החיבוק וההצדעה - גלעד שליט בבית

$(function(){setImageBanner('4e8686f2-5de4-425c-87fa-4abd7a087d18','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

כמעט חמש שנים וחצי הם חיכו לרגע הזה, והיום זה קרה: שעות ספורות אחרי ששוחרר מהשבי, נחת בצהריים (ג') גלעד שליט בבסיס תל נוף והתאחד עם בני משפחתו. לפני כן, הוא עבר בדיקות רפואיות ראשוניות במחנה אמיתי, קיים שיחת טלפון נרגשת עם הוריו, התקלח ולבש מדים. בשעות הערב נחתה משפחת שליט במצפה הילה ושבה לביתה

גלעד סיפר, כי בזמן ששהה בשבי הוא צפה בטלוויזיה וראה את הוריו עושים הכל בכדי להחזיר אותו הביתה. מסתבר שגלעד לא היה מנותק מהמציאות, אך פחד שאותן פעולות להחזרתו לא יספיקו בכדי להשיבו הביתה.

"החזרתי לכם את הילד הביתה", אמר ראש הממשלה נתניהו להוריו של גלעד. הוא פנה לחייל ששוחרר הבוקר מהשבי: "שלום גלעד, ברוך שובך למדינת למדינת ישראל. כמה טוב שבאת הביתה". גלעד הצדיע לראש הממשלה, זה החזיר לו בהצדעה וחיבוק.

ראש הממשלה בנאום לאומה: "אזרחי ישראל, ביום הזה כולנו מאוחדים בשמחה ובכאב. לפני שנתיים וחצי חזרתי לתפקיד ראש הממשלה, אחת המשימות המרכזיות והמורכבות שמצאתי על שולחני, אותה שמתי על לוח ליבי היא להחזיר את גלעד שליט חי ובריא הביתה. היום המשימה הזו הושלמה. היא הייתה כרוכה בהחלטה קשה מאש. אל מול עיניי היה הצורך, להביא הביתה את מי שנשלך על ידי המדינה. כחייל ומפקד יצאתי למשימות קשות, אך תמיד ידעתי שאם אפול בשבי ממשלת ישראל תעשה הכל בכדי להביא אותי הביתה. ערבות הדדית איננה רק סיסמא, היא אבן יסוד לקיומנו, אך לנגד עיני עמד צורך נוסף לצמצם ככל האפשר את הסכנה לביטחון ישראל. במעמד ההסכם הצבתי שתי דרישות:

1. צמרת החמאס תישאר בכלא.

2.רובם המכריע של המשוחררים ישארו מחוץ לשטחי יהודה ושומרון. במשך שנים החמאס התנגד בתקיפות לדרישותינו, אך לפני מספר חודשים הם נסוגו מהתנגדות זו. במשך ימים ולילות בעזרת תיווך מצרים ומשנתקבלו עיקר דרשותינו נדרשתי להכריע בנושא. אני יודע היטב שכאבן של משפחות השכול קשה מנשוא, לראות את בני העוולה משתחררים. בנסיבות הקיימות ידעתי שזה ההסכם הטוב ביותר. חשבתי על גלעד וחמש השנים שהוא נמק בצינוק, ולא רציתי שגורלו יהיה כגורלו של רון ארד, שנפל לפני 25 שנה ומעולם לא שב.

ושבו בנים לגבולם, עם ישראל חי".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה