סקר "פעמונים" לפסח: שליש מהישראלים יכנסו למינוס עקב הוצאות החג



מסקר שערך ארגון פעמונים, המלמד כלכלת בית נכונה, עולה כי שליש מהישראלים דיווחו על הרעה במצבם הכלכלי לעומת פסח אשתקד ו69% מתכננים לחסוך בהוצאות החג. יותר ישראלים מעדיפים הדרכה כלכלית מקבלת סלי מזון

מה יעשה חג הפסח למינוס של הישראלים? כשליש מעריכים כי הוצאות החג ירעו את מצבם ויכניסו אותם למינוס או יעמיק אותו - כך לפי סקר שנערך עבור ארגון פעמונים על ידי מכון המחקר כלים שלובים  באמצעות פאנל פרויקט המדגם. 

חמישית מהישראלים דיווחו כי הם נמצאים באוברדראפט תמידי, והחג לא ישנה זאת; ורק שליש ציינו כי הם אינם נמצאים בחריגת יתר, וגם כאן החג לא ישנה זאת.

שליש מהישראלים חשים הרעה במצבם הכלכלי בפסח הנוכחי, ו-69% מעידים על כוונה לצמצם השנה בהיקף הקניות וההוצאות לחג ורבע מהמשיבים ענו שיצמצמו את הקניות בסעיפי המזון השונים לקראת ליל הסדר. כמחצית מהמשיבים לא מרגישים שחל שינוי במצבם הכלכלי לעומת הפסח הקודם, אולם רק כחמישית חשים שמצבם הכלכלי השתפר.

מנכ"ל ארגון פעמונים אוריאל לדרברג: "מדאיג מאוד שמצבן הכלכלי של משפחות רבות החמיר מהפסח הקודם ושרבים דיווחו כי יכנסו למינוס עקב הוצאות החג. אולם ההבנה שיש פתרון מעודדת: יותר אנשים העדיפו לקבל הכוונה וליווי כלכליים מאשר סלי מזון לחג. בפעמונים מאמינים בפתרון לטווח הארוך. במיגור העוני ולא בשימורו. אנחנו פועלים על ידי למעלה מ2,500 מתנדבים בכל הארץ כדי שבחג הבא הנתונים האלה ישתנו לטובה".

הסקר, בו השתתפו 503 משיבים, גילה כי 20% מעוניינים לקבל עזרה כלכלית. 65% מהמשיבים לא מעוניינים בשום סוג של סיוע כלכלי, ו-13% מעוניינים לקבל סלי מזון. לעיניין ההיערכות לחג אמר לדרברג: "צרכנות נכונה חשובה מאוד ובמיוחד לקראת הפסח. היא מתחילה מתכנון קודם לקניה, להגיע מצוידים ברשימה מדויקת שנכתבה לאחר מחשבה מדוקדקת. 

מומלץ לא לקנות מה שלא מופיע ברשימה ולא להתפתות לקנות דברים מיותרים רק בגלל מחירם הזול או מפני שהם במבצע ש'אי אפשר לפספס'. כדאי לזכור שלא תמיד מה שמשפיע על הכיס הוא היכן קונים, אלא מה וכמה קונים. ולבסוף, גם בנושא התשלום בקופה, הצרכנות הנכונה אינה משעבדת את העתיד בשביל הכאן ועכשיו ונמנעת מלשלם על הקנייה בסופר בתשלומים. זה משעבד לטווח הארוך ופשוט לא נכון כלכלית. לא כדאי לאבד את החירות בזול". עוד הוסיף לדרברג: "במיוחד לקראת חג החירות מורגשת סוגיית יוקר המחייה. אני קורא לממשלה החדשה שקיבלה מנדט מהציבור להקל את כובד הנטל הכלכלי על משקי הבית ליישם את ההבטחות שהצהירו ערב הבחירות ולדאוג שיותר משפחות יצליחו לסגור את החודש ולעבור את החג מבלי ליפול לבור כלכלי. באותה נשימה על המשפחות לשמור על חירותן; לא ליפול בשעבוד החובות והאשראי הבלתי מבוקר, לקנות רק מה שנחוץ, לתכנן מראש את הוצאות החג ולדעת לחיות ממה שיש ולא ממה שאין".
 

תמונה: באדיבות דוברות פעמונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה