיו להורים, פחות משבוע לפתיחת השנה, שאין להם מסגרת לילדים אחרי השעה 14:00. בתום החופש הגדול, שהיה לא פשוט לכלל ילדי ישראל, הביטול הינו צעד חסר אחריות כלפי ההורים והילדים הקטנים שזקוקים כל-כך למסגרת יציבה וחזקה בגיל הזה. "

ממשרד החינוך נמסר כי יש לפנות לעיריית ירושלים לקבלת תגובה. 

מעיריית ירושלים טרם התקבלה תגובה. 

תמונה: פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה