הפליט הסודני שנאשם באונס בוילה בשדות מיכה זוכה מחמת הספק



הנאשם פליט סודני אשר לפי כתב האישום נטען כי אנס תלמידת בית ספר במסיבת סיום שנערכה בוילה "אחוזת גן עדן" ביישוב שדות מיכה שבאזור בית שמש זוכה מחמת הספק

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק היום (יום ג') כי הנאשם פליט סודני שהיה חשוד כי אנס תלמידת בית ספר במסיבת סיום בוילה ביישוב שדות מיכה ייזוכה מחמת הספק.
 

המשפט כלל הרכב של שלושה שופטים; צבי סגל, משה יועד הכהן ובן-ציון גרינברגר אשר ציינו כי המקרה שנדון בפניהם הוא מקרה בלתי שגרתי, שכן במקרים רבים הנוגעים לניצול מצב המונע הסכמה חופשית בהקשר של אלכוהול או סמים מסוכנים, הנאשם הוא זה שהביא או גרם למתלוננת להגיע למצב האמור.
 
במקרה הנדון הנאשם כלל לא השתתף במסיבה ואף לא שהה בשטח הווילה בשעות הרלוונטיות, אלא ישן במיטתו. המתלוננת נכנסה לחדרו ולמיטתו ביוזמתה והביעה הן במילים והן בהתנהגות רצון לקיים עמו יחסי מין או אינטראקציה מינית אחרת. אף בהנחה שבפועל מצבה של המתלוננת היה "מצב המונע הסכמה חופשית", הרי בנסיבות של המקרה לא ניתן לייחס לנאשם מודעות למצב זה. מדובר בסיטואציה יוצאת דופן, בה המתלוננת נכנסה מיוזמתה למיטתו של הנאשם. 
 
השופטים גם ציינו כי מבלי להקהות את כאביה של המתלוננת וסבלה, ומבלי להקל ראש בתחושותיה אודות הדברים שהתרחשו – לא ניתן להתעלם מהקשיים האובייקטיביים: שאלות רבות מדי נותרו ללא מענה. העדויות אינן מאפשרות מסקנה חד משמעית ביחס לאשמתו של הנאשם ולמלא את הפערים באופן שיאפשר את הקביעה מעבר לספק הסביר שהנאשם אשם במעשים שיוחסו לו.
 
תמונה: flash 90
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה