גזר הדין : חצי שנת עבודות שירות לרב מוטי אלון



הבוקר (יום ד') בבית משפט השלום בירושלים גזרה השופטת חגית מאק קלמנוביץ מאסר בפועל של שישה חודשים שיומר לעבודות שירות, מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ופיצוי למתלונן על סך עשרת אלפים שקלים

הרב מוטי אלון הורשע בחודש אוגוסט האחרון במעשה מגונה בכוח ומעשה מגונה בקטין תוך ניצול יחסי חינוך.
התביעה ביקשה להטיל עליו עונש מצטבר של 9-12 חודשי מאסר בפועל, בנוסף ביקשה התביעה לדרוש מאלון לשלם פיצוי כספי לנפגע.
 

כתב האישום המקורי שהוגש נגד אלון בנובמבר 2011 ייחס לרב שני אישומים בגין עבירות מין שבוצעו בשני מתלוננים קטינים בשנים 2003 ו-2005.
בפברואר השנה נמחק אחד האישומים לאחר שאחד המתלוננים הודיע כי הוא מסרב למסור עדות בבית משפט.
 
על פי כתב האישום שהותר לפרסום אתמול באחד האירועים המתוארים נכתב כי הנאשם התעניין בשלומו של הנער, חיבק אותו סביב צווארו, הוליך אותו לחדר הסמוך לבית המדרש, סגר את הדלת ופעם נוספת ביצע בו מעשים מגונים בכוח וסיים את המפגש בברכת כוהנים.
 
היום (יום ד') בבית משפט השלום בירושלים עם כניסתו לאולם אמר הרב מוטי אלון "בוקר טוב, חושבים טוב יהיה טוב". לאחר מספר דקות השופטת חגית מאק קלמנוביץ אמרה את גזר הדין; מאסר בפועל למשך שישה חודשים שירוצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ופיצוי למתלונן על סך עשרת אלפים שקלים.

עו"ד של הרב מוטי אלון, אשר אוחיון, אמר היום "אנחנו שמענו היום גזר דין שאותו צפינו, מדובר בעונש מתון אבל בסך הכול בנחמה לא רבה, נחמה קטנה, יש לנו אכזבה עמוקה מהכרעת הדין. הכרעת הדין הזו עוררה ביקורת משפטית מאוד עמוקה. הכרעת הדין ראוי שתעבור ביקורת בגלל שטעויות רבות קיימות בהכרעת הדין, הרב אלון יקבל החלטה לאחר שיקרא את חוות הדעת המשפטית".  
 
הרב מוטי אלון אמר לגביי איך יגיב להכרעת הדין אמר כי יפעל על פי דעת תורה "היא זו שהנחתה אותי והיא זו שתנחה אותי" עוד הוסיף אלון כי לגביי העבודות שירות אני מקבל בשמחה, אני עושה עבודות שירות כבר ארבעים שנה, אני אשמח להמשיך לעשות עבודות שירות עד גיל 120, ועוד באופן רשמי מטעם המדינה וודאי טוב, לעצם ההכרעה והמשפט הדברים נאמרו וכל ההרשעה היא בטעות יסודה עלילה שקרית, המהלך הוא לא מהלך הגון, לי טוב ואני רק התחשלתי מזה, כולנו צריכים לתת את הדעת איך דברים מתנהלים".
 
גם אחותו של הרב אלון, טלי אמרה כי "אנחנו יחד עם הרב אלון, אני מאמינה בחפותו באמונה שלמה, אני איתו לאורך כל הדרך ואני חושבת שנעשה לו עוול גדול". 
 
נציג פרקליטות מחוז ירושלים, עו"ד שגיא אופיר אמר כי "אנחנו חשבנו שעונש הולם יהיה מאסר בפועל, יחד עם זאת אנחנו לא מקלים ראש במאסר בדרך של עבודות שירות בנסיבות העניין, בכל מקרה אנחנו מקווים שהדבר הזה יהווה עונש מרתיע וגם מסר מחזק עבור נפגעים פוטנציאליים".
 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה