זיהום מים בשכונות בדרום העיר: ההורים מתבקשים לשלוח את ילדיהם עם בקבוקי מים רתוחים



זיהום המים בשכונות: בקעה, אבו טור, תלפיות, צור באחר, סילוואן, ראס אל עמוד, עיר העתיקה, ממילא ומורשה, אין כל שינוי בהנחיות והתושבים בשכונות אלו מתבקשים גם הבוקר (יום ה') להמשיך ולהרתיח את המים עד להודעה חדשה

אין להשתמש בשכונות אלו במים לשתייה, צחצוח שיניים, טיפול במזון אלא לאחר הרתחה של 2 דקות לפחות.

בתאגיד הגיחון, עיריית ירושלים ומשרד הבריאות ממליצים להורים המתגוררים בשכונות אלו לשלוח את התלמידים לבתי הספר עם בקבוק מים רתוחים.

מינהל החינוך בעירייה תדרך את כל מערכת החינוך בשכונות אלו בהיערכות הרצויה לאספקת מים לתלמידים ומניעת שתיית מים לא רתוחים.

מנהלי מוסדות החינוך בשכונות אלו הונחו לחסום ולנתק ברזים וקולרים הנגישים לתלמידים על מנת למנוע שתיה מהם. מיכל מים יוצב בכניסה לבית הספר בן יהודה לטובת התלמידים.

עד להחזרת המים לאזורים שנותקו, יפעלו ללא הפסקה נקודות חלוקת מים לתושבים בנקודות הבאות: 
רחוב אלבק - פינת כספי מספר 1.
רחוב נעמי, פינת רחוב צרויה / טיילת שרובר.
רחוב ישי 14, בית נחמיה.
רחוב עשאל - פינת רוגל.
באבו טור קיימות שתי נקודות חלוקה: ליד בית הספר "אחמד סמח" וצומת אבו טור / נעמי.

התושבים מתבקשים להגיע עם בקבוקים.

התקלה התגלתה כאשר שלשום (יום ג') בשעות הלילה נתקבלו במוקד "הגיחון" מספר תלונות על טעם וריח לא שגרתיים במים המסופקים לתושבים. מיד עם קבלת התלונות נשלחו צוותים מטעם "הגיחון" לבדיקתן, לרבות ביצוע מספר דיגומים של איכות המים. עם קבלת תוצאות הדיגום אשר הצביעו על ירידה ברמת הכלור, התגבש חשש שמדובר באירוע של זיהום מי השתייה. מבדיקות ראשוניות נמצא שהייתה זליגה של מי קולחין המטוהרים ברמה גבוהה למי השתייה.

לאור זאת הוחלט בתיאום ובהתייעצות עם משרד הבריאות על הרתחת מי השתייה, בשכונות שלהלן: בקעה, אבו טור, תלפיות, צור באהר, סילואן, ראס אל עמוד, העיר העתיקה, ממילא ומורשה. לפי הערכה מדובר בכ-130,000 תושבים המתגוררים בשכונות אלו.

מנכ"ל החברה, זהר ינון, מסר כי "הגיחון פועל באירוע זה בתיאום עם רשות המים, עיריית ירושלים ומשרד הבריאות, במטרה להחזיר את שגרת החיים למצב תקין בהקדם האפשרי. מיד עם סיום האירוע נודיע על כך באופן מסודר בתיאום עם משרד הבריאות ועיריית ירושלים".

מיד כשאותרה התקלה היא טופלה באופן מיידי ואינטנסיבי והוקם חמ"ל במרכז המים של הגיחון בשכונת בית וגן, אשר נוהל על-ידי מנכ"ל הגיחון, בהשתתפות אנשי המקצוע של החברה, נציגי עיריית ירושלים ומשרד הבריאות. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ויו"ר הגיחון החדש, אבי בלשניקוב, הגיעו אף הם להשתתף בהערכת המצב בחמ"ל.

תאגיד הגיחון ומשרד הבריאות מבצעים בדיקות לווידוא איכות המים עד לתיקון התקלה.

עדכונים שוטפים יועברו במהלך שעות הבוקר.

בכל שאלה יש לפנות למוקד הגיחון *2070


תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה