סדנת הגנה עצמית לקשישים



כ-6 בנות שירות לאומי מעמותת שלומית, המתגוררות בירושלים יצאו לאחרונה במיזם ייחודי: סדנת הגנה עצמית לקשישים. "בעקבות שעון החורף שהביא לכך שמחשיך ממש מוקדם במהלך היום, חשבנו לנסות ולהעלות את המודעות בקרב הקשישים וללמד אותם הגנה עצמית"

בנות השירות יזמו סדנה מיוחדת בת 4 שיעורים במסגרתה יעברו למעלה מ-20 קשישים שיעורי הגנה עצמית בסיסית עם אבי כדורי, מאמן בכיר באומנויות לחימה, שיעור עם שוטר קהילתי מירושלים ושיעור סיכום עם יוזמות הסדנה בנושא חשיבות ההגנה העצמית עבור קשישים.

בנות השירות שיזמו את הסדנה מתנדבות בשירות הלאומי במסגרת פרויקט "והדרת פני זקן" של המשרד לאזרחים ותיקים. הפרויקט, משלב בני שירות לאומי ואזרחי בעבודה מול קשישים וניצולי שואה.

לדברי רכזת ירושלים בעמותת שלומית, מאיה איתן, "בני השירות מתנדבים בבתי האבות ובמרכזי היום של הקשישים, שם הם אחראים על פעילויות קבוצתיות יצירתיות כמו תיאטרון, מוסיקה ואמנות, ובמקביל עובדים בצמוד לקשישים בודדים, מגיעים לביקורים שבועיים בבתיהם, משוחחים איתם, קוראים להם, ואפילו מלווים אותם בקניות אם צריך. הצעירים שמתגייסים לפרויקט הם בעלי מוטיבציה גבוהה, עצמאיים עם יכולת תקשורת גבוהה. כולם, ללא יוצא דופן, מסיימים את השנה בסיפוק רב ורבים מהם גם נשארים בקשר עם הקשישים לאחר השירות, המוגבל לשנה".

הפרויקט החל כפיילוט בשנת 2007, וכיום פועל בכ-1,200 בתי קשישים, כ-45 ישובים ברחבי הארץ ובכ-100 מרכזים קהילתיים, בהשתתפות למעלה מ-300 בני ובנות שירות.

רות סבירי (18), בת שירות לאומי בפרויקט ומיוזמות הסדנה מתנדבת בעצמה עם קשישים בירושלים מספרת – "אני בעצמי למדתי בעבר הגנה עצמית ולכן מבינה את החשיבות של פיתוח ביטחון עצמי בקרב קשישים שצריכים להסתובב לבדם ברחובות. אנחנו שומעים לא מעט על קשישים שמותקפים והיה לי חשוב מאוד ללמד אותם להגן על עצמם".

עמותת שלומית עוסקת מזה 20 שנה בהפעלת מתנדבות ומתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי. השנה מפעילה העמותה כ-3,000 מתנדבים, בעלי פטור מצה"ל, בני 18-24 מכלל המגזרים בארץ. המתנדבים פועלים במסגרות חינוכיות, בריאותיות וביטחוניות שמסייעות להם להשתלב בחברה. עם היווסדה חרתה שלומית על דגלה את ערך הפלורליזם ושלוש שנים לאחר הקמתה הגישה בג"צ (באמצעות האגודה לזכויות האזרח) שבזכותו התאפשר השירות הלאומי לכלל אזרחי מדינת ישראל. 

 

 

תמונות: יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה