הקרב על הבחירות החוזרות בבית שמש



הבוקר (יום ג') נפתח בבית המשפט המחוזי דיון בערעור שהגישו היועץ המשפטי לממשלה ואלי כהן, המפסיד בבחירות על תוצאות הבחירות בעיר

בהרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים, נפתח הבוקר הדיון. נציגים ותושבים משני הצדדים הגיעו היום לדיון כל אחד לתמוך בצד שלו.
 
ראש עיריית בית שמש הנבחר, משה אבוטבול, דוחה את בקשת היועץ המשפטי לקיים בחירות חוזרות לטענתו, התיאורים המובאים על הזיופים ואי הסדרים מוגזמים. עוד לטענתו הבעיה נוגעת לכמה עשרות קולות ואין שיכלה להטות את התוצאה הסופית שהסתכמה בפער של 956 קולות לטובתו.


לעומתו היועץ המשפטי, יהודה ויינטשיין, ואלי כהן טוענים כי  אי הסדרים והרמאויות יכולים להוביל לכך שיהיה שינוי מוחלט של הבחירות.
"מממצאי החקירה עולה תמונה חמורה של פעילות עבריינית, שיטתית, מכוונת, מאורגנת וממוסדת בה נטלו חלק עשרות רבות של אנשים והושקעו משאבים כלכליים רבים. כל זאת, בכוונה תחילה לשנות את תוצאות הבחירות, ומתוך מחשבה שיש בפעולות אלו כדי לשנותן. היקף הליקויים החמורים, ובשים לב לתוצאות הבחירות שהוכרעו בהפרשים קטנים, מלמד שהיה בפעילות זו כדי להשפיע על תוצאות הבחירות בבית שמש", כך כתב היועץ המשפטי. 
 
במסגרת החקירות עלה כי ערב הבחירות הוצבו בכמה בתי כנסת בעיר תיבות איסןף לתעודות זהותך, כך למשל חרדים שלא הצביעו מפני ששהו בחו"ל או שייכים לאחת החיסדויות יכלו להפקיד את תעודות הזהות בתיבה מיוחדת ולקבלה לאחר הבחירות, עוד ראיות כאלה ואחרות קיימות.
 
היום (יום ג') כאמור נפתח הדיון, עו"ד אילן בומבך המייצג את מ"מ ראש העיר, מאיר בלעיש, אמר לנו "המדינה טוענת לפגישה מאורגנת ולמעשה מה שראינו היום, לפרקליטות אין ראיות לעריכת בחירות חוזרות, על פי הדין צריך ראיות ברורות ומשכנעות להראות שאכן נעשו פה זיופים או ליקויים בהיקף שעולה על הפער בין המועמדים והאם המדינה טוענצ שנעשו בהיקף כזה?, הרי זה כזה חוסר אחראיות ממדרגה ראשונה לבוא היון ולטלטל את הציבור בבית שמש במערכת בחירות חוזרת, מעולם גם לא עשו בחירות חוזרות למועצצ עיר, צר לי מאוד שהפרקליטות נשמעת לרעשי הרקע".
 
תושבים התומכים בשני המועמדים הגיעו היום לבית המשפט להביע את תמיכתם והרוחות התלהטו כך למשל אחת תושבות העיר דיברה וסיפרה על התחושות והרצון בבחירות חוזרות "את בית שמש אנחנו לא ניתן, זו עיר חשובה במדינה וחשוב שהיא תישאר בשלטון החילונים, ואני מבטיחה לכם בחירות חוזרות ואנחנו לוקחים אותם שלושים אחוז, אני מבטיחה לכם. הם כמו סרטן גרורות, הכל מתפשט, יש לכל אחד מאיתנו צרכים שונים, ואנחנו שונים בתכלית מהם".
 
ריצ'רד פרס, חבר מועצת העיר הוסיף, "הייתה כאן שיטה בתי כנסת, ישיבות, עסקנים, תחפושות לנצל את התדמית, ואת הצורה שבה מדינת ישראל נותנת להם לחיות, לא יעלה על הדעת שראש עיר לא יגנה שחיתות וייתן דוגמא כזו לתושבים, לא באנו כנגד החרדים כתופעה אבל כשאתה מנצל את הזקן שלך, את המשקפיים, את המידור והישיבה, זה ארגון פשע זה לא דת, ואף אחד מנציגי הרבנים לא קם והוקיע את השיטה הזו, לא דעת הרב קובעת אלא דעת החוק".
 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה