לשכוח מהטילים ליום אחד



שישים ילדים עם צרכים מיוחדים והוריהם, תושבי אשדוד, באו ליום כיף וחוויה במשחקיה של יד שרה בירושלים. משה, אחד ההורים אמר עם חיוך על פניו: "המקום הזה משחרר אותם. הם משתוללים ומשחקים, בלי פחד, מוציאים הרבה אנרגיה, מבסוטים"

 הילדים קפצו, טיפסו, יצרו, ציירו ושיחקו במשך שעות ארוכות באולמות הרחבים של המשחקיה, המשמשת בכל ימות השנה לפעילות ילדים עם צרכים מיוחדים.

קרן שהגיעה עם שלושת ילדיה מספרת: "המצב בעשרת הימים האחרונים קשה, סוער. הילדים ישנים במרחב המוגן. המשחקיה מדהימה, קצת שוכחים מהחרדות והפחדים. כל הכבוד ליד שרה".

משה כהן, מנכ"ל יד שרה, קיבל את הבאים בברכה ואיחל להם זמן איכות והנאה מלאה מן הביקור. מלבד הפעילות במשחקיה, הילדים צפו בהפעלה והצגה של השחקן טוביה רוזנפלד, יצרו דמויות עם מנפח בלונים, וזכו להרבה פרסים וצ'ופרים לכל אורך היום כולו.  

"המצב לא פשוט", מספר אברהם שהגיע עם שלושת ילדיו. "אנחנו גרים בקומה רביעית  בלי מעלית. כל פעם יורדים עם הילדים, גם באמצע הלילה. יש לנו 40 שניות אבל אנחנו מתורגלים ממלחמת המפרץ וממבצע עמוד ענן. היום הזה הוא יום כיף עבור הילדים, אנחנו משתחררים פה". 

זיוה הגיעה עם שלושת ילדיה ליד שרה. "לשמחתנו אנחנו גרים בקומה הראשונה. אף פעם  לא לוקחים סיכון ותמיד רצים למקלט. פה ביד שרה - חבל על על הזמן. סוף סוף רואים חיוך. כל התקופה זה רק חרדות. כל הכבוד לכם, תודה רבה".

"הפעילות ביד שרה סובבת כל השנה בסיוע לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. המקום שלנו בעת הזאת הוא לתמוך במיוחד בילדים בעלי צרכים מיוחדים. שיתוף הפעולה עם מחלקת שיקום מוגבלויות בעיריית אשדוד ועם סניף אקי"ם בעיר היה מצויין. זו היתה זכות בשבילנו לארח ולשמח ילדים כל כך חמודים". ג'נט ברלי, רכזת אקי"ם שהתלוותה לנסיעה מסכמת: "אני שמחה לראות את הילדים מאושרים. להורים לילדים עם צרכים מיוחדים הקושי גדול עוד יותר. הם גם לא יכולים לצאת איתם החוצה, ורוב הזמן אין להם פעילות בבית שיכולה להעסיק אותם. היום הזה ביד שרה גם נותן מרווח נשימה להורים, גם הם נרגעים". 

יד שרה מודה לכל בעלי העסקים בירושלים שנענו ברצון ליוזמה של יד שרה ותרמו מתוצרתם לפעילות השמחה והמיוחדת.

 צילום: אסיה בבושקינה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה