גובר המתח בעיר לקראת ההכרזה הפלסטינית

$(function(){setImageBanner('c6111556-bb2a-4038-b6e8-44ab778e5bba','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

עם התקרבות מועד הכרזת המדינה הפלסטינית באו"ם, גוברים הקולות בעיר בחוששים מהפרות סדר אלימות, שיבוש במערכת החינוך ובפעילות הרכבת הקלה. העירייה בתגובה: "עיריית ירושלים נערכת לשמירת שגרת החיים הרגילה בעיר כמו לאורך כל ימות השנה"

בעוד בעיריית ירושלים, במשטרת הבירה ובחברת "סיטיפס" המפעילה את הרכבת הקלה -  משדרים אווירת "עסקים כרגיל" לקראת ההכרזה המתקרבת של הפלסטינים באו"ם על הקמת המדינה,  מתחת לפני השטח עולים מעט קולות אחרים.


עיקר החשש כמובן, הוא מהפרות סדר מקומיות אשר עלולות להתפתח למוקדי עימות אלימים. 

בתחילת השבוע התראיין בעילום שם גורם בכיר בעיריית י-ם לאתר לגלי צה"ל ולדבריו   דנים בפורומים סגורים על החשש משיבושים במערכת החינוך במזרח העיר, משיבוש העבודה על ידי עובדי העירייה הערבים (מדובר בלמעלה מאלף עובדי עירייה תושבי מזרח העיר י.ח), וכמובן - החשש מפגיעה בתפקוד הרכבת הקלה, העוברת כידוע סמוך למחנה הפליטים שועאפת. בתגובה לשאלת  אתר "ירושלים נט" האם אכן ישנה היערכות מיוחדת בעירייה לקראת ההכרזה, נמסר כי "עיריית ירושלים נערכת לשמירת שגרת החיים הרגילה בעיר כמו לאורך כל ימות השנה".
 

בימים האחרונים פורסמו באמצעי התקשורת ידיעות לפיהן ברכבת הקלה שוקלים להפסיק כליל את הפעלת הרכבת בקטע הרגיש שעובר בסמוך למחנה שועאפת ובמזרח העיר, אולם דובר חברת "סיטיפס" עוזאל ותיק, מבהיר בשיחה עם מערכת "ירושלים נט" כי "לא התקבלה שום החלטה שכזאת", וכי "חברת סיטיפס עובדת בכפוף להוראות הרשויות ופועלת לפיהן". על התוואי דרך השכונה הערבית, אומר ותיק כי "אנחנו מפעילים את הרכבת בתוואי שנקבע על ידי המדינה, ולא אנחנו קבענו את המסלול".
בתוך כך, מספר תושבי ירושלים סיפרו כי הבחינו במספר מאבטחים ברכבת אשר לובשים אפודים קרמיים (נגד ירי), מחזה אשר אינו שכיח בקרב מאבטחי התחבורה הציבורית בעיר.

 
גם במשטרת ירושלים אין כל אישור כי קיימת "היערכות נקודתית" של משטרת המחוז, וכי כרגע מדובר ב"היערכות כללית" של כלל משטרת ישראל.
 
גורמי ביטחון מעריכים כי הפרות סדר ואירועים אלימים, אם אכן יהיו, לא יתחילו בירושלים אלא בכפרים ובערים בשטחי הגדה, אולם לא מן הנמנע כי תתקיים צעדה אל עבר השכונות הצפוניות בעיר, אשר תהיה עלולה להתפתח לאירוע אלים.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה