השוד האלים בירושלים: השודד והקורבן הכירו בפייסבוק

$(function(){setImageBanner('b90db173-e437-4dd0-92fb-b3cfabe11f1d','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

גילויים חדשים בסיפור השוד האלים שהתרחש שלשום בעיר. כעת מתברר כי השודד הכיר את הקורבן ברשת הפייסבוק, ובנוסף התברר כי השודד לא מחזיק ברישיון נהיגה והיה בגילופין בעת האירוע

מה שנראה בתחילה כניסיון שוד אלים ואקראי של עוברת אורח שלשום ברחוב ירמיהו בעיר (שתועד במצלמות אבטחה סמוכות), מתברר עתה כאירוע לא מקרי בעליל.
מסתבר כי קורבן השוד מלאני סוארז, אזרחית הפיליפנים בת 35, והשודד חסן אבו-הווא, תושב א-טור כבן 20, הכירו עוד לפני כן באינטרנט - ברשת הפייסבוק.
 

ממשטרת מרחב ציון נמסר כי מחקירת האירוע עולה כי השניים הכירו לאחרונה באינטרנט ואף נפגשו טרם השוד. "ביום האירוע, השניים טיילו ברחבי העיר ובשעות הערב הגיעו אל אזור התחנה המרכזית", מספר סנ"צ אלי כזרי, סגן מפקד תחנת מרחב ציון. "בשלב מסוים התגלע ביניהם ויכוח, והשודד חטף מידי האישה את תיקה אשר הכיל סכום כסף גדול, והחל להימלט בנסיעה פרועה". 
 
באותו רגע כאמור, זינקה סוארז על מכסה המנוע של הרכב, ונשארה אוחזת בו גם כאשר אבו-הווא החל בנסיעתו הפרועה, תוך שהיא צועקת אל עבר העוברים והשבים לעזרה וכי היא נשדדה. בניסיון "לנער" את סוארז מהרכב, אבו-הווא "שבר את ההגה" ימינה ושמאלה מספר פעמים תוך כדי נסיעה, ואף פגע במספר כלי רכב נוספים וגרם לפציעתם הקלה של ארבעה אנשים נוספים.
 
לבסוף סוארז איבדה את אחיזתה, והוטחה אל רצפת הכביש בעוצמה. כתוצאה מכך היא נחבלה בראשה בצורה חמורה ופונתה לאחר מכן אל בית החולים הדסה עין כרם במצב קשה כשהיא מונשמת ומחוסרת הכרה.


כוחות משטרה שהוזעקו למקום ניהלו מרדף אחר אבו-הווא עד שעצרו אותו בסמוך לבית החולים שערי צדק. מחקירתו במשטרה מתברר כי היה בגילופין בעת האירוע, וכלל אינו מחזיק ברישיון נהיגה.
 
מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי חל שיפור קל במצבה של סוארז,היא נמצאת בהכרה מלאה ומצבה מוגדר כ"יציב", לאחר שהועברה למחלקה הנוירו-כירורגית בבית החולים. כי שאר הפצועים קל כבר שוחררו בחזרה לביתם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה