הופחתה שנה מעונש המאסר של ענת קם



בית המשפט העליון החליט לקבל את ערעורה של ענת קם, ולהקל בעונשה. זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב השית על קם 4 וחצי שנות מאסר בפועל, וקבע כי מעשיה ניצבים "באחת הדיוטות הגבוהות של סולם החומרה"

שופטי בית המשפט העליון דנו לפני זמן קצר (ב') בערעורה של ענת קם, המרצה בימים אלה את עונשה. בית המשפט המחוזי בתל אביב ציין בגזר דינהשל קם , שניתן באוקטובר 2011, כי "הנאשמת מעלה באמון שניתן בה, וניצלה בצורה צינית את הנגישות הקלה שהיתה לה לחומרים מסווגים

שופטי בית המשפט העליון, עדנה ארבל, חנן מלצר ונועם סולברג הביעו הזדהות עם גזר הדין שניתן לקם וציינו כי " פוטנציאל הנזק האצור במסמכים אלה, אילו היו מתגלגלים לידיים עוינות, הוא בל ישוער" .

לטענת השופטים, יש לראות בעונשה של קם גורם הרתעה שתמנע מעשים דומים בעתיד "על עונשה של המערערת להיות חמור במידה שתביא להרתעה בת-פועל בקרב אלה המשרתים את המערכת הצבאית ואשר עשויים לבקש למעול בה".

עם זאת, קבעו כי יש להתחשב בכך שקם הייתה נתונה במעצר בית מוחלט לתקופה של שנתיים, אשר רק בסופה הוקלו במידת-מה תנאי החזקתה. "שלילת חירות זו, אף שאינה שקולה למעצר של ממש, צריכה אף היא לתת את אותותיה בקביעת עונש המאסר"

על כן, קבעו שופטי בית המשפט העליון ברוב דעות כי יש להפחית 12 חודשים, מעונשה של קם. יש לציין כי השופט סולברג התנגד להחלטה המקלה.

כזכור, קם הודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של ריגול חמור בם איסוף והחזקת ידיעה סודיות, ומסירתן. על פי פרטי כתב האישום, החל מאוגוסט 2005 ועד יוני 2007 שירתה קם בתפקיד פקידת לשכתו של אלוף פיקוד המרכז. במסגרת תפקידה נחשפה למצגות ולמסמכים מסווגים רבים ברמות סיווג בטחוני שונות. במהלך שירותה הצבאי אגרה קם בתיקייה מיוחדת את המסמכים והמצגות, ובסמוך לשחרורה מצה"ל, העתיקה את תכני התיקייה לשני דיסקים. דיסק המסמכים כלל בתוכו 2,085 קבצים המסודרים ב-11 תיקיות שונות ועוד כ-625 מסמכים נפרדים. 180 מהמסמכים סווגו ברף "סודי ביותר" ועוד כ-500 בסיווג "סודי". בחודש ספטמבר 2008 מסרה ענת קם לעיתונאי אורי בלאו דיסק נשלף, שאליו העתיקה מעל 1,500 מסמכים, וביניהם שתי תיקיות מהחומר שהוצא על ידה מהלשכה, וזה עשה בתוכן שימוש ופרסם מספר כתבות בעיתון ה'ארץ'.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה