יו"ר ועד האחיות בהדסה : "50 אחיות כבר עזבו את בית החולים"



האחיות ועובדי מנהל ומשק בבית החולים הדסה החליטו לדחות את העיצומים ולהמשיך במשא ומתן. צילה גרא יו"ר ועד האחיות בהדסה: "החודשים האחרונים גרמו לנו להיפרד בצעד רב להיפרד מכ-50 אחיות שנחטפו על ידי בתי חולים אחרים"

בהסתדרות ציינו כי הם דוחים את השביתה והקמת האוהל מול משרד רה"מ שתוכנן להיום, על מנת לתת צ'אנס למשא ומתן ולנסות לדון במציאת פיתרון למשבר בית החולים. 
 

צילה גרא, יו"ר ועד האחיות בבית החולים הדסה אמרה היום למערכת 'ירושלים נט': " בית החולים חייב להמשיך להתקיים, מדובר בבית חולים מצויין. יש בו את הכוחות הטובים ביותר של סיעוד, אנחנו משמשים כבית ספר ללימוד ובכך  מכשירים את כל האחיות בארץ. למיטב הבנתי וידעתי עבדנו רק על פי הסכמים של השירות הציבורי וכך אנו גם רוצות להמשיך בעתיד.
החודשים האחרונים גרמו לנו להיפרד בצעד רב להיפרד מכ-50 אחיות שנחטפו על ידי בתי חולים אחרים שהיו מוכנים להבטיח להם את הביטחון הכלכלי שכרגע הדסה אינה יכולה לתת. דיברתי היום עם השרה גרמן אני מבינה שכוונתה אמיתי לכך שלא ניסגר וניתפרק ושמיושם משא ומתן עם כלל העובדים".
בנוסף, שרת הבריאות, יעל גרמן התייחסה בוועידת ההסתדרות הרפואית למשבר בהדסה ואמרה "ממשלת ישראל, משרד האוצר והבריאות מחויבים להדסה ,מחויבים לבית החולים, מפני שיש בו 800 מיטות שמשרתות למעלה מ- 800 אלף תושבי ירושלים והסביבה. מחויבים כי גם בתיה"ח שנמצאים כביכול בבעלות פרטית נותנים שירות לציבור, ומדינת ישראל לא יכולה לעמוד מנגד. בכוונתנו להשקיע מאות מיליונים בפתרון בעיית הדסה. אבל לכל אחד ברור שמאות המיליונים שיושקעו בהדסה לא יושקעו במערכת הציבורית שרעבה לתקציבים, ולכן צריך יהיה להעבירם בשום שכל ולהבטיח שהדסה תפעל לא למס שיניים, אלא לדורות. להבטיח שההסכם יאפשר קיום בר קיימא לבית החולים. אין בכוונתנו לא להלאים ובטח לא לפרק את הדסה. אני סבורה שפירוק – היא סכנה, אני סבורה שהלאמה – לא ריאלית. לא יודעת מאיפה השמועות האלה, אבל אני גם בטוחה שצריך להבטיח שהמשבר לא יחזור. זו הסיבה שהמו"מ איטי וההתקדמות לא מהירה. יש לכם התחייבות מלאה של הממשלה לפתור את המשבר, ואני בטוחה שנדע ונצליח לפתור את המשבר. כל המשברים כולם – ללא שת"פ איתכם הרופאים ועם הר"י לא נוכל להם. מערכת הרפואה הציבורית היא מערכת של כלים שלובים. מתפקידנו לשמור על המערכת שתהיה איתנה ולשמור על המערכת, על מנת תקיים את החזון שחרטו על דגלה גדולים ורבים ממני: ערבות הדדית, שיווין וצדק".

כזכור, בשל המשבר בבית החולים הודיעה ביום חמישי האחרון ההסתדרות כי היא מכריזה על סכסוך עבודה. לטענת ההסתדרות התנהלות האוצר בנוגע למשבר בית החולים הדסה עלולה להביא לפירוק בית החולים ולפגיעה בתפקודם של יתר בתי החולים והקופות.

בנוסף, עד יום ראשון הבא צריכים נאמני הדסה וההנהלה לגבש תוכנית הבראה מוסכמת. אם לא תגובש תכנית מוסכמת יוכלו הנאמנים וההנהלה להציע תכנית חד צדדית המבוססת על סיכומים שאליהם הצליחו להגיע, והנושים יחליטו אם לקבל את התכנית או להיכנס לפירוק. 

מחר יגישו נאמני הדסה לבית המשפט מסמך "הסכמות ופלוגתאות" המסכם את המשא ומתן. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה