ניידת סיור מיוחדת תתווסף למערך הביטחון של הגבעה הצרפתית



הניידת השכונתית תפעל באזור הגבעה הצרפתית והאוניברסיטה העברית, היא תתווסף לניידות המשטרה המרחביות ותבצע פעילות מניעה יזומה, סיורים באזור, בדיקת חשודים וסריקות ושיפור זמן התגובה לאירועים

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטה יחד עם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת,  ומנכ"ל העירייה יוסי היימן, סיכמו על הפעלת ניידת סיור שכונתית חדשה ומשותפת לעירייה ולמשטרה שתפעל במרחב האוניברסיטה והגבעה הצרפתית בשל התגברות אירועי האלימות במהלך החודשים האחרונים.

הניידת השכונתית שתפעל במימון האגף לחירום וביטחון בעירייה החל מהשבוע, תתמקד רק באזור הגבעה הצרפתית והאוניברסיטה ותתווסף לניידות המשטרה המרחביות הפועלות באזור כולו, זאת במטרה לשפר את תחושת הביטחון בקרב התושבים והסטודנטים באזור.

הניידת המשותפת לעירייה ולמשטרה לא תעסוק רק בתגובה לאירועים, אלא תבצע פעילות מניעה יזומה הכוללת סיורים באזור, בדיקת חשודים וסריקות. הניידת תתמקם בנקודות אסטרטגיות בשעות ובמקומות בהם נרשמו או מתרחשים אירועי אלימות. בנוסף, תהיה הניידת כוח תגובה מהיר לאירועי אלימות במרחב ובכך תשפר משמעותית את זמן התגובה. הניידת מהווה מעגל אבטחה חשוב ומשמעותי המתווסף לאמצעים הנוספים שהשקיעה העירייה בהגברת הביטחון בשכונה ביניהם התקנת מצלמות, תגבור התאורה, שדרוג מערכות האבטחה בבתי הספר בשכונה, מתן תקצוב עבור צוות לסיירת הורים וסיורי מניעה בשכונה. יודגש כי העירייה פועלת בתיאום מלא המשטרה ובשיתוף פעולה עם המינהל הקהילתי.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, אמר כי "נמשיך לסייע למשטרה ולכוחות הביטחון ככל יכולתנו בהחזרת תחושת הביטחון לתושבים. יצרנו מודל ייחודי של שיתוף פעולה בין העירייה למשטרה, ולאחר הפיילוט אנחנו מתכננים להרחיב את הניידות השכונתיות המשותפות לשכונות נוספות בעיר". ברקת קרא לתושבים להתגייס למשמר האזרחי והוסיף כי  "ניסיון העבר מלמד אותנו שבכל מקום בו מהדקים את שיתוף הפעולה בין העירייה, המשטרה והתושבים ומגבירים את הערנות של כלל הגורמים חל שיפור מידי בביטחון התושבים".

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה