נשיא המדינה פתח היום את שנת העבודה של עמותת איל"ן



נשיא המדינה שמעון פרס, פתח היום (ה'), כמיטב המסורת את שנת העבודה של עמותת איל"ן באירוע חגיגי שהתקיים במשכן הנשיא בירושלים

עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) הפועלת לשילוב וקידום הנכים בחברה, קיימה השנה את האירוע בסימן שילוב ועידוד מעורבות עסקים בקהילה. 

באירוע הופיעו בפני הנשיא מקהלת בית-הספר "הרצפלד", בית ספר לחינוך מיוחד ומוגבלויות בחולון וריגשו את הנוכחים באולם. בסיום ההופעה עלתה לבמה הילדה כליל אור, בת ה-14.5 מהוד-השרון, הסובלת מנכות קשה, אשר מתנדבת בעצמה באיל"ן ועוזרת לילדים בעלי מוגבלויות כמותה להתגבר על הנכות ולחיות חיים רגילים ככל האפשר. כליל אור הודתה בדבריה לעמותת איל"ן ואמרה:" אני שונה במראה שלי ובאיך שאני חיה את חיי אבל אני כמו כולם! הקהילה בה אני חיה תרמה לי כל כך הרבה ואני רוצה להחזיר ולהקל על כל הנכים- אלו שבקהילה ואלו שמחוצה לה. אני מתנדבת ומרצה על קבלת השונה במספר רב של מסגרות ומספרת לילדים על ההתמודדות שלי כנערה נכה. אני רואה חשיבות עליונה להביא למודעות ולפתיחות של הציבור הרחב לראות ולהבין את הנכים ולהתייחס אליהם כאל אנשים שווים".

נשיא המדינה שהתרגש מדבריה של כליל-אור ומהופעת המקהלה פנה אל הילדים ואמר: "אני יודע כי אתם במלחמה בלתי פוסקת, ואסור לכם לוותר לרגע, עליכם להילחם כל הזמן ולנצח. הקרב שלכם לא אבוד, ואתם תנצחו מפני שאתם לוחמים, כל אחד מכם. אף על-פי שלפעמים קשה, ונדמה כי עוולות הטבע גדולות וחזקות מאתנו, כל אחד מכם מוכיח את ההיפך- ניצחון הרוח על הגוף. על כן הקרב שלכם אינו אבוד, אתם אנשים מיוחדים במינם, מדינת ישראל כולה גאה בכם".

הנשיא פנה לראשי עמותת איל"ן ואמר: "אני מאוד גאה בארגון שלכם, זו התנדבות שבאה מעומק הלב שמחזקת את החברה הישראלית כולה והופכת אותה לשותפה בקרב הזה. חברה נמדדת לפי יחסה להון האנושי המרכיב אותה, בזכותכם אנחנו מרגישים כי כל אחד מאתנו יכול להיות טוב יותר, ולהפוך את העולם למקום טוב יותר לכל אדם, צעיר או מבוגר. כנשיא המדינה נפלה בחלקי הזכות לברך אתכם, אני רואה את התודה שהילדים רוחשים לכם והיא מיוחדת במינה. גם אתם שסובלים מנכות ומפיגור וגם אלה שעוזרים לכם להתגבר על זה-  מעניקים למדינת ישראל תפיסה אנושית ואמתית".

יו"ר העמותה רו"ח אהוד רצאבי נשא גם הוא דברים ואמר: "האושר הגדול הוא לראות כיצד ילדים של איל"ן שגדלו אצלנו נותנים מעצמם ותורמים לקהילה בה צמחו. איל"ן עושה ככל שביכולתה לסייע להם להשתלב בקהילה ומודה לנשיא המדינה על תמיכתו הרבה, ולבורסת היהלומים על אימוץ איל"ן זו השנה השנייה ברציפות".

 

 

צילום: מארק ניימן/ לע"מ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה