מהדסה לאתיופיה באהבה

$(function(){setImageBanner('a00f9cf3-92ba-40f3-92e1-f8c23f47cfd8','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

צוות מומחים מהדסה יצא לאחרונה לאדיס אבבה שבאתיופיה, על מנת להעביר סדנא פסיכוסוציאלית לצוותי המטפלים המקצועיים בבתי יתומים, בהם שוהים ילדים החיים עם איידס

את הסדנא הנחו אסטל רובינשטיין, מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בהדסה, אהובה יבין ארנון, פסיכולוגית מהיחידה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר בהדסה ופרופ' דני אנגלהרד, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בילדים ומרכז האיידס לילדים בהדסה.

סדנא זו מתבססת על עבודה רבת שנים של הצוות רב מקצועי של מרכז האיידס בילדים בהדסה ונסיון בהוראה ושיתוף עם צוותים מארצות שונות. באתיופיה, במסגרת פרויקט,"ART Joy Love"   הסדנא מהווה המשך לפעילויות קודמות שהתקיימו באדיס אבבה לפני שנה וכן ביטוי נוסף למרכזיות של האספקטים הפסיכו-סוציאליים של טיפול בילדים מתבגרים החיים עם HIV במיוחד כאשר מתווספת לכך יתמות.

בסדנא השתתפו 18 פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, אחיות ומטפלים אחרים העובדים בחמישה מבתי היתומים הממוקמים ברחבי אתיופיה ומטפלים בכ-500 ילדים. 

הנושאים שנדונו בסדנא כללו התמודדות עם סיפורי החיים הקשים של הילדים, בעיות התנהגות של הילדים, התמודדות עם גילוי האבחנה של HIV  לילדים, סוגיות סביב מיניות וחינוך מיני למתבגרים וחיזוק הדימוי העצמי של ילדים שמתמודדים עם הסטיגמות המיוחסות ליתמותם  ולהיותם נשאי HIV.

בנוסף נכללה התייחסות לצרכים של אנשי המקצוע ולמטפלים עצמם ולמניעת שחיקה בעבודה קשה זו.

סגנון הסדנא אפשר דיון פתוח וקידום שיתוף ידע וניסיון וניכרה השתתפות ערה ביותר של כל הנוכחים במשך ארבעת ימי הסדנא.  התכנים נתנו ביטוי לעובדה שהצוותים מטפלים בילדים עם נסיבות חיים מאוד קשות שדורשות גישה מתאימה, ידע ומחויבות עמוקה. 

שגרירת ישראל באתיופיה, גב' בלייניש זבדיה, הביעה עניין רב בסדנא ואף השתתפה באחד המפגשים. בשיחה עם המשתתפים היא הביעה את הערכתה הרבה לעבודה החשובה הנעשית על ידי הצוות הישראלי, הצוותים האתיופיים  ו-"ART Joy Love".

""ART Joy Love  או בשמו העברי "קוקטייל של שמחה ואהבה" הוא ארגון התנדבותי הפועל בבתי יתומים באוגנדה ואתיופיה, אותו הקים לפני כ-9 שנים פרופ' דן אנגלהרד, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בילדים ומרכז האיידס לילדים בהדסה, על מנת לתמוך ולהעשיר את הגורמים הרפואיים והטיפוליים המטפלים במדינות אלה בילדים נשאי איידס- בתחומי רפואה, טיפול פסיכולוגי, העשרה חינוכית וכל תמיכה אחרת לה הם נזקקים. רוב מתנדבי הארגון בפעילותו הבינלאומית הינם ישראלים, מומחי איידס לילדים, רופאים, רופאי שיניים, אחיות, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, פיזיותרפיסטים, ליצנים רפואיים, מורים, אמנים, סטודנטים, תלמידי מחשב ומתנדבים רבים אחרים עם כישורים שונים כולל צעירים אחרי שרות צבאי או שרות לאומי ללא הכשרה מקצועית.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה