מחר: הלימודים באוניברסיטאות יושבתו למשך שעתיים



בימים אלו, עומד על הפרק קיצוץ רוחבי במשרדי ממשלה רבים, קיצוץ זה ביחד עם הפסקת התקצוב המתוכנן להצלת המערכת, מה שעלול להשליך על גובה שכר הלימוד, רמת המחקר ואיכות המרצים. לכן מחר יקיימו הסטודנטים כנס שיכלול גם שביתה למשך שעתיים

לטענת הסטודנטים הקיצוץ המדובר מהווה פגיעה אנושה במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה שיחזיר אותה שנים אחורנית. עוד הם מוסיפים כי הקיצוץ יביא לפגיעה ישירה ביכולת להנגיש את ההשלכה הגבוהה לאוכלוסיות חלשות, מיעוטים וסטודנטים המגיעים מפריפריות. הרחקת הנגישות להשכלה מכל שכבות החברה  היא תופעה חמורה המובילה לשפל תרבותי ופגיעה חמורה הן אידיאולוגית והן ערכית של השלטון במדינת ישראל. ההון האנושי הדרוש על מנת להוציא את ישראל ממשברים טמון במערכת חינוך והשכלה גבוהה איכותית שכולם יכולים להיות חלק ממנה.

יעל סיני, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית אמרה כי: "קיצוץ זה הינו פגיעה אנושה במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה שיחזיר אותה שנים אחורנית. ההון האנושי הדרוש על מנת להוציא את ישראל ממשברים טמון במערכת חינוך והשכלה גבוהה איכותית שכולם יכולים להיות חלק ממנה. לאור העובדה כי מדינת ישראל נשענה, ואף תמשיך להישען בעתיד על מקור מרכזי אחד לצמיחה ושגשוג – על ההון האנושי, חשוב להבהיר כי פגיעה בתקציבי מערכת ההשכלה הגבוהה מהווה פגיעה בכלי הצמיחה המשמעותי ביותר העומד לרשות המדינה".

בשל החשש כי ייתכן ובקרוב יצטרכו הסטודנטים להילחם על עתיד מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל בכלל והאוניברסיטה העברית בפרט. מחר הם יערכו כנס הסברה על מצבה של מערכת ההשכלה הגבוהה וההשלכות הצפויות עלינו כסטודנטים. במקביל לכנס יושבתו הלימודים למשך שעתיים, ביחד עם האוניברסיטה, כאות מחאה על האיום על מערכת ההשכלה הגבוהה.

 
התמונה: באדיבות דוברות האוניברסטיה העברית בירושלים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה