פורים בירושלים



ירושלים חוגגת פורים: מגוון אירועים ברחבי העיר ירושלים ובמוסדות התרבות השונים. החל מהצגות, תערוכת תחפושות ואירועים סגנוניים, אז כל שנותר הוא לבחור היכן לבלות את החג

בירושלים יתקיימו השנה במהלך חגיגות פורים מספר אירועים ססגוניים לרווחת תושבי העיר ומבקריה. יתקיימו אירועים ברחבי העיר ללא עלות או במחירים מוזלים. השנה העירייה מעודדת עמותת ומפעילים ברחבי העיר לקיים אירועים ללא עלות אשר בהם יכלו להשתתף התושבים ומבקרים מבלי להתחשבן וליהנות עד דלא ידע ממגוון רחב של מופעי תרבות, ירידים, מסיבות ויצירות לילדים ולכל המשפחה. 

להלן פירוט שלל אירועי חג הפורים שיתקיימו ברחבי העיר:

ככר ספרא צהלה ושמחה – הכניסה חינם

עיריית ירושלים תקיים מסיבת פורים ענקית  לילדים ונוער  בכיכר ספרא בירושלים בשושן פורים, יום שני, ט"ו אדר א' תשע"ד,  17/3/14 בין השעות 11:30 – 16:00. 

 את האירוע ינחה קובי מחט וישתתפו בו כוכבת הילדים מיכל הקטנה, זוכה "הכוכב הבא" אביתר קורקוס וכוכבות סדרת הילדים "גאליס", שירן וליאור. בנוסף יתקיימו בכיכר תחרות תחפושות נושאת פרסים, במה של מופעי מחול, תיאטרון בובות, מופע אמני תיאטרון רחוב, ליצנות, לוליינות וקרקס, סדנאות יצירה, ותהלוכות של בובות ענק. הכניסה לאירוע ללא תשלום, ולפי הערכות העירייה צפויים להשתתף בו למעלה מ-5000 ילדים.

הממונה על האירועים והתרבות בשכונות בעיריית ירושלים, חיים בן שמעון, אומר כי זו השנה השנייה  שבה מתקיים בכיכר ספרא אירוע המוני וססגוני לילדי העיר. "מדובר ביום גדוש במופעים ופעילויות לכל המשפחה – מילדים בגיל הרך, דרך ילדי בתי הספר היסודיים וכלה בבני נוער בשנות העשרה. לכולם אנחנו מציעים מגוון עשיר במיוחד של מופעים ופעילויות והכול ללא תשלום".

לפי הערכות העירייה צפויים להשתתף בו למעלה מ-5000 ילדים. בעיריית ירושלים אף מדגישים כי ההגעה לכיכר קלה במיוחד – הודות לרכבת הקלה שעוצרת בצמוד למתחם.

 מסיבת פורים לסטודנטים  בכיכר ספרא - יום ראשון, 16/3/14 שעה 22:00 

רשות הצעירים בעיריית ירושלים ואגודת הסטודנטים מפיקים את מסיבת הסטודנטים המרכזית לכבוד פורים. בחניון כיכר העירייה. ביום ראשון, 16/3/14  -  פתיחת שערים שעה 22:00. בחניון העירייה שבמעבה האדמה ירקידו אלפי סטודנטים אל תוך הלילה. על עמדת התקליטן, די ג'י  שי דניאל ודי ג'יי איציק דדיה-  במוזיקת דאנס להיטים ומוסיקה ישראלית.  להעלאת  המצב רוח יוצב במקום בר אלכוהולי ואוכל קל.כמיטב המסורת תתקיים תחרות התחפושות הגדולה- המקום הראשון יזכה בכרטיס טיסה זוגי לרומא. רכישת כרטיסים- במזכירות אגודות הסטודנטים ובערב המסיבה במקום.

מתחם התחנה הראשונה –  הכניסה חינם

יריד לכל המשפחה - ימים ראשון- שני 16-17/3/14, בין השעות: 10:00 עד 16:00

יריד דוכנים, דמויות מחופשות וססגוניות ודמויות שטח שיבדרו את הילדים והאורחים.

הקרנת הסרט- 'פופורים' באוהל המרכזי - יום שני 17/3/14

אופרת רוק של חצי שעה המבוססת על מגילת אסתר, מוסיקה ומילים של המלחין הירושלמי דני פלר ציור על ידי סרטי סקופוס.

שעה 18:00 הקרנה בעברית בתרגום של אהוד מנור ז"ל, וב- 18:45 הקרנה באנגלית.

קוראות מגילה - יום שני, שושן פורים 17/3/14 , שעה: 10:00

נציגות ארגונים וקהילות בקריאת מגילה לכל המשפחה, לאחר מכן, מופע פורימי לכל המשפחה. בנוסף לאורך היום יתקיימו ירידי אומנים.

בנוסף המבקרים מוזמנים להיות בין הראשונים שיהנו ממופע "ימבקרח 2014"- החלקה על הקרח לכל המשפחה בתחנה הראשונה. חוויה ייחודית של החלקה על קרח במתחם ענק עם בובות של פינגווינים וכלבי ים. בובות כלבי ים הובאו כדי לאפשר לילדים הקטנים לגלוש בישיבה בליווי הוריהם. הילדים הגדולים יהנו מהחלקה עם בובות פינגווינים. מתחם ההחלקה מעוצב, מקורה וממוזג המבטיח משטח החלקה יציב וחלק לאורך כל היום. בכניסה למתחם, יינתן  ציוד מקצועי למבקרים כי שיכולו לגלוש באופן מושלם על הקרח. הכניסה ל'ימבקרח' בתשלום

מסעדות המתחם, תצענה לחוגגים מנות מיוחדות ברוח הפורים בעלות של 15 ₪ למנה, ביניהם מסעדת נויה תציע קבב תורכי, מסעדת קנלה תציע מקרונים צרפתיים ואילו קפה קדוש יציע לנגוש הונגרי ושרגא קפה יציע חורשט פרסי.

בלילה של יום ראשון 16.3 תארח התחנה הראשונה את מסיבת הפורים המסורתית של האקדמיה לאמנות בצלאל. החגיגות השנה יהיו בסימן "חוגגים מאה שנים למסיבות פורים". בשנת 1906, הוקם "בית המדרש למלאכת האומנות" על ידי בוריס שץ, כיום האקדמיה בצלאל, שמונה שנים לאחר מכן בשנת 1914 נחגגה לראשונה מסיבת פורים הייחודית של המקום, והפכה לליין מסיבות הפורים הוותיק בישראל, ולמסורת ירושלמית- חגיגות הפורים של הסטודנטים בבצלאל.  כאמור, השנה תתקיים מסיבת המאה באוהל המרכזי שבמתחם התחנה הראשונה. ניתן לרכוש כרטיסים במכירה מוקדמת בעלות של 80 ₪ .

מתחם שלומציון – הפנינג ענק שבמהלכו מסעדות תצענה מנות ב-15 ש"ח יום שני 17/3/14 בין השעות 17:00-21:00 – רחוב שלומציון המלכה

ברחוב שלומציון יתקיים הפנינג פורים ענק של סוחרי מתחם שלומציון בסיוע עיריית ירושלים וחברת עדן- החברה לפיתוח מרכז העיר ירושלים. במסגרת ההפנינג יתקיימו מופעי רחוב של להטוטנים, יוצבו דוכני אוכל רחוב והחוגגים יוכלו ליהנות משיטוט בגלריות במתחם ומחוויית מספרי סיפורים באווירה פורימית.

(צילום תמונה: דור קדמי.)

פורים בתיאטרון הקרון- פורים שפיל ב"ארץ כלום", תיאטרון הקרון באירוע פורימי מיוחד בשיתוף מלון ענבל, ירושלים, 16-17 במרץ. תיאטרון הקרון מזמין את כל המשפחה לבילוי פורימי: צפייה בהצגה "גברת כלום" ותהלוכת תחפושות מוסיקאלית עד למלון ענבל שם תתקיים סדנת יצירה במסגרתה יוכלו הילדים להצטלם וליצור דרכון מקורי ל"ארץ כלום". הכל במחיר פורימי של 30 ₪ בלבד, הנהלת תיאטרון הקרון החליטה כתרומה לקהילה וחינוך לתיאטרון- לאפשר לכל הורה וילד, בחגי ישראל המתאפיינים בבילוי משפחתי  פעילויות בעלות מסובסדת. תיאטרון הקרון הירושלמי מזמין את כל המשפחה לאירוע פורימי מיוחד המשלב הצגה, תהלוכה פורימית וסדנת יצירה. במסגרת האירוע מוזמנים הילדים להגיע מחופשים לתיאטרון הקרון ולצפות בהצגה "ארץ כלום".

עם תום ההצגה תצא תהלוכה פורימית מוסיקלית בליווי אברהם כהן "ליצן מוסיקלי" אל מלון ענבל  שם יוכלו הילדים להכין באמצעות צוות הסדנא דרכון אישי ל"ארץ כלום"  לאחר מכן, יוכלו הילדים להצטלם בחלל הקסום שיצרו אמני סטודיו "הגיגית" בהשראת ההצגה ולצרף את הצילום האישי לדרכון שהכינו. ההצגה "גברת כלום" (לילדים מגיל 4) היא עיבוד חדשני ומרענן לאגדה "הדייג ודג הזהב". גברת כלום ברחוב מתגוררת, עם כולם היא מדברת והיא מאושרת. אבל פעם היא היתה ממש אחרת וכך את סיפורה היא מספרת... בעזרת עגלת קניות ישנה ומבחר חפצים שאספה ברחובות העיר, היא ממחיזה את סיפור חייה. בקצב ליצני ומשעשע היא מגלמת דמויות, מפעילה ומנפישה חפצים ומחייה את האגדה על הדייג, אשתו ועל דג הזהב שמגשים את משאלותיהם עד ש... יצירה, כתיבה, משחק והפעלה: רינת שטרנברג. הפעילות תתקיים ב-16, וב-17 במרץ, בתיאטרון הקרון, גן פעמון הדרור ע"ש קורת, ירושלים. (צילום תמונה: דור קדמי). 

פורים במוזיאון ישראל- פעילות מיוחדת בפורים בהשראת התערוכה "שפת הלבוש", בשושן פורים, 17.3.14 הכניסה לילדים חינם. פורים במוזיאון ישראל יעמוד השנה בסימן התערוכה החדשה "שפת הלבוש" אשר תיפתח במוזיאון מספר ימים לפני החג. התערוכה מציגה מגוון מרהיב של פריטי לבוש מהודו ועד תוניסיה, מניו-יורק ועד בגדד – אוסף נדיר של שמלות, חליפות, בגדי חתן-כלה, ובגדי ילדים המציגים מבט רב-תרבותי על הבגד, משמעויותיו והיותו מקור השראה לאופנה העכשווית. ביום שני, 17.3.14 תהיה הכניסה למוזיאון ישראל לילדים ללא תשלום אך חלק מהפעילויות תהיינה בתשלום. 13.00-10.00 – סדנאות אמנות מחומרי מיחזור – יצירת תחפושות: בגדים, כובעים ואביזרים (בתשלום), 12.00 – מסכות, רעשנים, שירים וריקודים – בתנועה ,סיפור ויצירה (בתשלום), 13.00 – תצוגת אופנה חגיגית (ללא תשלום נוסף), הקהל מוזמן לצעוד בתחפושות עם כובעים, תיקים ושאר אביזרים בהשראת התערוכה "שפת הלבוש". פרסים לתלבושות הנבחרות. 14.00 – מופע מוזיקלי של כלי הקשה עם חן צימבליסטה וחברים מהתזמורת הסימפונית ירושלים (ללא תשלום נוסף).

(תמונה באדיבות מוזיאון ישראל).

פורים לצעירים במגדל דוד - בשיתוף הזירה הבין-תחומית משחק מסיבות ביזארי בנבכי המצודה העתיקה ורייב פורים פסיכדלי בחצר הקדומה. "ההגרלה" משחק מסיבות ייחודי ורייב פורים פסיכדלי הם שני אירועי פורים לבני 20+ שיתקיימו ברחבי מוזאון מגדל דוד. בלילה הופכים סמטאות המוזאון, חדריו והמוצגים שלו לתפאורה ייחודית למשחק חברתי שובר מוסכמות שבסופו מסיבת ריקודים עם די. ג'יי בינלאומיים, מופעי פרפורמנס והתרחשויות מפתיעות. בואו בהמוניכם, בואו שמחים, בואו צבעוניים, ללילה קסום ופרוע במגדל הפלאים. יום ראשון 16.3.2014 ה"הגרלה" בשעה 19:30 הָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים (המסיבה) בשעה 22:30 ועד אור הבוקר מחיר: הגרלה + מסיבה 70 ₪  מסיבה 40 ₪ במכירה מוקדמת. 50 ₪ במקום. 

הָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים - רייב פורים פסיכדלי

דמיינו לעצמכם את חומות העיר העתיקה, מבפנים, אתם מטפסים, עם גרביונים ורודים ותחפושת של אסתר המלכה, במדרגות גדולות ותלולות ומסתכלים סביב. מהצד האחד מבצבץ לו מסגד עם כיפה מזהב ומהצד השני טחנת רוח מסתובבת. תוסיפו לזה שתי רחבות של מוסיקה מדהימה, סוללה של אמני פרפורמנס ווידאו, סאונד חלומי ובר עם מחירים של מחסן.

 לצורך האירוע המרגש הזמנו לארץ אורח מיוחד - Elijah Simmons  Dj- נסיך החלומות של סצינת האנדרגראונד הלונדונית. יחד איתו, ברחבה האלקטרונית, ירעידו את הרצפה הצמד Red Axes - בלי שום ספק השם החם ביותר בזירת הטכנו-האוס המקומית. הצמד, שחתום בלייבל היוקרתי I'm a Cliché, יגיע אלינו הישר מסיבוב מועדונים מסחרר במזרח אירופה ורגע לפני יציאת האי. פי החדש והמדובר.   

ברחבה השנייה ארגנו לכם חפלה כיפית וקלילה של מוזיקת עולם, כפיים, מרחבים, ושמים פתוחים עם כוכבים. מי שידאגו להזיז לכם את הישבן הם לא אחרים מאשר די ג'י קולומבוס ועמית סטארק - שני המאורות הגדולים של הסצינה הירושלמית.

(תמונה באדיבות מגדל דוד).

פורים במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים- פורים בסימן של אשליות, הסוואה, שעשועים וקסמי מדע תערוכה מחודשת 'אשליות, מבלבלים את המוח', סדנת התנסות על אשליות תפיסתיות, סדנת בנייה ומופע משעשע עם ד"ר מולקולה 'פורים במעבדה!'. בחג פורים "מותר" לנו להשתטות ולצחוק. במוזיאון המדע בירושלים יודעים את זה ומכינים לפורים שלל פעילויות מיוחדות ומרתקות שיעלו חיוך בכל גיל. בנוסף, מגוון של סדנאות בנייה מדעיות לבחירה שבסיומן יקבלו הילדים מתנה מדעית! . ד"ר מולקולה במופע פורימי מצחיק ופרוע לכל המשפחה. השנה דוקטור מולקולה החליט להכין משלוח מנות מיוחד במינו. משלוח מנות רגיל אבל בתחפושת מדעית. כוסות מכושפות, שיקויים מחופשים, כלי נגינה מאולתרים, משחת שיניים לפילים ועוד ניסויים שכל הילדים מוזמנים לנסותהמופע בימים שבת, ראשון שני, 15-17.3.2014, בשעה 13:00 ׁ(בתשלום נוסף - 20 ₪ ). בנוסף עוד למעלה כ10 תערוכות אינטראקטיביות מהנות ומבדרות לכל המשפחה: משחקי אור וצל, קאפצ'ה, דרך המים, לונה פארק, מנוף לגילוי ועוד.


 

 

 תמונה ראשית+ תמונה של ילד מחופש לחלב: באדיבות flash 90

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה